Vad använder man egentligen en Smart Telefon till?

Jag har en men problemet är ju att den laddas väl ur till slut? Jag kan alltså inte ha den i väskan hela tiden utan behöver ladda den utan att veta exakt när jag behöver den? :confused: Har inte använt min så mycket pga det :cautious:
Va? Jag laddar då inte min annat än när jag använt den. Ligger i väskan däremellan, har alltid funnits ström i när jag ska ha den 😊. Men visste jag har aldrig testat låta den ligga i tre månader..
 
Alltså i vårt hem finns systemkamera, macbook, två plattor, två topspecade speldatorer och ett gäng tv-apparater. Men ingenting av det där är ju speciellt portabelt. Jag går aldrig utanför dörren med en väska stor nog att rymma något större än en mobil, men älskar att fota och har därför alltid prioriterat kamera, lagring och batteritid när jag köpt ny mobil. Huawei är tveklöst bäst på marknaden just nu och vill man ha en mobil som gör de där sakerna inte bara bra utan utmärkt så kostar det såklart. Mobilen är agerar alltså portabel dator och används till allt förutom att spela på.

Batteritiden på min Huawei är uppemot två dygn om jag inte pillar på den stup i kvarten eller har igång alla batterikrävande appar hela tiden. TVÅ DYGN! Min jäkla iphone behövde ju laddas en gång i kvarten om jag råkade ta ett gäng högupplösta bilder.
 
Jag trodde aldrig jag skulle överge Samsung, har testat några andra märken genom åren men blivit frustrerad och irriterad. Samsung har bara funkat för mig - väldigt intuitivt och smidigt, jag har verkligen, verkligen trivts. Men nu har jag haft Huawei i några veckor och jag var förberedd på att det skulle skava lite, men det gör det faktiskt inte. Den är upplagd lite annorlunda men det är en ganska enkel övergång ändå. :)
Min son som bara ville ha iPhone förut har köpt en Huawei och han är mer än nöjd även om det inte blev den dyraste. Och han gör allt i sin lur, nästan.
 
Jag köpte en dyr mobil pga att jag tycker dom billigare är mycket långsammare, behöver en mobil som är snabb och smidig och stort minne osv.

Däremot så köpte jag inte mobilen pga kameran, vet att många påstår att det går att jämföra riktiga kameror med mobiler men det gör det inte. Kanske om man bara tar enkla foton så kan det bli bra ändå dock men då fungerar dom flesta mobiler tycker jag.
 
Jo när man anväder dem så behöver de ett bord och en sittplats. Mobil och surfplatta kan man använda precis var som helst. Just nu så ligger jag i sängen min sovskrubb och surfar.
Absolut inte. Jag kan ha min laptop i knät i både soffan och sängen, dock är det ju smidigare att bara hålla mobilen i en hand i ett sånt läge. Så jag tror inte det har med plats att göra utan enkelhet, vilket även gör att mobilen i många lägen trumfar surfplattan då du kan använda den med en hand.
 
Skönt! :up:
Jag såg i förbifarten en video om just företaget Huawei dock vars titel fick mig att tveka ... har dock inte tittat på den, men ska se om jag hittar den (var på en kanal som jag följer).
Här var den:
(Rätt bra kanal också i övrigt, jag tittar på den för att hänga med i vad som händer med brexit.)

Jag, som svensk privatperson och konsument, känner mig inte mer hotad av Huawei än tex Samsung eller Apple, och känner inte heller att den nivån på global politik är riktigt mitt konsumentansvar på det sättet. (Där tänker jag mer på arbetarvillkor hos producenter och sådant - absolut ett problem i mobiltillverkning.)
 
@Inte_Ung Utifrån dina svar så förstår jag inte riktigt vad du ville med tråden annat än att framförhålla att du minsann gjort rätt val?
Jag vill veta om det är något skojigt eller praktiskt användningområde som jag har missat. Den nuvarande har skadat sig och står på utbyteslistan.
Jag vill inte råka köpa någon ny Mobil som saknar en användbar funktion som jag har missat.
Ingen har hittills nämnt NFC.
Det förundrar mig.
 
Jag, som svensk privatperson och konsument, känner mig inte mer hotad av Huawei än tex Samsung eller Apple, och känner inte heller att den nivån på global politik är riktigt mitt konsumentansvar på det sättet. (Där tänker jag mer på arbetarvillkor hos producenter och sådant - absolut ett problem i mobiltillverkning.)
Jag tänkte mera på om länderna börjar banna märket och hur långt de tänker leda det, inte så kul om 5G dyker upp men man kan inte använda det pga fel mobilmärke.
 
Har man massor av viktig information så är det ju betydligt bättre att lagra sådant någon annanstans än på datorn. Vi började bokföra på nätet efter datorhaveri.
Ja stickor är bra. Men på resande fot blir det inte riktigt tillfälle för det så ofta. Det är också både besvärligt och dyrt att skaffa ny telefon, jämfört med att skaffa en my och billig padda.
Trasig padda = ingen katastrof alls.
Trasig mobil = ja ni fattar
 
Jag tänkte mera på om länderna börjar banna märket och hur långt de tänker leda det, inte så kul om 5G dyker upp men man kan inte använda det pga fel mobilmärke.
Det får vi ju se hur det blir, när det blir. Undviker inte det som fungerar bra - utmärkt! - idag för att det kan komma att få en handikappad utveckling längre fram. En high end mobil åldras snabbt, jag vill ha den som matchar mina behov idag och i det följer det liksom att det inte kommer att vara för evigt. :)
 
Jag tänkte mera på om länderna börjar banna märket och hur långt de tänker leda det, inte så kul om 5G dyker upp men man kan inte använda det pga fel mobilmärke.
Varför skulle inte Huawei kunna ha 5G-stöd för att USA bannar mobilmärket? Eller missförstår jag dig (har inte sett videon)?
 
Va? Jag laddar då inte min annat än när jag använt den. Ligger i väskan däremellan, har alltid funnits ström i när jag ska ha den 😊. Men visste jag har aldrig testat låta den ligga i tre månader..
Jag skaffade en Powebank men har aldrig behövt använda den. Min telefon har extremt bra batteritid. Det är faktiskt en fördel.
 
Tack för en bra och förklarande beskrivning.
Batteritiden på min Huawei är uppemot två dygn om jag inte pillar på den stup i kvarten eller har igång alla batterikrävande appar hela tiden. TVÅ DYGN!
Min håller i minst en vecka. Det är helt magiskt.
 
Men du gör ju inget med den. :D
Exakt :D

Som i smartphonens barndom, jag läste en tråd på ett androidforum där folk tipsade varann, ÖVERTRÄFFADE varann, i antalet appar att stänga av för att spara batteri. Till slut skrev någon Men varför har ni smartphone om inte använder några appar? :D

Edit: mitt ex är likadan. Han brukar raljera över hur min iphone måste laddas så himla mycket mer än hans Samsung. Han vill inte fatta att skillnaden är att jag använder min HELA TIDEN medan han bara läser Aftonbladet när han går på toaletten.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 160
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 898
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Raderad medlem 6459
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 546
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp