Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit efter sista natten denna vecka och skulle ju hålla mig från träning tills imorgon men kommer nog ge mig ut på en promenad/minijogg. Fått hem min nya klocka (där jag såklart lyckats aktivera en löputmaning :angel:) som vill att jag ska köra ett test på ca 10 min, kan nog inte hålla mig! :D
 
Sovit efter sista natten denna vecka och skulle ju hålla mig från träning tills imorgon men kommer nog ge mig ut på en promenad/minijogg. Fått hem min nya klocka (där jag såklart lyckats aktivera en löputmaning :angel:) som vill att jag ska köra ett test på ca 10 min, kan nog inte hålla mig! :D
Vad blev det för klocka?
 
1655401302199.png

:banana::D

Stannade på väg hem från stallet, när träningskläderna ändå var på, och sprang en liten sväng i skogen :D

Vågar nästan säga att jag börjar få in vanan, vilket varit en stor del av mitt mål. Att det blir någon speciell tid eller sträcka är mer oväsentligt!
 
Herregud, gårdagens 150 sit ups känns i magen idag 🤪

Crossfit på lunchen, mycket snatch. Körde med låg vikt med tanke på problemet med axeln och försökte istället fokusera på tekniken, och då framförallt delen att komma in under stången. Har visat sig både här och i cleans att själva lyftet egentligen är bra men sen kommer jag inte ner ordentligt för jag litar inte på att knäna ska hålla… tänker att jag nästa gång ska testa att tejpa dem lite och se om det känns tryggare då.

Hade dressyrträning sen på kvällen, som tur var mycket galoppjobb idag för jag hade inte klarat nedsittning i trav någon längre stund!
 
Är inne i en dålig period med träningen just nu. Har varit mycket annat i juni och träningen har jag inte riktigt hunnit med i samma utsträckning som jag brukar. Leder till att jag tappat lite och det är lite motigt. Idag kom jag iallafall iväg på morgonträning och ska träna på söndag. Har inte blivit mer än max två gånger i veckan de senaste veckorna. Men förhoppningsvis blir det bättre från nästa vecka. Då är det inte så mycket annat längre och så har jag ledigt på tisdag. Så är det ledigt på fredag också.
 
Känns som jag kommer och går lite i gruppen nu, men 3 pass har jag fått ihop denna vecka. Hoppas kunna ge mig ut och springa en sväng i helgen med.

Igår var det smal group med inriktning gymnastik i boxen. Inriktat på pullups, kippade samt butterflys. Pistols samt Dubble unders. Otroligt kul, så nu har jag beställt en ny vajer till mitt hopprep för att faktiskt få tummen ur och öva hemma mellan gångerna! Målet är att hitta vilan i hopprepet, precis som i löpningen.
Samt att kunna göra fler än 1 åt gången :p
 
Är inne i en dålig period med träningen just nu. Har varit mycket annat i juni och träningen har jag inte riktigt hunnit med i samma utsträckning som jag brukar. Leder till att jag tappat lite och det är lite motigt. Idag kom jag iallafall iväg på morgonträning och ska träna på söndag. Har inte blivit mer än max två gånger i veckan de senaste veckorna. Men förhoppningsvis blir det bättre från nästa vecka. Då är det inte så mycket annat längre och så har jag ledigt på tisdag. Så är det ledigt på fredag också.

Jag har precis vart i en sådan period, men nu börjar det ta sig igen. Tungt att komma tillbaka efter en motig period, men jag upplever ofta att kroppen svarar bra på uppehållet och kommer tillbaka starkare.
 
Jag har varit taggad på pass idag igen, tills jag såg att det återigen ska avslutas med ett block som körs i team. Jag vill verkligen inte göra det, men jag vill ju egentligen gå på passet :( team-delen är dessutom två övningar som jag inte är särskilt bra på och som kan bli jobbiga för axeln. Men jag vill heller inte gå dit och bli helt nedslagen av det. Men alternativet att ge upp i förväg är inte heller så kul…
 
Helt okej pass på gymmet, kände mig svag men det är väl ok när man jobbat två tuffa 17 h-nattpass denna vecka. Körde mark, reppade med allt bättre teknik på 55 kg så snart ska jag väl ta mig över 60 kg-spärren jag har. Sedan dips, chins samt benspark fram- och utsida.
 
Jag har precis vart i en sådan period, men nu börjar det ta sig igen. Tungt att komma tillbaka efter en motig period, men jag upplever ofta att kroppen svarar bra på uppehållet och kommer tillbaka starkare.

Jo oftast brukar jag känna att kroppen känns starkare men nu känner jag att kroppen känns svag och jag blir trött fortare än innan. Så därför känns det nog lite extra motigt just nu.
 
Säsongens första riktiga backpass gjort! 3 km och 400 höjdmeter. Väldigt tungt, var nära maxpuls flera gånger. Nu ligger jag på en bänk vid toppstationen och försöker samla energi för att ta mig ner igen 😅
Träning är verkligen fantastiskt. Där på toppen var jag mest darrig och illamående men nu hemma och efter lite mat mår jag så jävla fint. Lugn, utan ångest. Bättre än på länge.
 
En dag i veckan var jag verkligen jätte låg, jag låg i soffan och mådde dåligt hela dagen förutom när jag var ute med hundarna. Tyvärr innebar det att mitt mål att yoga varje dag hela året brast. Jag orkade bokstavligen inte hålla huvudet uppe den dagen så det gick verkligen inte. Grämer mig över att jag missade en dag. Känns som att jag måste börja om med räkningen nu och ta ett år från den dagen.

Samtidigt känns det lite dumt att bara en enda dag ska spela så stor roll. Jag får väl fortsätta som vanligt helt enkelt. Perfektionisten i mig vaknar:p
 
En dag i veckan var jag verkligen jätte låg, jag låg i soffan och mådde dåligt hela dagen förutom när jag var ute med hundarna. Tyvärr innebar det att mitt mål att yoga varje dag hela året brast. Jag orkade bokstavligen inte hålla huvudet uppe den dagen så det gick verkligen inte. Grämer mig över att jag missade en dag. Känns som att jag måste börja om med räkningen nu och ta ett år från den dagen.

Samtidigt känns det lite dumt att bara en enda dag ska spela så stor roll. Jag får väl fortsätta som vanligt helt enkelt. Perfektionisten i mig vaknar:p

Ibland brukar jag tänka att det som är viktigast för mig att träna är att kunna göra avsteg från planen. Jag är lite som du verkar beskriva, dvs jag fixerar mig vid nåt jag bestämt och det blir en stress att uppnå och känns som ett misslyckande om det inte alltid går. Så om du istället ser det som en utmaning att acceptera att ibland blir saker inte som man tänkt, tror jag att det kommer hjälpa dig :heart
 
Slängde ihop en snabb EMOM när jag lagt tjejerna nu kväll. Brukar inte träna hemma, men måste ta tag i det om jag ska lösa Toughest med godkänt resultat.

EMOM 4 varv

16 boxkliv med vikt (8 per sida)
45sek hopprep (övar på DU)
12 hantelsnatch (6 per sida)
10 burpees
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 973
· Visningar
63 514
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 408
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 881
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 586
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp