Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ber om ursäkt om det blir lite virrigt ikväll, har dels inget att anteckna på då allt är nerpackat och dels var det inga bra besked hos barnmorskan då liten inte växer så vi måste på ultraljud senare i veckan, så är lite mycket att hålla i skallen. :( Är säkert inget men svårt hålla oron ifrån sig, men jag ska försöka få till nån form av inlägg nu ändå.
Hoppas allt går bra och att liten bara vill ta liten plats i flytten!

Gud vad svårt det här är.

Många verkar övertygade om att Cirkus är ond. Jag är nog beredd att hålla med i teorierna som kommer upp. Nu med uppkommet drev så tror jag dock att det gömmer sig en del ulvar i det drevet. Jag gillar inte Artlines spel (sista minuten röst igår och, i mitt tycke, ogrundad röst på Lenis idag) och jag är fortfarande väldigt tveksam till LenaH/Hemlig. Har vi en luden trio i Cirkus, Artline och LenaH/Hemlig?

Med fem röster redan inkomna på Cirkus så spelar dock inte min röst så stor roll. Jag känner mig rätt bortkollrad och hänger därför på den enda person jag litar på i leken just nu: Habina..

Araminta röstar på Cirkus

Röstade jag på Lenis??? Det ska givetvis stå Cirkus.

Artline röstar på Cirkus.
Jag tror Habina vet att Cirkus är ond

Jag gillar inte Artlines spel (sista minuten röst igår och, i mitt tycke, ogrundad röst på Lenis idag) och jag är fortfarande väldigt tveksam till LenaH/Hemlig. Har vi en luden trio i Cirkus, Artline och LenaH/Hemlig?

Araminta röstar på Cirkus

Alltså - jag har jättesvårt att se att en ond @Artline skulle lägga upp ulven Idahoe för lottning i sista minuten DL2?
För mig talar det mer för godhet än ondska.

Alltså - jag har jättesvårt att se att en ond @Artline skulle lägga upp ulven Idahoe för lottning i sista minuten DL2?
För mig talar det mer för godhet än ondska.

Jag tänker att Artline kanske inte visste om att Idahoe var en undersåte i det läget. Och att Idahoe och resterande kumpaner i lyan därmed inte heller visste om Artline och gjorde tabben att försöka käka henne.

Jag tänker att Artline kanske inte visste om att Idahoe var en undersåte i det läget. Och att Idahoe och resterande kumpaner i lyan därmed inte heller visste om Artline och gjorde tabben att försöka käka henne.
Men va? Du menar att @Artline skulle vara ledarvargen?? Ledarvargen kände ju till alla i lyan och mtp vad @Habina bör ha fått för info (vem lyan käkar) så bör ju isf @cirkus vara just ledarvargen.

Det får vi iofs svar alldeles strax men din tanke haltar ju inte bara, den är ju helt enbent! :p

Iofs talar det faktiskt för din godhet men va?!? :D

Det här inlägget får mig att tro att du är en förvirrad god. Annars luras du väldigt bra. Lena har förklarat det jag tänkte skriva här näst.

Visst kan Habina fått en sia men det känns osannolikt att hon fick den igår när hon var så misstänkt.

Men va? Du menar att @Artline skulle vara ledarvargen?? Ledarvargen kände ju till alla i lyan och mtp vad @Habina bör ha fått för info (vem lyan käkar) så bör ju isf @cirkus vara just ledarvargen.

Det får vi iofs svar alldeles strax men din tanke haltar ju inte bara, den är ju helt enbent! :p

Iofs talar det faktiskt för din godhet men va?!? :D

:rofl:

Jag ger upp. Lyncha mig. Ät mig. Jag klarar ju inte av att lägga ihop två och två just nu :rofl: :rofl: :rofl:

Uppdatering

Med hjälp av en bandspelare och en listig utklädnad lyckas ponnyerna och de andra lura ut Grogar i skogen där de omringar honom. När han försöker stånga sig fri fastnar han istället i en trädklyka.

cirkus var Ledarvarg

mlpgregeromringad2_zpscfko6pz6.png

mlpgregertrd_zpst8uozzvv.png

NattDL 09.00

Bara såhär hur det ser ut för mig just nu då:

Goda i fallande ordning:

@Habina - behöver ingen förklaring
@Artline - jag har som sagt svårt att se henne lägga upp kollegan Idahoe för lottning DL2
@Araminta - hade hon suttit i lyan borde hon haft mer koll på varför Habina ville lyncha cirkus. :)

Onda: Jag håller fortfarande @Mistimed som kollega till Idahoe, de synkade rösterna i kombo med de rätt överskylande och intetsägande teorierna de har om varandra säger mig att de kan vara kollegor.

Fortfarande blanka för mig:

@Mammas - borde iofs luta över åt det goda hållet nu när cirkus visade sig vara ledarvarg, hade cirkus inte valt att släta över lite om Mammas var hennes undersåte istf att gå i clinch? Hm... :idea:

@Lenis - jag måste verkligen titta på Lenis inlägg imorgon om jag får chansen men när jag nu tänkte över Mammas så säger nästan uteslutningsmetoden att hon borde vara i lyan. Om de nu inte bara var två+ledarvargen på onda sidan från början då.

Alltså - jag har ju då tittat lite mer på vad jag tror är en koppling mellan Idahoe och @Mistimed och jag hittar lite teorier om varann som mest inte säger någonting. I mitt inlägg som försvann så hade jag tre liknande men nu hittar jag dem inte och blir väl också lite sur. Men typ denna:
Mistimed skrev:
Hedinn hade en tanke ( #174) om Idahoe som jag också reagerade på med Idas inlägg #166 efter uppdateringen. Jag har ju dock "fått lära mig" att det är en skum grej att göra, jag brukade också göra det. ( :D ) Jag noterar också att hon inte verkar tycka Cirkus uttalande #169 som väl också ger lite samma vibbar är skumt? Då undrar jag såklart varför Idas är mer värt att notera än Cirkus (om det finns någon mer anledning än Idas inlägg precis innan som hedinn också nämner)?
Klicka för att se mer...
Dvs en teori som mest skyler över. En från Ida:

En teori där man mest visar att man teoriar. Eller nåt.

Allt detta är naturligtvis indicier men det tar mig tillbaka till min grundtanke - ulvar brukar inte rösta på samma i tidiga DL så då gör man det?
Två ganska sena röster på samma (goda) spelare, de vågade nog tro på att Niyama inte var ledarvargen.

Med allt detta sagt så tror jag nog ändå att @Habina fått spioninfo om vem lyan ville käka och därför har hon nog rätt i att @cirkus är ledarvargen.
Jag hade svårt att se cirkus i lyan men som ensamvarg - sure.

Därför:

LenaH röstar på cirkus

Men annars hade min röst fallit på Mistimed (som jag envisas tänka som Misti-med fast jag hajar att det ska vara Mis-timed! :p )

Ehh...?
Jag brukar teoria rätt mjäkigt när jag är osäker, framförallt i början av lekar när jag inte känner att jag har mycket att gå på. Mycket "åh ena sidan, åh andra sidan". Jag vill inte verkar säker när jag inte är det. Sen går jag tillbaka och läser det när jag teoriar vidare, kan jag bygga på blir jag säkrare. Försöker alltid ta i lite mer mot den jag finner skummast.
Många av mina inlägg innehåller liknande teorier, även mot andra än Idahoe, så att du väljer att citera just det inlägget när jag i ett senare inlägg inte alls är "överslätande" ( #301 ) mot Idahoe (även om det inte var dagens starkaste teori) och lite lägligt blev av med det långa inlägg du skrivit där du hittat fler inlägg du tyckte var liknande men sen inte hittade känns ju något underligt. :confused:
Jag har gått igenom alla mina egna inlägg nu eftersom jag inte alls kände igen mig, men det är de gångerna jag teoriar kring Idahoe om jag inte är helt blind (jag svimmar snart av trötthet dock, så jag kan ha läst vissa inlägg med halvstängda ögon... :p), så vart du hittade 3 liknande inlägg från förstår jag inte alls?

Jag kan inte förklara Idahoes teorier dock, men just nu känns det som att du försöker sprida misstankar på delvis fabricerade grunder.

Godnatt alla ulvspelare :love:
Vinkar igen för låg aktivitet framöver om jag är kvar.

Uppdatering

Stärkt av framgången med Grogar bestämmer Danny sig för att försöka smyga in i Tambelon för att frita de som sitter i fängelsehålan. Han lyckas ta sig in genom stadens avloppssystem men precis när han återförenas med sina vänner kliver vakterna in och de blir allihop förflyttade till en ny cell -utan avlopp.

Artline var Brevbärare

mlpchock_zpsr4c8siso.png

DL 21.30 <------OBS!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 254
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 899
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 778
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 244
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka