Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet och sedan löptur på ca 7,4 km med kiddon i nya fina vagnen :love: superhärligt! Tanken var att köra första fem kilometrarna hyfsat lugnt och sedan öka på men krafterna fanns inte riktigt där och rumpan och ryggen värkte efter min kullerbytta på isen så lunkade runt hela varvet istället. Lugnt tempo kändes bra. Får nog ta det lite lugnare någon vecka till :(
 
  • Gilla
Reactions: MM
Är inne i en period när jag är låg. Då har jag svårt att få till gnistrande motionspass även om jag mår bra av dom.
I söndags tog jag mig bara igenom ett spinningpass. I går hade bästa peppinstruktören passet och kroppen svarade bra.
Idag joggade jag ca 3,5 km på idrottsplatsens bana. Med rätt bra känsla.
Tyvärr är en fot och knä lite halvonda.
 
Längesen jag hade sådan träningsvärk i överkroppen som jag har nu :p mitt eget pass i måndags plus multipasset igår gjorde sitt tydligen :D

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll blir jag och maken barnfria så vi tänkte ta en långpromenad i skogen. Längesen vi gjorde det :) Hade egentligen tänkt springa men jag tror min kropp kan få vila idag så springer jag på lunchen i morgon istället.
 
Jag har fått en sportklocka :love: Någon mer här som använder en sådan? Känns kul att få en sammanställning av sin aktivitet, både träning och vardagsmotion.

Vad har du för någon?

Jag har en Fitbit Ionic och jag älskar den :love: Hade en Fitbit Charge HR i 3 år innan jag fick en Ionic när jag fyllde 30 i januari i år.
 
Jag har en Garmin Forerunner 465 Music. Har inte lärt mig alla inställningar ännu, men den verkar super! Har du på dig din hela tiden eller bara vid träning?

Tar bara av den vid laddning och dusch :p Den mäter all aktivitet tack vare pulsmätare i handleden och stegräknare. Mäter även sömnkvalitet :)
 
Tar bara av den vid laddning och dusch :p Den mäter all aktivitet tack vare pulsmätare i handleden och stegräknare. Mäter även sömnkvalitet :)

Jag tänkte också ge mig på att mäta sömn! Skulle vara intressant att se om mina mardrömmar och sömnparalyser ger utslag :angel::D

Ska bli kul att pyssla vidare med den, har som sagt bara lärt mig bacis hittills. Lyckades mäta ett löppass i morse, så när jag gick till jobbet fick jag en notis om att mina 10 000 steg för dagen är gjorda :D
 
Jag tänkte också ge mig på att mäta sömn! Skulle vara intressant att se om mina mardrömmar och sömnparalyser ger utslag :angel::D

Ska bli kul att pyssla vidare med den, har som sagt bara lärt mig bacis hittills. Lyckades mäta ett löppass i morse, så när jag gick till jobbet fick jag en notis om att mina 10 000 steg för dagen är gjorda :D

Har inte testat allt på min nya heller än, men reggar alla träningspass osv :) Har notiser i den för samtal, sms och Messenger också. Kan ha för alla appar men det orkar jag inte med.

Saknade GPS i min gamla klocka så är väldigt nöjd med min nya som har det.
 
Jag har fått en sportklocka :love: Någon mer här som använder en sådan? Känns kul att få en sammanställning av sin aktivitet, både träning och vardagsmotion.

Jag har samma som @FengurLaugar och är jättenöjd :)
Jag har på min alltid. Den är ju vattentät så kan vara på när jag duschar. Tar givetvis av den när den laddas.
Älskar alla funktioner. Så skönt att kunna slänga ett öga på klockan och se hur långt jag sprungit om jag satt ett mål att nå.

Angående laddningen så kan jag ibland ta det på kvällen när jag slappar i soffan eller så får den laddas över natten och då blir ju ingen sömn mätt. Men detta funkar för mig.
 
Idag har jag kommit ut på 6,2 km löptur :love:
Inte varit på gymmet denna veckan än så länge. Här massa plugg som måste bli klart. Min deadline kortades ner en vecka så det är lite stressigt nu..

Kör lite promenader och håller igång. Det räcker så för tillfället känner jag. Men ett gymbesök skulle jag vilja ha denna veckan för att hålla igång vanorna.
 
Hitills har jag varit otroligt aktiv, har tränat i en hel kvart :D Men det är hitills vad jag hunnit med, har en missnöjd bebis idag och det kommer folk snart som ska renovera vårt garage, så vi ska få en första bedömning på det idag. Men blir en power walk efter det
 
Jag fick visst öva på det här med att ramla av när jag red i går kväll :angel: Skyll mig själv som tyckte det var en bra idé att rida barbacka på en laddad treåring när det blåste halv storm ute... Vi hann typ två varv runt paddocken innan han for iväg som skjuten ur en kanon och tappade mig :o Det var inget våldsamt fall alls, och hästen i fråga är inte ens 130 cm hög, men jag lyckades naturligtvis landa på den dåliga delen av min rygg och känner mig rätt mörbultad idag. Satsar på värmedyna, lite yoga och vila ikväll så hoppas jag att det släpper snart! :)
 
Attans då, nu har jag ju blivit sugen på en träningsklocka! Hur gick det här till?! *tittar menande på @FengurLaugar och @Voeux* :cautious:

Det är hur kul som helst! Sitter just nu med en ganska obekväm del av mitt arbete, klockan säger att stressnivån är medelhög :D
 

Bifogade filer

  • A30EC779-B894-45EB-B81E-A27A8DD8AF31.png
    A30EC779-B894-45EB-B81E-A27A8DD8AF31.png
    186,8 KB · Visningar: 14
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 960
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 401
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 297
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 483
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp