Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gött väder att springa i idag, kunde till och med ha keps istället för pannband :up: Älskar att bo här med så fin natur. Hörde Lommen och det var flera tranor på åkrarna och småfåglarna kvittrade :love:

56226093_10213880402271172_3574730254310178816_n.jpg
 
Var och promenerade ett par timmar i ett jättefint naturreservat här i morse och kompletterade med ett hemmaträningspass på eftermiddagen :up: känner mig väldigt oinspirerad av hemmaträningspassen just nu och vill helst bara springa men lite måste man ju variera sig så jag plågar mig igenom ett pass då och då. Men snart vänder det väl och jag blir less på springandet istället :p
 
Är också sugen på en klocka, känns som man får bättre mätningar med den än med telefonen.

Vädret är toppen nu verkligen, vi har haft 15 gr som mest här idag :love: Blev en promenad på lite över 6 km, lyckades hålla hyfsat tempo så gott som hela vägen. Totalt har det blivit 15473 steg idag så det får man väl vara nöjd med.

Vill börja springa dock men vet inte riktigt hur jag ska komma igång med det.
 
Promenerat hundarna i skogen idag och så blev det 20 minuters kvällstur.

Kom iväg till gymmet också, försökte jogga lite långsamt på löpbandet 5 min x 2 och det var helt vidrigt jobbigt. Det hjälper inte att man är lite täppt och snörvlig.
Dessutom benpress, pushpress, lätta mark och lite rodd. Försöker att inte ha sönder mig i all iver att kunna träna då jag knappt tränat ordentligt på nån månad. Har haft sinnessjukt med träningsvärk fast jag tycker att jag kört jättelätt, det är om inte annat ett kvitto på hur otränad man är.
 
Blev en väldigt aktiv dag igår trots jobb 8 timmar. Började ju dagen med två ridpass på en halvtimme vardera. På lunchen en timmes löpning och efter jobbet promenad till och från svärföräldrarna som tar en kvart enkel väg. När vi kom hem från svärföräldrarna hjälptes jag och maken åt att stapla upp en del av fjolårets ved inne i traktorgaraget så vi kan börja slänga in den nya veden längst in i skjulet. Sen var min energi slut :p

Idag blir det lugnare. Ska rida på lunchen och i em ev gå en promenad annars inget för jag ska träffa några kompisar och äta mat och prata skit :love:
 
Idag blev det en promenad med kidsen, ca 7 km med paus på diverse lekplatser och fika längs vägen.

Nu på eftermiddagen en löptur på en mil :) kändes mycket bättre med rumpan och ryggen! Sprang på 56:31 så fick ner tiden med en och en halv minut sedan förra fredagen! :D Återstår att se om jag kommer klara mitt mål på 50 min en vacker dag! :angel:
 
"Blodsmak i munnen" fick en helt annan, och betydligt mer bokstavlig, betydelse under dagens träningspass. Tips från coachen: Glöm inte att dra in huvudet när du gör thrusters, oavsett hur trött du är. Det blir snyggt med fläskläpp till morgondagens bröllop! :banghead: Men tänderna är i alla fall hela...

Passet gick hursomhelst ut på att man skulle göra 3 rundor av följande:

- Wall balls
- Frivändningar
- Box jumps
- Thrusters
- Rodd

En minut av varje övning, och målet var att skrapa ihop så många reps som möjligt. Jag kom av mig lite när jag körde skivstången i hakan, men tror att jag landade på runt 280 reps totalt. Kroppen kändes rätt död under uppvärmningen så jag blev lite orolig, men jag kom igång riktigt bra när det väl gällde. Det var skönt med ett "egopass" där det bara var jag som bestämde hur snabbt det behövde gå :D

Imorgon står det som sagt festligheter på schemat, men jag tänkte försöka masa mig upp ur sängen när sambon går till gymmet på morgonen och klämma in ett pass crossfit innan det är dags att börja göra sig i ordning.
 
Har varit på gymmet. Cyklade 42,9 km. Kändes bra men det svider i råttan. (Högt upp) Hoppas att jag inte ha fått UV av att jag blev kall.
 
Tjoho, jag tog mig iväg på veckans tredje crossfitpass! Och det var inte ens jobbigt! Att ta sig dit alltså - passet i sig var mer än tillräckligt jobbigt. Jag hade en känsla av att det skulle innehålla en hel del löpning, och jag hade inte fel.

Uppvärmning: 200 m löpning + 15 kb-svingar + 10 burpees. 3 varv.

Pass: 400 m löpning + 30 burpees + 200 m löpning + 30 frivändningar. 5 varv, och inför varje varv skulle man öka vikten på frivändningarna.

Själva passet gjordes i par, där vi gjorde löpningen tillsammans men delade upp burpees och frivändningarna. Jag och min partner hann knappt 4 varv innan tiden var ute, så jag landade på 2400 m löpning, 60 burpees och ca 50 frivändningar. Det känns! Fick lite problem med greppet på frivändningarna mot slutet vilket var frustrerande, men lite magnesium på händerna hjälpte :)
 
Jag är sjuk :( Började med halsont och huvudvärk på fredagkväll. Överlevde gårdagen tack vare Ipren. Pysslade ute en del och motionerade alla hästarna. Igår kväll blev det sämre och i natt fick jag feber. I morse hade jag över 39 i temp och har sovit till kl 13. Nu känner jag mig lite piggare och har orkar äta men kommer spendera mesta tiden idag i soffan.
 
Jag är sjuk :( Började med halsont och huvudvärk på fredagkväll. Överlevde gårdagen tack vare Ipren. Pysslade ute en del och motionerade alla hästarna. Igår kväll blev det sämre och i natt fick jag feber. I morse hade jag över 39 i temp och har sovit till kl 13. Nu känner jag mig lite piggare och har orkar äta men kommer spendera mesta tiden idag i soffan.
Åh nej! Läskigt med så hög feber också, hoppas att du kryar på dig snart och att familjen tar väl hand om dig! :heart
 
Jag ligger på soffan och har inte gjort annat idag, förutom att starta en maskin tvätt och rensa ur garderoben lite. Planen var egentligen stallet idag, men sambon behövde bilen hela dagen så jag har passat på att lata mig riktigt ordentligt istället. Dagens diet har hittills bestått av pannkakor och pizza, men snart ska jag iväg till svärmor och få i mig lite mer näringsrik mat :D

Är väldigt nöjd med min träningsvecka, som landade på totalt fyra pass. Nästa vecka kommer att tillbringas främst i London då jag ska på utbildning med jobbet, men jag siktar på ett pass crossfit imorgon innan jag åker samt stallet på söndag när jag kommit hem. Skulle gärna träna också däremellan, men tänkte inte så långt att jag bokade ett hotell som hade gym... :down: Nåja, jag överlever det också!
 
Åh nej! Läskigt med så hög feber också, hoppas att du kryar på dig snart och att familjen tar väl hand om dig! :heart

Jag blir så himla sänkt av feber också. Tål mycket men inte det. Börjar frysa igen så är rädd att den är på väg tillbaka :meh:

Ja maken har grejat med allt möjligt idag så jag kan vila :love: Jag ska kvällsfodra sen iallafall så jag får lite av min dagliga hästdos iallafall.
 
Idag blev det 4 km löpning och körde lite intervaller. 5 min uppvärmning, sedan 250 meter lugnt tempo, 500 meter snabbt tempo ett antal gånger och tillslut 5 minuter nedvarvning. Jag kom på att jag hatar intervaller :angel:asjobbigt! Och det blir ju aldrig bättre heller, för när konditionen ökar springer man ju bara fortare, så det är ändå asjobbigt! Men får väl köra det lite ändå en period nu och se om jag får upp tempot på löpningen :meh:
 
Jag behöver lite hjälp. Jag håller på och fipplar med löpteknik. Så den spännande frågan blir; hur löper ni? Jag är ganska tung och behöver spara mina knän och läser då att jag ska springa mer på främre fotvalven, stämmer det?
 
Jag behöver lite hjälp. Jag håller på och fipplar med löpteknik. Så den spännande frågan blir; hur löper ni? Jag är ganska tung och behöver spara mina knän och läser då att jag ska springa mer på främre fotvalven, stämmer det?

Ja det är så jag har uppfattat det, att man ska springa på främre delen av foten eftersom den kan dämpa stötarna bättre då än om man landar på hälen. Jag har för mig att man ska springa lite som man skulle göra barfota. Jag försöker också tänka på att ta ganska korta, snabba steg eftersom jag märkt att jag inte alls får ont i fötter och ben då, vilket jag hade problem med förut. Dessutom försöker jag ha hyfsad hållning och vara någorlunda avslappnad i axlar och armar.
 
Vaknade med feber i morse också men inte lika hög som igår som tur är. Nu hoppas jag det är över och att hostan och allt också går över nu. Så himla töligt att vara sjuk :meh:
 
Idag har det blivit ett yogapass, ett styrkepass, en lite lugnare (svinkall!) promenad, en powerwalk (en väldigt snabb eftersom jag hade superbråttom till vårdcentralen :D ) samt en till lugnare promenad tillbaka från vårdcentralen igen. Blev jättekorta pass i morse men jag fick passa på medan bebis var nöjd i gymmet. Gick till mamma efter vårdcentralen och då passade bebis på att sova ett långt pass. Typiskt :p
Nåja, det blev åtminstone lite gjort idag, kör efter försvarsmaktens träningsapp och gillar den skarpt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 788
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 961
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 601
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 092
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp