Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick tillbaka endel av mitt självförtroende i träningen igår, hade som plan att träna själv då en kompis hjälpt mig att snickra ihop några bra och roliga pass. Men det var en riktigt rolig wod igår, så jag hoppade ändå in på passet i boxen igår.

A-del
Marklyft
5 e2m x5
Avslutade med 5*100kg med bibehållen teknik och kände mig riktigt stark!

B-del AMPRAP 20min

30/25 kcal rod alt. 400m löpning
25 situps
20 kb swingar 16kg
100m farmers carry 15km hantel i var hand.

Igår kände jag återigen glädjen i träningen!
Det var helt klart min typ av pass, rakt igenom. Bara övningar jag är stark i, jag behövde den boosten!
4.5 varv hann jag med på AMRAP:en jag sprang och rodde varannan.
 
Får man vara med här fastän man är en okunnig newbie/gymrädd sopa? :D Nu har jag iaf köpt årskort på gym, bokat gymintroduktion på måndag och är redo att komma i form igen. Har alltid haft en bra grundkondis men vill bli stark och få en mer definierad kropp. Är totalt livrädd för gym så gud vet hur det här ska gå, blir så oerhört självmedveten och mesig. Men jag ska komma över det förhoppningsvis, tycker det verkar så kul att gilla att träna!

Igår var jag iaf iväg och simmade en timme för första gången på väldigt väldigt länge, känns som en bra start.
Alla får vara med!
Det kommer gå hur bra som helst och första steget är att gå dit, jag har aldrig kommit igång på gym för att jag alltid har känt mig osäker på om jag gör rätt. Men den självsäkerheten växer i takt med att man kommer in i vanan och rutinerna. Samt att man ska våga fråga om det är något man inte känner sig säker på. De flesta är otroligt hjälpsamma :)

Jag hör till de som alltid kör för hårt direkt och får extremt med träningsvärk och sedan har jag svårt att komma tillbaka. Så mitt tips är att skynda långsamt! Vilket i min värld är lätt att säga, men svårt att göra :p
 
Får man vara med här fastän man är en okunnig newbie/gymrädd sopa? :D Nu har jag iaf köpt årskort på gym, bokat gymintroduktion på måndag och är redo att komma i form igen. Har alltid haft en bra grundkondis men vill bli stark och få en mer definierad kropp. Är totalt livrädd för gym så gud vet hur det här ska gå, blir så oerhört självmedveten och mesig. Men jag ska komma över det förhoppningsvis, tycker det verkar så kul att gilla att träna!

Igår var jag iaf iväg och simmade en timme för första gången på väldigt väldigt länge, känns som en bra start.
Jag är relativt "ny" på gymmet också. Det som verkligen hjälpte mig komma igång var att ha PT en period, jag hade verkligen ingen aning om vad jag höll på med :D jag tyckte egentligen inte att det var roligt första halvåret, utan det tog en stund innan jag kunde lägga upp bra pass osv. Men nu tycker jag att det är jätteroligt, har dock varit tvungen att ta träningspaus i 3-4 månader och har lite svårt att komma igång. Men köpte ett års gymkort förra veckan så planen är att gå dit 1-2 gånger i veckan plus att jobbet har cirkelpass varje onsdag, en hel termin kostar 300 kr så det ska jag försöka gå på också!
 
Jag är relativt "ny" på gymmet också. Det som verkligen hjälpte mig komma igång var att ha PT en period, jag hade verkligen ingen aning om vad jag höll på med :D jag tyckte egentligen inte att det var roligt första halvåret, utan det tog en stund innan jag kunde lägga upp bra pass osv. Men nu tycker jag att det är jätteroligt, har dock varit tvungen att ta träningspaus i 3-4 månader och har lite svårt att komma igång. Men köpte ett års gymkort förra veckan så planen är att gå dit 1-2 gånger i veckan plus att jobbet har cirkelpass varje onsdag, en hel termin kostar 300 kr så det ska jag försöka gå på också!

Har också tänkt boka PT i början iaf, känner mig helt clueless så det lär behövas.
 
Får man vara med här fastän man är en okunnig newbie/gymrädd sopa? :D Nu har jag iaf köpt årskort på gym, bokat gymintroduktion på måndag och är redo att komma i form igen. Har alltid haft en bra grundkondis men vill bli stark och få en mer definierad kropp. Är totalt livrädd för gym så gud vet hur det här ska gå, blir så oerhört självmedveten och mesig. Men jag ska komma över det förhoppningsvis, tycker det verkar så kul att gilla att träna!

Igår var jag iaf iväg och simmade en timme för första gången på väldigt väldigt länge, känns som en bra start.
Såklart, vad roligt 🤩
Välkommen 🥳

--
Ska försöka gymma runt lunch idag, se om knät vill vara med på vanliga marklyft, och se lite hur squatsen går. Börja på 25kg squats och köra typ många set x5 reps, höja med 2.5kg åt gången så det inte blir nåt dumt.
 
Skippade crossfit igår, det var så himla mycket på jobbet att det fick gå före.

Idag körde jag bara med halva passet pga möten men hann ändå med att riva av ett nytt PB i marklyft igen; nu 2x105 kg och 1x110 kg 💪
Wow! Starkt :bow:
Får man vara med här fastän man är en okunnig newbie/gymrädd sopa? :D Nu har jag iaf köpt årskort på gym, bokat gymintroduktion på måndag och är redo att komma i form igen. Har alltid haft en bra grundkondis men vill bli stark och få en mer definierad kropp. Är totalt livrädd för gym så gud vet hur det här ska gå, blir så oerhört självmedveten och mesig. Men jag ska komma över det förhoppningsvis, tycker det verkar så kul att gilla att träna!

Igår var jag iaf iväg och simmade en timme för första gången på väldigt väldigt länge, känns som en bra start.
Kul med fler här inne, välkommen! :)
Jag fick tillbaka endel av mitt självförtroende i träningen igår, hade som plan att träna själv då en kompis hjälpt mig att snickra ihop några bra och roliga pass. Men det var en riktigt rolig wod igår, så jag hoppade ändå in på passet i boxen igår.

A-del
Marklyft
5 e2m x5
Avslutade med 5*100kg med bibehållen teknik och kände mig riktigt stark!

B-del AMPRAP 20min

30/25 kcal rod alt. 400m löpning
25 situps
20 kb swingar 16kg
100m farmers carry 15km hantel i var hand.

Igår kände jag återigen glädjen i träningen!
Det var helt klart min typ av pass, rakt igenom. Bara övningar jag är stark i, jag behövde den boosten!
4.5 varv hann jag med på AMRAP:en jag sprang och rodde varannan.
Det låter som min sorts pass också, fast jag hade nog valt rodd över löpning alla gånger ;)
 
@Halfrek Är också en newbie på gymmet. Har inte tränat med maskiner sedan...ptja... minns inte. Lyft skrot har jag gjort i ett källargym på förra jobbet för 5 år sedan men där har man ju ingen publik. Känns skitjobbigt att gå till ett vanligt gym, men kommer ju behöva göra det antar jag när jag flyttar och min läkare sagt att konditionsträning inte är nåt jag ska ägna mig åt.

Men känns inget vidare just nu, jag är tjock, oformlig och eländig på ett sätt jag inte varit förr. Och inget verkar heller bita på det. Jag sätter allt mitt hopp till nya medicinen jag fått, men det tar ju tid att ställa in. Tills dess måste jag ju ändå ta tag i att träna och rör mig oavsett hur jag ser ut. Usch. Önskar att jag kunde gå i ide tills jag vill visa mig ute.
 
Det låter som min sorts pass också, fast jag hade nog valt rodd över löpning alla gånger ;)
´Jag väljer rodd framför löpning jag med, därför jag körde blandade. Jag behöver bli bättre i löpningen men tycker rodden är roligare, så då fick jag mixa både kul, utveckling och jobbigt :p
Nu är iof rodd grisjobbigt som det är :p
 
77D03D87-9584-4C93-AF93-C8F763AA0EC4.jpeg


Kunde marka! 🥳🥳
Sååå härligt. Knät sa ifrån lite på 90, men då hade jag ju kört lite lätta squats också. Så jag är ytterst nöjd. Sällskapet filmade lite när jag curlade också haha, det börjar bli stort ju 😅
 
Får man vara med här fastän man är en okunnig newbie/gymrädd sopa? :D Nu har jag iaf köpt årskort på gym, bokat gymintroduktion på måndag och är redo att komma i form igen. Har alltid haft en bra grundkondis men vill bli stark och få en mer definierad kropp. Är totalt livrädd för gym så gud vet hur det här ska gå, blir så oerhört självmedveten och mesig. Men jag ska komma över det förhoppningsvis, tycker det verkar så kul att gilla att träna!

Igår var jag iaf iväg och simmade en timme för första gången på väldigt väldigt länge, känns som en bra start.
Självklart, välkommen till tråden! Jag räknar mig själv som rätt mycket newbie också fortfarande, började träna på gym i april förra året.
 
Tränat snatch idag, tycker det är sjukt kul men det är ju också en sån där grej som är tveksam för min axel. Men ingen smärta! 🥳 lär däremot kännas imorgon att jag kört 10 min EMOM med 3 snatchar varje minut följt av ett komplex med 55 snatchar, 55 back squats och 110 SU 😅 skönt att dressyrträningen är ikväll och inte imorgon!
 
Random side note (🍻) att jag älskar Alan Thrall orimligt mycket :angel: :love:

(alltså han lyfter tunga grejer och har en youtube, det var inte bara HELT orelaterat till trådämnet.. Riktigt så många enheter in är jag inte :D)
 
Hade PT-pass igår. Förra terminen var det mycket fokus på basövningar, den här terminen kör vi mer ensidiga övningar och tränar med ett annat fokus vilket känns kul och peppande. Lite skönt att göra övningar där jag inte har någon referens till hur mycket jag brukar ta i vikt/reps.

Igår började vi med mage (situps med viktplatta som lyfts snett uppåt/framåt, fällkniv och planka med banlyft). Därefter enbens höftlyft i smithmaskin (50kg, 3x8). Sen upp i nån märklig rigg där jag stod i squatposition typ 30 cm över golvet och hade en kettlebell hängande i ett bälte runt midjan (16kg, 2x10 + 20kg 3x8). Målet var att göra så djupa squats att kettlebellen nuddade marken. Sjuuukt tungt för framsida lår. Avslutade med dropset i benspark-maskinen, 10 reps på 25kg direkt följt av 10 på 20 och därefter 10 på 15. Första 10an kändes löjligt lätt men det blev så otroligt tungt att gå på andra och tredje 10an utan vila. Fick verkligen gräva djupt för att genomföra, fokuset slog nästa över i att jag blev arg :D

Efter denna genomgång gick jag mycket långsamt och hållandes i ledstången nerför trappan utanför gymmet. Inatt har jag sovit som en sten och ben, rumpa, mage och ländrygg är såå trötta. Väntar bara på att träningsvärken ska kicka in på allvar, lär hända framåt eftermiddagen.
 
Min enda paradgren 😁

Vi har ju nivåer som man testar in på, jag ligger på nivå 2-3 i allt utom marklyften där jag nu precis tagit mig in på nivå 6 😂
Har sett att vissa använder de stegen, tror vår konkurrerande box använder sig av det. Kan inte riktigt det systemet. Men det är grymt jobbat! Mark är kul!

Mark och backsquat är mina paradgrenar :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 862
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 631
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 139
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 969
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp