USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
Som nÄgon svarade som tillfrÄgad i tv:
"Jag röstar pÄ Biden. För jag tror pÄ mÀnskliga rÀttigheter och yttrandefrihet."

Bra sammanfattning. Är inte vidare insatt men nog insatt för att vara sĂ€ker pĂ„ att Trump Ă€r vĂ€rsta alternativet.
 
Jag Àr inte alls glad i Biden, men fullkomligt avskyr Trump. BÄde hans Äsikter och hans person.

Blir nÀstan konspiratorisk nÀr man ser vilka nötter de har som partiledare. :cautious:
TÀnker sitta uppe och för att plugga och följa valet.
 
Jag antar att du hoppas att de ska rösta blÄtt egentligen? :D (kÀnns sÄ galet att fÀrgerna Àr omvÀnda)
Jag reflekterade inte ens över det! Det Àr sÄ sjÀlvklart vad rött borde stÄ för och vad blÄtt borde stÄ för, typiskt Amerika att ha det tvÀrt om. Med tanke pÄ hur misstÀnkta de Àr emot kommunister och tror pÄ konspirationer tycker jag det Àr konstigt att ingen reagerar. :cautious:

NĂ„gon som kan historian bakom det?
 
Samtligt Àr nog covid-19 en stor nackdel mot Trump enligt vad jag förstÄtt. Folk Àr missnöjda med hans politik under pandemin. Coronan kan vara ett sÀtt att byta riktning.
 
Jag Àr inte alls glad i Biden, men fullkomligt avskyr Trump. BÄde hans Äsikter och hans person.

Blir nÀstan konspiratorisk nÀr man ser vilka nötter de har som partiledare. :cautious:
TÀnker sitta uppe och för att plugga och följa valet.
Fast det finns ju en överhÀngande risk/chans att det tar flera veckor innan alla röster rÀknats pÄ grund av sÄ mÄnga har förtidsröstat. Det Àr min största rÀdsla, att trump anser sig ha vunnit nu, och nÀr det vÀl framkommer att demokraterna faktiskt vunnit blir det kaos. Eller att de mixtrar med elektoralrösterna. Radiolab gjorde ett jÀttebra avsnitt om just detta och hur saker kan gÄ till: https://www.stitcher.com/podcast/wnycs-radiolab/e/78806975
 
Fast det finns ju en överhÀngande risk/chans att det tar flera veckor innan alla röster rÀknats pÄ grund av sÄ mÄnga har förtidsröstat. Det Àr min största rÀdsla, att trump anser sig ha vunnit nu, och nÀr det vÀl framkommer att demokraterna faktiskt vunnit blir det kaos. Eller att de mixtrar med elektoralrösterna. Radiolab gjorde ett jÀttebra avsnitt om just detta och hur saker kan gÄ till: https://www.stitcher.com/podcast/wnycs-radiolab/e/78806975
Jag tror inte Trump kommer avgÄ som en bra förlorare.
 
ce4bc3b1263bd321fbf2db4df483c9b2ef83cb7e.gifv

dc596ff66c22fef9e7c98f73b85256181dd2867f.gifv

abf4e3ef3a0985f55608d92e7473b867178fcda3.gifv

1c901077eb4704103785f0032059adbd4b22e5c9.gifv

b8ec326b03b62ab097891cc789b9aebd247e1a9e.gifv

97100768f3078cb5a0b7b1e7e8abadc3a015bfdf.gifv
 
Jag har trott pÄ Biden, sen Trump men frÄn och med idag har jag en kÀnsla att Biden vinner. Hoppas jag har rÀtt!

Det finns vÀl inget som inte Àr sagt om Trump och Àven fast vi utifrÄn tycker han Àr en pajas sÄ mÄste man förstÄ hur mÄnga amerikaner som har ett politikerförakt och svag tilltro till staten. De gillar att Trump inte Àr en politiker. De gillar att han sÀger vad han tycker och kommer med utspel. Sen om han följer upp det han sÀger, t.ex muren mot Mexiko, skiter man lite i.

Jag har varit i USA minst 1 gÄng om Äret sen 2004, förutom i Är dÄ pga covid-19, och Àven jag som inte ens bor dÀr mÀrker en skillnad pÄ de 4 Ären han har varit president. Den polariseringen han skapar mÀrks.

Det jag tycker Àr farligast Àr just det. Splittringen och misstÀnksamheten..... kÀnns igen frÄn Europa pÄ 30-40 talet.
Jag Àr börsmÀklare sÄ jobbar med marknaden hela dagarna och att sÀga att han har varit bra för marknaden Àr lite att ljuga. Kortsiktigt har han gjort sÄ stora bolag gÄtt som tÄget men framtiden har han bromsat rejÀlt. Men det hör ju lite ihop med hur han Àr. Han vill ha kortsiktiga belöningar dÄ trivs han som bÀst.

sen kan jag inte fatta hur man kan ha en kÀnd utnyttjare av kvinnor som president och att ingen verkar tycka det Àr konstigt....

Dessutom vill jag pÄpeka att bÄda partierna Àr höger partier i svenska ögon mÀtt om man kollar pÄ politiken.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
2
Svar
37
· Visningar
1 517
Senast: MJLee
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 722
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 313
Senast: Madalitso
·
SamhÀlle SVT har skrivit om hur Ryssland redan nu börjar sin pÄverkanskampanj. Hur tÀnker ni att vi bÀst stÄr emot denna typ av yttre pÄverkan pÄ...
2
Svar
22
· Visningar
1 951
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp