Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som testat Asana Rebels program? Man blir medlem och får ett program att köra och som jag uppfattar det även personlig hjälp. Blir inte klok på vad det kostar och tänker inte registrera mig för att få vet men tänker om någon vet något för jag är ändå intresserad… :angel: :laugh:
 
Jaha nähä då var det två veckor sen jag tränade då 🙄 Har varit lite stukad fot och lite mycket annat och så har jag inte känt för det bara. Men jag har börjat yoga och meditera igen istället och prioriterat att vara ute mycket och ja, det är nog mer i linje med vad jag behöver. Just nu. Med sömnbrist och småbarn. Jo jag vill träna också och jag behöver mer muskler och mer kondition men jag behöver också vara snäll mot mig själv. Efter 10 år som en tränande person vet jag också att ett uppehåll betyder inte att jag slutar, jag fortsätter senare bara 🙏🏼
 
Vilade onsdag och torsdag, känt mig helt knäckt.
Idag blev det 1h spinning, hade sällskap av en man som höll på med nya grejer till salen :D
20220909_141023.jpg


Har lite problem med min klocka emellanåt.
Den tappar pulsen, jag svettas ju enormt mycket, så gissar att det är för att det blir för blött mellan sensorn och huden, brukar ta av och torka av, då tar det en liten stund så är den igång igen. Frustrerande!
 
Totalt 18,5 km cyklade nu på eftermiddagen! 💪🏻 Första 6 km i rejäl motvind och resterande km med 15 kg extra tyngd sittandes bakpå, så nu blir det soffan resten av kvällen :laugh:

Börjar dock känna av en viss känslighet i de nedre regionerna när jag cyklar nu förtiden, cykeltrosor känns overkill eftersom jag aldrig kommer orka byta om till dem, men är det någon som har andra bra tips? Hjälper en såndär gelpad man sätter på sadeln, kan man ens ha det på en såndär smal sadel? Eller måste man byta sadel helt? :cautious: Vill helst inte lägga allt för mycket pengar eftersom jag räknar med att problemet gått över lagom till nästa säsong 🤰
 
Börjar dock känna av en viss känslighet i de nedre regionerna när jag cyklar nu förtiden, cykeltrosor känns overkill eftersom jag aldrig kommer orka byta om till dem, men är det någon som har andra bra tips? Hjälper en såndär gelpad man sätter på sadeln, kan man ens ha det på en såndär smal sadel? Eller måste man byta sadel helt? :cautious: Vill helst inte lägga allt för mycket pengar eftersom jag räknar med att problemet gått över lagom till nästa säsong 🤰

Jag känner också av! Det sved rejält när jag la mig i badet...
Tror absolut en gelpad kan hjälpa, jag har varit lat och inte orkat köpa en än bara.
 
Totalt 18,5 km cyklade nu på eftermiddagen! 💪🏻 Första 6 km i rejäl motvind och resterande km med 15 kg extra tyngd sittandes bakpå, så nu blir det soffan resten av kvällen :laugh:

Börjar dock känna av en viss känslighet i de nedre regionerna när jag cyklar nu förtiden, cykeltrosor känns overkill eftersom jag aldrig kommer orka byta om till dem, men är det någon som har andra bra tips? Hjälper en såndär gelpad man sätter på sadeln, kan man ens ha det på en såndär smal sadel? Eller måste man byta sadel helt? :cautious: Vill helst inte lägga allt för mycket pengar eftersom jag räknar med att problemet gått över lagom till nästa säsong 🤰
Jag har en ny cykel med "smal" sadel. Cyklade två km dag ett. Dag två höll jag på att DÖ när jag satt mig på sadeln. Köpte direkt ett gelskydd. Blev helt klart lättare att hantera efter det :rofl:
 
I brist på tid mellan förtidsröstning och mat fick det blir 15 minuters intervaller på löpbandet. Totalt 5 träningspass sen i lördags samt en hel del korta promenader på jobbet. Är så glad att ha två inbokade fikapausen i schemat så jag kan gå ut och gå istället :D
 
Det blev ingen löpning det blev ett pass i boxen, de la ut passet runt lunch och jag blev sugen så hakade på 16.30 passet.

Jag tog mig 24 varv på 30min och sista 5 varven blev med ett blodsocker på 2.4 (inte att rekommendera). Fick trycka ett halvt paket dextro mitt i passet, rekommenderar inte det heller.
Jag har efter vilan glömt hur man tränar med diabetes 😳

Men det var lagom långa det, även om det var sinnessjukt många varv. På lunchen var rekordet alla 30 varv på 21.14 min 🙈
 

Bifogade filer

  • IMG_20220909_173121.jpg
    IMG_20220909_173121.jpg
    130,2 KB · Visningar: 18
Det blev ingen löpning det blev ett pass i boxen, de la ut passet runt lunch och jag blev sugen så hakade på 16.30 passet.

Jag tog mig 24 varv på 30min och sista 5 varven blev med ett blodsocker på 2.4 (inte att rekommendera). Fick trycka ett halvt paket dextro mitt i passet, rekommenderar inte det heller.
Jag har efter vilan glömt hur man tränar med diabetes 😳

Men det var lagom långa det, även om det var sinnessjukt många varv. På lunchen var rekordet alla 30 varv på 21.14 min 🙈
Kul pass ändå!
 
Jag körde lite kort träning på lunchen idag, är rätt jävla mör efter gårdagens alla snatchar 😅 så mest ben idag, lite olika typ av squats och högre step ups bland annat. Ville spara på axeln också, den var lite halvdan imorse men det rättade sig under dagen.
 
Jag har tränat mitt första "riktiga" pass crossfit sen jag blev sjuk! :banana:

Väldigt roligt att instruktören kom fram till mig innan vi började och med allvar i blicken sa "Ok Mineur, I need you to not go crazy today. Don't overdo it!" Han känner mig alltför väl :angel: Med hans hjälp lyckades jag dra ner det på en rimlig nivå och jag mår jättebra såhär ett par timmar efteråt :)

Passet gick ut på att vi delade in oss i par och hjälptes åt att göra så många varv av följande på 25 minuter:

50 box jumps
50 pull ups/rodd i ringar
50 utfall med hantel på rak arm ovanför huvudet
50 wall balls
50 kcal på valfri maskin

Min strategi var att göra 15 reps av varje övning medan min partner gjorde 25. Vi gjorde alltså totalt 40 istället för 50 reps per övning per varv. Jag valde också låg vikt för utfall + wall balls och gjorde box step ups istället för hopp. Vi hann drygt 2,5 varv innan tiden var slut och det kändes väldigt lagom på alla sätt! Jag var rejält flåsig och svettig sista 10 minuterna, men pulsen höll sig under 150 hela passet och musklerna kändes bra om än lite ovana vid intensiteten.

Nu sitter jag nyduschad i trädgården med smoothie och kaffe och njuter av livet samt av en lördag helt fri från planer och aktiviteter 😊
 
Jag har tränat mitt första "riktiga" pass crossfit sen jag blev sjuk! :banana:

Väldigt roligt att instruktören kom fram till mig innan vi började och med allvar i blicken sa "Ok Mineur, I need you to not go crazy today. Don't overdo it!" Han känner mig alltför väl :angel: Med hans hjälp lyckades jag dra ner det på en rimlig nivå och jag mår jättebra såhär ett par timmar efteråt :)

Passet gick ut på att vi delade in oss i par och hjälptes åt att göra så många varv av följande på 25 minuter:

50 box jumps
50 pull ups/rodd i ringar
50 utfall med hantel på rak arm ovanför huvudet
50 wall balls
50 kcal på valfri maskin

Min strategi var att göra 15 reps av varje övning medan min partner gjorde 25. Vi gjorde alltså totalt 40 istället för 50 reps per övning per varv. Jag valde också låg vikt för utfall + wall balls och gjorde box step ups istället för hopp. Vi hann drygt 2,5 varv innan tiden var slut och det kändes väldigt lagom på alla sätt! Jag var rejält flåsig och svettig sista 10 minuterna, men pulsen höll sig under 150 hela passet och musklerna kändes bra om än lite ovana vid intensiteten.

Nu sitter jag nyduschad i trädgården med smoothie och kaffe och njuter av livet samt av en lördag helt fri från planer och aktiviteter 😊
Låter helt underbart 🤩

--
Någon med tips på hur man kan stärka handlederna? Tycker de ömmar lite efter många pass nu, särskilt när vikterna gått upp 🤔
 
Jag har tränat mitt första "riktiga" pass crossfit sen jag blev sjuk! :banana:

Väldigt roligt att instruktören kom fram till mig innan vi började och med allvar i blicken sa "Ok Mineur, I need you to not go crazy today. Don't overdo it!" Han känner mig alltför väl :angel: Med hans hjälp lyckades jag dra ner det på en rimlig nivå och jag mår jättebra såhär ett par timmar efteråt :)

Passet gick ut på att vi delade in oss i par och hjälptes åt att göra så många varv av följande på 25 minuter:

50 box jumps
50 pull ups/rodd i ringar
50 utfall med hantel på rak arm ovanför huvudet
50 wall balls
50 kcal på valfri maskin

Min strategi var att göra 15 reps av varje övning medan min partner gjorde 25. Vi gjorde alltså totalt 40 istället för 50 reps per övning per varv. Jag valde också låg vikt för utfall + wall balls och gjorde box step ups istället för hopp. Vi hann drygt 2,5 varv innan tiden var slut och det kändes väldigt lagom på alla sätt! Jag var rejält flåsig och svettig sista 10 minuterna, men pulsen höll sig under 150 hela passet och musklerna kändes bra om än lite ovana vid intensiteten.

Nu sitter jag nyduschad i trädgården med smoothie och kaffe och njuter av livet samt av en lördag helt fri från planer och aktiviteter 😊
Grymt jobbat, det är svårt att hålla nere nivån när man vet att man egentligen kan.
 
Låter helt underbart 🤩

--
Någon med tips på hur man kan stärka handlederna? Tycker de ömmar lite efter många pass nu, särskilt när vikterna gått upp 🤔
Farmers carry!
Jag har blivit otroligt mycket bättre i både underarmar och greppstyrka. En lagom tung hantel eller KB i var han och gå 50-100m
Jag började på 8kg i varje hantel när jag var nu, pendlar mellan 15 och 17.5kg nu. Beroende på sträcka och dagsform.
 
Farmers carry!
Jag har blivit otroligt mycket bättre i både underarmar och greppstyrka. En lagom tung hantel eller KB i var han och gå 50-100m
Jag började på 8kg i varje hantel när jag var nu, pendlar mellan 15 och 17.5kg nu. Beroende på sträcka och dagsform.
Ooh mycket bra!
Har jag tänkt börja med men inte tagit tag i, tar detta som startskott 😁

Men funkar det för handlederna med? Alltså det känns som att de inte riktigt pallar trycket ovanifrån, typ bänk- och axelpress, men mark och rumänska mark går fint 🤔
(inser sätt jag var fullständigt otydlig i förra inlägget)
 
Ooh mycket bra!
Har jag tänkt börja med men inte tagit tag i, tar detta som startskott 😁

Men funkar det för handlederna med? Alltså det känns som att de inte riktigt pallar trycket ovanifrån, typ bänk- och axelpress, men mark och rumänska mark går fint 🤔
(inser sätt jag var fullständigt otydlig i förra inlägget)
Det tränar greppstyrka i första hand men tar även underarmar. Kör några set så kommer du känna det i underarmarna. Vill du utveckla det ytterligare så spring med hantlar/kb.
 
Ooh mycket bra!
Har jag tänkt börja med men inte tagit tag i, tar detta som startskott 😁

Men funkar det för handlederna med? Alltså det känns som att de inte riktigt pallar trycket ovanifrån, typ bänk- och axelpress, men mark och rumänska mark går fint 🤔
(inser sätt jag var fullständigt otydlig i förra inlägget)
Jag använder handledslindor vid bänkpress/hantelpress. Sånna tjocka wrist wrap som man lindar några varv runt handleden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 968
· Visningar
63 221
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 345
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 729
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 406
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp