Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så blä att inte vara motiverad. Äter för mycket av allt och vill bara göra det och slappa.
I går blev det 30 mil i bil och vilodag från träning.
I dag blev det 5,3 km i bitvis för mig rätt bra tempo.
Kan det inte hjälpa motivationen lite att träningen gett sådant resultat att du har blivit snabbare? Det tyder ju på både bra träningsintensitet och ett bra upplägg. Vilket ju är kanon!
 
Både jag och maken beställde nya löparskor igår. Han har snedslitigt sina och mina börjar också bli slitna plus att det kanske kan hjälpa mitt knä att ha nya skor. Beställde med ett knäskydd också, vet inte om det kommer hjälpa eller om jag kommer orka springa med det, men värt att prova :)
 
Ledig dag och på väg till crossfit! Jag hade tänkt gå i eftermiddag egentligen, men med tanke på att det ska vara 26 grader och strålande sol hela dagen och gymmet är en låda av mörk plåt känns det som en dålig idé :p
 
Tjoho vilket härligt pass det blev, precis i min smak! :)

Lite KB-svingar, burpees och situps som uppvärmning följt av 6x30 sekunder pull ups (negativa pull ups i mitt fall), och sedan en pyramid med frivändningar och wall balls där man gjorde 10 frivändningar + 10 wall balls, 9 frivändningar + 10 wall balls, 8 frivändningar + 10 wall balls osv, tills man jobbat sig ner till 1 frivändning och 10 wall balls. Idealtid <10 min, maxtid 12 min, jag blev klar på 10:16.

Det var sjukt jobbigt mentalt att antalet wall balls aldrig minskade samtidigt som frivändningarna gjorde det, men jag kom ändå på mig själv med att tänka "det här är ju kul!" halvvägs genom runda 6 O_o Ryggmusklerna gör fortfarande ont som attan men blev faktiskt bättre av träningen, så det var skönt!

IImorgon blir det vandring igen (884 m denna gång @Niyama ;)), en tur på ca 5h. Sen blir det mycket välförtjänt vila hela söndagen! :)
 
Just det, skulle ju visa bild på boxens senaste tillskott också (som även är anledningen till att jag blev kvar i en halvtimme efter passets slut :D):

32181


En 14 veckor gammal pomeranian-valp, så SJUKT söt! :love:
 
Inte tränat sedan i måndags. Varit bokad hela kvällarna mån-ons så igår pallade jag mentalt inte göra ett dugg efter jobbet förutom en kort promenad.

Ikväll blev det en löprunda. Hade mestadels riktigt bra känsla och ovanligt snabbt för att vara jag (är ingen duktig löperska), 5 km på 33 min inkl några rödljustopp. Avslutade med lite situps, armhävningar, planka mountain climber, tricepsarmhävningar och ryggklocka för att få med överkroppen.
 
Bilder från dagens träningspass, som utlovat! Det var en hel del dimma och låga moln under hela turen vilket förvisso hade en rätt cool dramatisk effekt, men det innebar att utsikten inte riktigt var vad den kunde ha varit.

whatsapp_image_2019-06-29_at_200541_2_5d17bbfe9606ee79208651bf.jpg


20190629_135218_5d17bd189606ee7959f2b1b5.jpg


20190629_140931_5d17be90e087c33d6245290b.jpg


whatsapp_image_2019-06-29_at_200539_1_5d17bc6d2a6b22aa49506287.jpg


20190629_152642_5d17beeeddf2b357e01c42bb.jpg


20190629_160448_5d17bf399606ee7915f004ba.jpg


Det blev en lite onödigt spännande tur då ett åskoväder (som ingen väderleksrapport hade varit ens i närheten av att förutspå) drog in precis när vi skulle gå upp för den sista branta backen. Jag är livrädd för åska och fick lite panik, så vi valde att vända där istället för att gå de sista 200 meterna upp till toppen. Lite snöpligt, men jag ville verkligen bara ner och dessutom kändes det inte säkert att gå upp där om inte annat med tanke på halkrisken, eftersom det regnade/haglade rätt friskt. Lagom kul att ha 2,5 timmars brant terräng mellan sig och "säkerheten" (= bil/byggnader) när det brakar till sådär... :grin:

Mina ben kändes rätt trötta efter gårdagens pass och var väl sådär imponerade av mitt beslut att vandra i backar i 5 timmar idag, men det gick ändå bra tycker jag och det är skönt att utmana kroppen lite ibland! :)

Vi stötte på ett par riktiga lokalbor också, ett gäng vilda får :laugh:

whatsapp_image_2019-06-29_at_200541_3_5d17bc009606ee7915f00472.jpg
 
Jag har sprungit 5,2 km på em i härlig värme! Gjorde ett tappert försök att hålla lite tempo, men det gick inte så bra. Men det var heller inte superlångsamt så jag är nöjd ändå!

Ska försöka få till lite längre rundor här framöver så att jag inte lockas att försöka springa fort. När det ändå inte går känns det bara dumt att försöka. Det lär ju komma igen tids nog.

Har snart semester så om inte förr ska jag iaf se till att få till lite långrundor då! Längtar!
 
Modest, vill du berätta mer om yogan?

Absolut, vill du veta något speciellt? :)
Jag är ingen inbiten yogi men började med några pass under våren och gillade det verkligen! Ser det som väldigt bra komplement till löp- och styrketräning. Nu när det är sommaruppehåll så kör jag youtubevideos i vardagsrummet. Jag gillar att blanda stretch och styrka i passen.
 
@Mineur Det ser så himla härligt ut! Vad var det för temp, varmt/kallt liksom? :)
Det var runt 20 där vi gick igår, innan dess har vi haft några dagar med 25-26 men nu ska det gå ner till 17-18 igen i veckan. :)
Jag har sprungit 5,2 km på em i härlig värme! Gjorde ett tappert försök att hålla lite tempo, men det gick inte så bra. Men det var heller inte superlångsamt så jag är nöjd ändå!

Ska försöka få till lite längre rundor här framöver så att jag inte lockas att försöka springa fort. När det ändå inte går känns det bara dumt att försöka. Det lär ju komma igen tids nog.

Har snart semester så om inte förr ska jag iaf se till att få till lite långrundor då! Längtar!
Härligt att du är igång igen! Hoppas det håller i sig nu :bump:
 
Det blev inte så mycket med den där vilodagen... Jag ägnade en timme åt att klippa ner en enorm enbuske i trädgården och fylla 7 trädgårdssäckar med det, storstädade lägenheten och sedan blev det en rask promenad till bion (typ 45 minuter). Mina ben började dock klaga rejält den sista kvarten, så jag ångrade lite att jag inte tog tunnelbanan istället :angel:

Träningsplanen för veckan som kommer är:

Måndag: 3 km transportpromenad, crossfit
Tisdag: 6 km transportpromenad, vila
Onsdag: 3 km transportpromenad, crossfit
Torsdag: 6 km transportpromenad, vila
Fredag: 3 km transportpromenad, crossfit
Lördag & söndag: Mestadels vila
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
62 704
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 265
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 162
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 346
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp