Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fegade ur fredagens pass och avanmälde mig… på lördag morgon när klockan ringde kände jag mig helt slut, så avbokade även det passet och sov tre timmar till. Var nog klokt även om resten av dagen blev alldeles för slö.

Idag hade jag tänkt vila, har haft blodgivning på morgonen och brukar vara rätt ordentligt påverkad. Men så kommer det ju inte bli så mycket träning i slutet av veckan så jag tänkte att jag anmäler mig men skippar det hastiga och pulsiga.

Så med lite seg känsla i kroppen och långsam i tanken har jag idag klarat nytt PB i front squat, 5x42,5 och 1x45. Sjukt nöjd! Två andra gjorde också PB idag på 1 rep, men de är liiite mer vältränade så deras låg på 100 respektive 130 kg 😁
 
61A09DE0-ECA6-4179-A5E6-E10B8D3DA608.jpeg


Trevligt pass igår, härligt mör i latsen idag!
Gjorde bicep curls med ordentligt stilla axlar och skuldror, plötsligt svintungt när man inte kunde svinga upp hanteln något :angel:

Men måste vara noga nu, höger bicepssena känns ansträngd och irriterad, kanske överkompenserat när jag hade inflammerad slemsäck. Håhåjaja.
Cable crossover är visst det nya svarta, gjort på tre senaste passen 😁
 
Fick ju bara ihop ett styrkepass och ett superkort löppass förra veckan pga supermkt jobb så planen var att dra igång med ett styrkepass idag. Kroppen höll inte med och har känts som cement trots att jag sov över 9 timmar + tog en lur på kvällen. Fick bli aktiv vila istället med promenad och 35 min yoga. Känner mig starkare och piggare nu efter yogan i alla fall. :)
 
Hade laddat för en joggingrunda när jag äntligen gick av jourvecka på jobbet iorse, men har haft huvudvärken från helvetet hela dagen. Bitvis så mkt att jag mått illa. Det gick aldrig över så det fick bli ett par hundpromenader istället. Får ha nytt hopp om morgondagen istället.
 
Blev ett kräkpass i boxen igår!

Uppvärmning 200m löpning

A-Del
Utfallssteg med skivstång, 14*5 tog mig upp till 45kg men pga. av kommande del så vågade jag inte öka mer.

B-Del
I go, you go. 10 varv
15/12 kcal rodd
15 wallball 9kg

Avslut 200m löpning

DÖD och andnöd med kräkkänsla efter!
Aldrig upplevt kräkkänslan tidigare!
 
Fick feeling och sprang igår. Har nog inte sprungit på över 1-2 år tror jag? Men det gick helt okej, jag och hunden sprang 3 km i ok tempo utan att bli trött eller må dåligt, så det var nice! Funderar på att börja springa regelbundet ett par gånger i veckan, tänker att det får bli på vilodagarna ifrån styrketräningen som jag försöker göra 3-5 dagar i veckan nu.

Är det ok att fråga om tips på maträtter med högt proteininnehåll här? Typ era favoriter, gärna 30g protein per måltid. Är rädd för att jag ska bli trött på kyckling. :laugh:
 
Min plan till vintern är eventuellt att fixa kort på ett crossfitgym här i stan, jag tränar ju i princip alltid ensam pga har ingen som är lika motiverad som mig :D crossfitgymmen verkar ha så jäkla härlig gemenskap! Och så verkar det himla kul.

Mitt nuvarande kort går ut i oktober, så får harva på tills dess. Om jag nu inte fegar ut i slutändan 😂
 
Tog mig iväg på en joggingtur på morgonen, men jag var så trött så blev ändå senare än jag tänkt och det var redan sol och 17 grader i skuggan. Blev att jag gick partierna i stan där solen stekte, och joggade i skogen där det var skugga. Hade hunden med så var lite orolig. Joggade kanske 5,5 av 7 km. Men hon var pigg och fräsch när vi kom hem och det får man ju vara nöjd med, då kanske hon vill följa med fler ggr...
 
Fick feeling och sprang igår. Har nog inte sprungit på över 1-2 år tror jag? Men det gick helt okej, jag och hunden sprang 3 km i ok tempo utan att bli trött eller må dåligt, så det var nice! Funderar på att börja springa regelbundet ett par gånger i veckan, tänker att det får bli på vilodagarna ifrån styrketräningen som jag försöker göra 3-5 dagar i veckan nu.

Är det ok att fråga om tips på maträtter med högt proteininnehåll här? Typ era favoriter, gärna 30g protein per måltid. Är rädd för att jag ska bli trött på kyckling. :laugh:

Jag räknar inte energiinnehåll så kan inte komma med några exakta tips. Men jag brukar försöka toppa proteininnehållet genom att se till att jag har minst två proteinrika källor i varje måltid, vilket gör att jag nästan alltid lägger till bönor/linser/kikärtor utöver en animalisk proteinkälla. :) Känns proteinintaget skralt en dag så lägger jag till en proteindryck med 20-25 g protein. :)
 
Tog mig iväg till gymmet imorse, seegt. Insåg att om squats känns tungt och oöverkomligt så får man ju faktiskt byta övning. Då blev det mycket lättare att komma iväg :D

2670F8B4-608A-48D0-ADAC-94672E1B5030.jpeg


Romanian istället, sjukt trött i händerna dock. Var också förvirrad över satans trötta ben, körde ju överkropp i söndags (med med lunges), och vilodag igår (med 2.5h ridning).. Hmmm :angel:
 
Fick feeling och sprang igår. Har nog inte sprungit på över 1-2 år tror jag? Men det gick helt okej, jag och hunden sprang 3 km i ok tempo utan att bli trött eller må dåligt, så det var nice! Funderar på att börja springa regelbundet ett par gånger i veckan, tänker att det får bli på vilodagarna ifrån styrketräningen som jag försöker göra 3-5 dagar i veckan nu.

Är det ok att fråga om tips på maträtter med högt proteininnehåll här? Typ era favoriter, gärna 30g protein per måltid. Är rädd för att jag ska bli trött på kyckling. :laugh:
Jag räknar inte energiinnehåll men jag lever typ på kyckling i olika former. 😅 Sen äter jag kvarg och tar en proteinshake varje dag. Och så tar jag kreatin men det är mest för att jag optinojar. 🙃
 
75 min helkroppspass med funktionellt fokus. Stolt över att jag vågade öka vikten i knäböj idag. Har en spärr (där också..) som gör att jag blir rädd/spänd för att inte kunna ta mig upp, vilket gjort att jag tränat på samma vikt och nött teknik rätt länge. Idag lade jag på 10 kg och hade en box bakom som säkerhet. Det gick lätt och jag vet att jag är mycket starkare än de vikter jag lägger på, känns bra!
 
Apropå protein, är det inte så att man får i sig hyfsat med protein med "vanlig" kost? Upplever att det kan bli en proteinhets trots att man kanske inte behöver det?

Från livsmedelsverket:
"Många är rädda att inte få i sig tillräckligt mycket protein. Men faktum är att så gott som alla får i sig det protein de behöver, eftersom protein finns i större eller mindre mängd i nästan all mat."
 
Min plan till vintern är eventuellt att fixa kort på ett crossfitgym här i stan, jag tränar ju i princip alltid ensam pga har ingen som är lika motiverad som mig :D crossfitgymmen verkar ha så jäkla härlig gemenskap! Och så verkar det himla kul.

Mitt nuvarande kort går ut i oktober, så får harva på tills dess. Om jag nu inte fegar ut i slutändan 😂
Det tycker jag verkligen du ska göra 😍 det är så jäkla roligt!
 
Apropå protein, är det inte så att man får i sig hyfsat med protein med "vanlig" kost? Upplever att det kan bli en proteinhets trots att man kanske inte behöver det?

Från livsmedelsverket:
"Många är rädda att inte få i sig tillräckligt mycket protein. Men faktum är att så gott som alla får i sig det protein de behöver, eftersom protein finns i större eller mindre mängd i nästan all mat."

Det är min uppfattning med. Vanliga människor som tränar normalt behöver "bara" äta allsidig sund kost. Men det är ju nog så svårt dessa dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 556
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 955
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 046
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 495
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp