Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skriver inte så mycket men det är för att jag inte tränar så mycket :p Gravid i vecka 22 nu. Är fortfarande rätt smidig och rörlig så jag skulle tekniskt sett kunna träna mycket mer men jag har inte jättemycket energi. Idag jobbar jag hemma så då finns åtminstone mer tid, har tagit en lunchpromenad på cirka timmen och funderar på lite styrketräning ikväll. Fokus är baksida, baksida, baksida :D

Bara för det fick jag feeling och gick på ett pass cirkelfys! :) Gratis sommarträning med Friskis, bara att dyka upp. Jag fick anpassa en hel del men känner mig så pass trygg med olika övningar att jag bara hittade på något och körde på det.

Det var en manlig ledare som nog var rätt så ny, han kom och skulle rätta till så att jag skulle göra övningen rätt. Jag förklarade att jag är gravid och kör mitt egna race, då backade han direkt och sa att det var jättebra att han fick veta det. Sen sa han inget mer till mig på hela passet :rofl:

En av övningarna jag helt bytte ut var en station där man skulle göra en fällkniv, rulla över på mage, rulla tillbaka och göra en fällkniv igen. Helt uteslutet :D Annars var det bl.a. battle ropes, omvända flyes, jägarvila och bicepscurls. Kul ändå!
 
Bara för det fick jag feeling och gick på ett pass cirkelfys! :) Gratis sommarträning med Friskis, bara att dyka upp. Jag fick anpassa en hel del men känner mig så pass trygg med olika övningar att jag bara hittade på något och körde på det.

Det var en manlig ledare som nog var rätt så ny, han kom och skulle rätta till så att jag skulle göra övningen rätt. Jag förklarade att jag är gravid och kör mitt egna race, då backade han direkt och sa att det var jättebra att han fick veta det. Sen sa han inget mer till mig på hela passet :rofl:

En av övningarna jag helt bytte ut var en station där man skulle göra en fällkniv, rulla över på mage, rulla tillbaka och göra en fällkniv igen. Helt uteslutet :D Annars var det bl.a. battle ropes, omvända flyes, jägarvila och bicepscurls. Kul ändå!
Skoj, och tufft att ta dig iväg på pass! :)
 
Jag överlevde passet utan några vidare känningar i knäet, så det är nog ingen fara med det! Detsamma kan tyvärr inte sägas om ryggen, så det är horisontellt läge + Ipren + värmedyna som gäller resten av kvällen. Detta trots att jag valde lättast möjliga vikter (35-40-50-55) och verkligen försökte hålla tekniken! Men när man redan gjort 95 marklyft (+105 box jumps) och är inne på de sista 5 vill man liksom bara få det gjort, och det var där någonstans som envisheten tog över från förståndet och det gick åt pepparn. Hade det inte varit för tävlingen så hade jag aldrig i livet gjort ett sådant pass eftersom det representerar precis den lilla del av crossfit som jag inte tycker om (= konceptet att hetsa sig igenom tunga svåra lyft där skaderisken är hög), men nu är det som det är. Jag fick en bra tid i alla fall (12:52) och stämningen var superhärlig! :love:
 
Senast ändrad:
Planen igår var backträning men jag hade träningsvärk i låren efter löpning så bestämde innan att jag bara går upp för slalombacken, det är faktiskt ganska jobbigt det också. Träningsvärken kom av utförslöpning, jag har varit så försiktig med det sen knäskadan i höstas. Men nu funkade det bra och knäet vågar jag lita på nu för det kändes inte av alls, varken då eller efteråt :).
Visa bifogad fil 32010
Luossabacken?
 
Efter lite snickrande tog vi en tur runt sjön. Tungt men ändå okej tid :)

371BF79F-B9A8-43F2-AA44-E09498AA4DA9.png
 
Jag överlevde passet utan några vidare känningar i knäet, så det är nog ingen fara med det! Detsamma kan tyvärr inte sägas om ryggen, så det är horisontellt läge + Ipren + värmedyna som gäller resten av kvällen. Detta trots att jag valde lättast möjliga vikter (35-40-50-55) och verkligen försökte hålla tekniken! Men när man redan gjort 95 marklyft (+105 box jumps) och är inne på de sista 5 vill man liksom bara få det gjort, och det var där någonstans som envisheten tog över från förståndet och det gick åt pepparn. Hade det inte varit för tävlingen så hade jag aldrig i livet gjort ett sådant pass eftersom det representerar precis den lilla del av crossfit som jag inte tycker om (= konceptet att hetsa sig igenom tunga svåra lyft där skaderisken är hög), men nu är det som det är. Jag fick en bra tid i alla fall (12:52) och stämningen var superhärlig! :love:
Nej, vad tråkigt med ryggen. :( Krya på!
 
Motionerat alla tre hästar och hunden på morgonen idag innan jobbet. Red islandshästarna och shettisen fick hänga med den ena som handhäst.

Promenad till och från svärföräldrarna i em sen pyssel hemma med att sätta ihop självlastarvagnen och snickra :)
 
Det är så blä att inte vara motiverad. Äter för mycket av allt och vill bara göra det och slappa.
I går blev det 30 mil i bil och vilodag från träning.
I dag blev det 5,3 km i bitvis för mig rätt bra tempo.
 
Efter en god natts sömn kan jag lättat konstatera att ryggvärken är enbart muskulär och att min gamla skada verkar helt oberörd av gårdagens äventyr. Så himla skönt! Nog för att det fortfarande gör ont, men det är inte den där gamla vanliga skarpa smärtan som gör att jag knappt kan sitta upp. Körde lite yoga före frukost och har en dejt med min foam roller ikväll så ska det nog bli ordning på torpet!
 
Efter en god natts sömn kan jag lättat konstatera att ryggvärken är enbart muskulär och att min gamla skada verkar helt oberörd av gårdagens äventyr. Så himla skönt! Nog för att det fortfarande gör ont, men det är inte den där gamla vanliga skarpa smärtan som gör att jag knappt kan sitta upp. Körde lite yoga före frukost och har en dejt med min foam roller ikväll så ska det nog bli ordning på torpet!

Skönt att det inte är skadan som spökar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
62 711
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 267
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 164
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 346
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp