USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
Jag tror det Àr ganska sÀkert att Biden kommer att vinna.
 
Jag har svÄrt att tÀnka mig att nÄgon över huvud taget skulle kunna vara mer olÀmplig Àn Trump, och hejar dÀrför pÄ Biden. Efter förra valet har jag dock inte allt för höga tankar om den röstande befolkningen pÄ andra sidan pölen.
 
Den ende president i USA jag kan pÄminna mig som inte vunnit en andra period, Àr Carter - pga det katastrofala fiaskot vid fritagningsförsöket av den amerikanska gisslan i Iran, dÄ 8 US soldater omkom. TyvÀrr tror jag att Trump vinner igen. Inte stort, men vinner. Jag önskar demokraterna haft en annan, yngre och mer vÀltalig kandidat.....
 
Den ende president i USA jag kan pÄminna mig som inte vunnit en andra period, Àr Carter - pga det katastrofala fiaskot vid fritagningsförsöket av den amerikanska gisslan i Iran, dÄ 8 US soldater omkom. TyvÀrr tror jag att Trump vinner igen. Inte stort, men vinner. Jag önskar demokraterna haft en annan, yngre och mer vÀltalig kandidat.....

George Bush den Àldre satt ocksÄ bara en period.
 
Om Trump vinner, sÀrskilt med SC som den ser ut nu, sÄ kommer det bli (Ànnu mer) kaos. Trump har redan beslutat om att USA drar sig tillbaka frÄn Parisavtalet, han har redan, och kommer att göra det i Ànnu större grad tillÄta olja/gas/mineral borrning i en redan skör Antarktis, den globala ekonomin som redan Àr anstrÀngd pga covid kommer bli vÀrre pga handelskrig.

Jag tror inte alla svenskar inser hur mycket presidentvalet faktiskt pÄverkar oss hÀr i Sverige.
 
Enligt opinionsmÀtningarna vinner Biden knappt men vet inte hur mycket man ska gÄ efter de mÀtningarna med tÀnkte pÄ hur förra valet gick.
AlltsĂ„ jag tror att kanske Trump vinner igen men sĂ€ger som Mona Sahlin ”skulle inte satsa pengar pĂ„ det”
 
Trump vinner, inget jag hoppas pÄ, men tror nog att demokraterna misslyckas mobilisera sina potentiella vÀljare.
 
Om bara Florida eller Texas röstar rött sÄ Àr saken klar. Kom igen alla pensionÀrer i Florida. TÀnk pÄ era barn och barnbarn
 
Om Trump vinner, sÀrskilt med SC som den ser ut nu, sÄ kommer det bli (Ànnu mer) kaos. Trump har redan beslutat om att USA drar sig tillbaka frÄn Parisavtalet, han har redan, och kommer att göra det i Ànnu större grad tillÄta olja/gas/mineral borrning i en redan skör Antarktis, den globala ekonomin som redan Àr anstrÀngd pga covid kommer bli vÀrre pga handelskrig.

Jag tror inte alla svenskar inser hur mycket presidentvalet faktiskt pÄverkar oss hÀr i Sverige.
Det pÄverkar ju massor faktisk bÄde direkt och indirekt! Eftersom det Àr USA, dvs inte vilket land som helst
 
Ja alltsÄ det Àr tvÄ demokratiska personer sÄ varför skulle man inte vÄga sÀga det. :D
Det Àr knappast NMR.
Jag tror inte jag vet nÄgon som öppet tycker att Trump ska vinna. Vi i Sverige och vÀrlden vinner ju mer pÄ att Biden vinner. Sen att Trump gÄr hem hos sina vÀljare Àr en annan femma
 
Oavsett fĂ„r popcorn maskinen gĂ„ varm ikvĂ€ll (i natt?) 🍿🍿🍿

Edit: ett mer underhÄllande USA val har vÀl knappast skÄdats?
 
Ja alltsÄ det Àr tvÄ demokratiska personer sÄ varför skulle man inte vÄga sÀga det. :D

Det gÄr ju att diskutera om vÀgen Trump har slagit in pÄ leder till en starkare eller svagare demokrati. I min mening sÄ Àr han otroligt farlig för USA och USAs framtid som demokrati. Han visar ju gÄng pÄ gÄng att han inte respekterar demokratin.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
2
Svar
37
· Visningar
1 518
Senast: MJLee
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 722
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 317
Senast: Madalitso
·
SamhÀlle SVT har skrivit om hur Ryssland redan nu börjar sin pÄverkanskampanj. Hur tÀnker ni att vi bÀst stÄr emot denna typ av yttre pÄverkan pÄ...
2
Svar
22
· Visningar
1 952
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp