Vad använder man egentligen en Smart Telefon till?

9000 med 128 GB minne ser jag, 10 000 med 256 GB. Så det är verkligen ingen budgetmobil.

När jag köpte mobil senast köpte jag utan abonnemang och kommer nog göra så i fortsättningen också. Eftersom jag går med skräcken att FK ska jaga ifatt mig vill jag minska mina fasta kostnader framigenom. Så att betala kontant nu när jag har pengar och sedan abonnemang hos en av lågprisoperatörerna passar mig perfekt.
Nä det är ju senaste flaggskeppet så definitivt inte budgetmodell. :D

Jag behöver en rejält abonnemang eftersom jag behöver kunna streama musik på kurser (freestylen) lite varstans, och även kunna hämta och ladda upp träningsfilmer även om jag står mitt ute i skogen ibland. Så abonnemanget känns motiverat, men klart att jag nojar över "x händer så kan inte längre jobba, står här med bunden utgift" - men jag nojar över det mesta så jag är liksom van. :laugh:

Ja det verkar som att kompakt format och portabilitet är mycket avgörande faktorer. Något som jag inte känner riktigt samma behov av.
Kan utrymme i bostaden spela roll?
Typ bo stort respektive litet?

Jag bor ensam i hus. Jag har plats för mina datorer också.
 
På mina 64 kvm ryms två iphones, en ipad och en macbook alldeles utmärkt.
Det får nog räknas som ett rymligt boende för en person. I ett av mina uthyrningshus så har de tidvis klämt in sig 5 personer på 50 kvm. Då så kan det nog spela roll tror jag.
 
Jag behöver en rejält abonnemang eftersom jag behöver kunna streama musik på kurser (freestylen) lite varstans, och även kunna hämta och ladda upp träningsfilmer även om jag står mitt ute i skogen ibland. Så abonnemanget känns motiverat, men klart att jag nojar över "x händer så kan inte längre jobba, står här med bunden utgift" - men jag nojar över det mesta så jag är liksom van. :laugh:.

Med tanke på hur du jobbar låter det som en klart motiverad utgift.
 
Jag är lite skeptisk mot andra mindre märken än Samsung tyvärr (apple gillar jag inte), efter gången jag köpte en Nokia mobil av senaste nya modellen och den gick sönder stup i kvarten och ingen kunde laga den pga den var för ny typ :wtf: Det var nog då som jag återgick till lite äldre modeller som kunde vara lättare att fixa.

Tråkigt då jag har gillat Nokia, men inte nu längre :down:
 
Nja. Jag tror mera på portabiliteten utanför hemmet, man behöver inte ta med sig sin kamera varje gång man går ut för man tar alltid med sin mobil.
Och man kan vara hemifrån längre. Jag kan ta mobilen med mig och ha kontoret i fickan även ute i skogen, det är ju helt fantastiskt. Jag kan göra nästan allt på stående fot! :up:
 
Jag är lite skeptisk mot andra mindre märken än Samsung tyvärr (apple gillar jag inte), efter gången jag köpte en Nokia mobil av senaste nya modellen och den gick sönder stup i kvarten och ingen kunde laga den pga den var för ny typ :wtf: Det var nog då som jag återgick till lite äldre modeller som kunde vara lättare att fixa.

Tråkigt då jag har gillat Nokia, men inte nu längre :down:

Jag trodde aldrig jag skulle överge Samsung, har testat några andra märken genom åren men blivit frustrerad och irriterad. Samsung har bara funkat för mig - väldigt intuitivt och smidigt, jag har verkligen, verkligen trivts. Men nu har jag haft Huawei i några veckor och jag var förberedd på att det skulle skava lite, men det gör det faktiskt inte. Den är upplagd lite annorlunda men det är en ganska enkel övergång ändå. :)
 
Har du powerbank också? Guld när man behöver ladda och inte är hemma.

Jag har solcellsladdare men de duger inte mycket till till det här batteriet har jag upptäckt. :D

Ska nog skaffa några powerbanks, men batteriet är rejält och laddar inihelvete snabbt, så hittills har det inte varit några problem.
 
Har du powerbank också? Guld när man behöver ladda och inte är hemma.
Jag har en men problemet är ju att den laddas väl ur till slut? Jag kan alltså inte ha den i väskan hela tiden utan behöver ladda den utan att veta exakt när jag behöver den? :confused: Har inte använt min så mycket pga det :cautious:
 
Jag har en men problemet är ju att den laddas väl ur till slut? Jag kan alltså inte ha den i väskan hela tiden utan behöver ladda den utan att veta exakt när jag behöver den? :confused: Har inte använt min så mycket pga det :cautious:
Ja det är väl klart att den måste laddas? Jag laddar min varje gång jag använt den.
 
Jag trodde aldrig jag skulle överge Samsung, har testat några andra märken genom åren men blivit frustrerad och irriterad. Samsung har bara funkat för mig - väldigt intuitivt och smidigt, jag har verkligen, verkligen trivts. Men nu har jag haft Huawei i några veckor och jag var förberedd på att det skulle skava lite, men det gör det faktiskt inte. Den är upplagd lite annorlunda men det är en ganska enkel övergång ändå. :)
Skönt! :up:
Jag såg i förbifarten en video om just företaget Huawei dock vars titel fick mig att tveka ... har dock inte tittat på den, men ska se om jag hittar den (var på en kanal som jag följer).
Här var den:
(Rätt bra kanal också i övrigt, jag tittar på den för att hänga med i vad som händer med brexit.)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 160
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 917
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 661
Senast: Raderad medlem 6459
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 550
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp