Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annars är planen att springa ett par milsrundor till och sen öka distansen. Vi har en fin väg som blir 16 km fram och tillbaka, funderar på den om ett par veckor.

Jag tror jag också borde göra något liknande! Känns som konditionen liksom inte är problemet nu utan att typ uthålligheten? Att jag blir så jäkla trött så jag inte orkar springa fortare till slut. Men det borde väl några långrundor på 12-15 km lösa tänker jag :)
 
Jobbat tre nätter, skjutsade maken till arlanda efter jobbet imorse och sov sen 2,5 timmar. Röjt i förrådet och tagit ut ute möblerna, skjutsat en hund till syster för passning och varit en snabb vända på Ikea. Klockan var nästan nio på kvällen när jag äntligen kom till gymmet, men jag kom dit iallafall så känner mig lite duktig :D.

Blev en kvart på crosstrainer, lite benpress, pushpress upp till 70 kg och marklyft upp till 150 kg och det kändes eländigt motigt med träningen. Det är precis rätt inställning innan man ska lyfta att peppa sig själv i huvvet med "jag vill inte" och "usch, va jobbigt det här blir" :angel:.
Kom fram en kille och frågade mig lite om hjälp med raka marklyft så det blev en stunds instruerande också men det såg riktigt bra ut när jag lämnade honom. Nu är klockan halv elva och jag ska värma på en lite försenad middag, ta ut hundar och duscha och så försöka få lite sömn för jag ska upp typ halvsju då jag ska iväg och snabbträna hundar för att sen åka och tävla lydnad med Nessie. Skönt med helg!!
 
Båda islandshästarna ridna och shettisen körd idag på morgonen och förmiddagen :) Nu blir det vedhögen en stund. Ska följa med och gå när ungarna cyklar sen också. Känner att livet och orken återvänder efter den här jäkla influensan :love:
 
Milrundan idag och fick ner tiden med drygt två minuter igen, så sprang på 54:10! Om jag fortsätter så här borde jag väl klara mitt mål på 50 min om två veckor?? :D Något säger mig att det kommer bli betydligt tuffare att få ner de restrerande fyra minuterna :meh:
Jag har också milen på 50 men tycker det verkar svårt. Har som mest orkat 30 min i det tempot. Jag kan uppenbarligen springa länge, så uthålligheten är nog inte största gisslet, men i det tempot får jag mjölksyra.

Har börjat lite smått med intervaller och ska se om det gör skillnad.
 
Första tanken efter rundan igår var inte att trimma tiden, utan nu är ett nytt mål på 25 km satt. Det vet jag att jag har i mig. Börjar redan fundera på när det är realistiskt med 30 km. Men i de fantasierna har jag oceaner av tid. Måste nog hitta ett sätt att bli mer sporrad av tider än av längder...
 
Jag har också milen på 50 men tycker det verkar svårt. Har som mest orkat 30 min i det tempot. Jag kan uppenbarligen springa länge, så uthålligheten är nog inte största gisslet, men i det tempot får jag mjölksyra.

Har börjat lite smått med intervaller och ska se om det gör skillnad.

Ja för mig kommer det nog bli väldigt tufft att få ner tiden på milen ännu mer, jag har ju inte ens lyckats springa kortare sträckor i 5-minuterstempo än nu efter senaste graviditeten :angel:men jag fortsätter kuta på lite och köra varierade löprundor så får vi väl se vad som händer! Om jag inte klarar det är det inte hela världen.
Du verkar helt galet uthållig! Jag vågar inte ens tänka på sådana sträckor som du springer, så jag är jätteimponerad! :bow:
 
Har blivit dåligt med träning i helgen, har mest bara blivit promenader och städning hemma (vilket väl inte kan räknas som städning eg). Känns otroligt opepp att träna, speciellt eftersom jag får göra det själv hela tiden. Hade varit lättare och roligare om sambon hakade på också. Gick inte alls bra sist heller eftersom jag inte fick till övningarna på rätt sätt, blev avbruten hela tiden och allt gick bara fel. Blä.
 
Ja för mig kommer det nog bli väldigt tufft att få ner tiden på milen ännu mer, jag har ju inte ens lyckats springa kortare sträckor i 5-minuterstempo än nu efter senaste graviditeten :angel:men jag fortsätter kuta på lite och köra varierade löprundor så får vi väl se vad som händer! Om jag inte klarar det är det inte hela världen.
Du verkar helt galet uthållig! Jag vågar inte ens tänka på sådana sträckor som du springer, så jag är jätteimponerad! :bow:
Jag tror att jag fick rätt bra grundstyrka av att bära barnet på hundpromenader varje dag. Det bygger nog också rätt mycket uthållighet. Men annars så tror jag det handlar om att hitta en rytm och ett tempo som man kan hålla utan att bli flåsig och bara köra på det. Och kanske vila någon extra dag innan.
 
Hej igen alla flitiga människor! Här lyser flitens lampa på olika fronter - men väldigt ljussvagt gällande träning... nyss i alla fall inkommen från en kvällsrunda på fem km varav fenomenala två (2) medelst joggande.

Och om fyra veckor ska jag vara med i ett 10 km-lopp. :eek: Förvisso har jag ställt upp i det i otränat skick flera gånger förut, jag får försöka satsa på att hålla en jämn träning kommande fyra veckor i alla fall så kanske jag lyckas jogga halva loppet åtminstone. Jag VET ju att det blir kaos varje år vid den här tiden med jobb och trädgård och odlingar och stall och att det är galet svårt att få kontinuitet i träningen ovanpå allt annat i april-maj. Men - ändå anmäler jag mig glad i hågen och tror varje gång att det ska lyckas just detta år.

Ica-klassikern cykel har jag inte varit mycket flitigare med. Noll km av 300 så här långt. Men till påsk ska det fasen cyklas varje dag, verkar bli fint väder dessutom. Och det är fortfarande många veckor kvar så jag är inte orolig att inte hinna i tid.
 
Hemmaträningspass och vardagsmotion i form av några timmars krattning och hagmockning igår :up: idag 4 km löprundaoch sedan lite vardagsmotion då vi handlat byggrejer och byggt en vägg :)
 
Kluvit ved (lyft och slängt tunga vedkubbar), ridit ihop med dottern, kört shettisen ihop med dottern, gått promenad i skogen och lite annat pyssel ute igår :)

Idag ska jag rida på lunchen, vet inte om jag tar båda en varsin kortare tur eller bara den äldsta, får se sen. Ikväll ska vi få hem mera ved från skogen (lyfta tunga vedkubbar igen) så tror inte det blir någon vanlig träning idag. Vi bestämde igår att vi ska ta den här veckan och försöka få hem så mycket som möjligt så det är ute ur skogen snart i alla fall. Så träningen får stå tillbaka några dagar till.
 
Förra veckan stavades jobb och denna veckan stavas flyttning, så jag har lagt alla träningsambitioner på is för att fokusera på det som är viktigast just nu. Morgondagens crossfitpass ser dock så himla kul ut att jag ska försöka ta mig dit ändå, men annars är det fullt fokus på att packa, montera ner möbler, måla och fixa i nya lägenheten, flytta över allt, bygga ihop möblerna igen, möblera, packa upp, fixa och sortera. Och så tusen andra saker som vi förmodligen glömt bort :p
 
På semester i fjällen.
Vaknade till det här och drog på träningskläderna och sprang en mil :love:
Jäklar vilka backar bara. Total stigning på 2,69 km, högsta höjning på 548 meter, sen var man trött i benen :laugh: Tiden var dock 1:03:24 om jag ska vara petig :p
Hoppas på att komma ut på andra rundor med :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20190415_112517_422.jpg
    IMG_20190415_112517_422.jpg
    173,3 KB · Visningar: 11
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 894
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 071
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 016
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 144
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp