Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

20201002_184145.jpg
 
Hjälp!

Jag har börjat köpa Icas mjölkfria smör till smörgås, tycker det är gott, men idag ska snälla mami handla till mig på Willys.

Jag tror de har Garants och Naturlis mjölkfria smör där, är de goda? Vilket är bäst? Har de fler?
 
Hjälp!

Jag har börjat köpa Icas mjölkfria smör till smörgås, tycker det är gott, men idag ska snälla mami handla till mig på Willys.

Jag tror de har Garants och Naturlis mjölkfria smör där, är de goda? Vilket är bäst? Har de fler?
Naturli vegansk bredbar eller vad den heter är den sort jag smakat som är mest lik Bregott. Så mycket god tycker jag! Men den smakar inte margarin om man gillar det.
 
Naturli vegansk bredbar eller vad den heter är den sort jag smakat som är mest lik Bregott. Så mycket god tycker jag! Men den smakar inte margarin om man gillar det.
Naturli är jättegott! Lite mer fyllig nötig smak än vanligt margarin.

Tack för era svar!
Hmm, kanske ska våga prova Naturlis då! Eller om jag ska prova Violifes färskost istället? Den har jag heller aldrig provat, är den god?
 
Hjälp!

Jag har börjat köpa Icas mjölkfria smör till smörgås, tycker det är gott, men idag ska snälla mami handla till mig på Willys.

Jag tror de har Garants och Naturlis mjölkfria smör där, är de goda? Vilket är bäst? Har de fler?
Naturlis har vi på jobbet och den funkar riktigt bra trots att jag är smörälskare :p
Att steka i eller till bakning gillar jag Milda Culinesse som är helt vegansk och utan palmolja.
 
Får msn komma på middag imorn? Har varit obstinat hela veckan vilket har resulterat till nada inspiration till mat vilket ledde till inget inhandlat på mataffären å min sista burgare tar slut idag 😭

👍absolut

Men äsch, har du havregryn? Har man havregryn finns det hopp om livet :p addera salt och mjöl så kan du få bröd till gröten också :D
 
Tack för era svar!
Hmm, kanske ska våga prova Naturlis då! Eller om jag ska prova Violifes färskost istället? Den har jag heller aldrig provat, är den god?
Jag tycker violifes färskost är jätteäcklig. Men å andra sidan äter jag just nu pasta med smält vegoost, "rå" tofu och ketchup... så mina smaklökar är kanske inte de mest utvecklade.
 
Naturli vegansk bredbar eller vad den heter är den sort jag smakat som är mest lik Bregott. Så mycket god tycker jag! Men den smakar inte margarin om man gillar det.
Naturli är jättegott! Lite mer fyllig nötig smak än vanligt margarin.
Naturlis har vi på jobbet och den funkar riktigt bra trots att jag är smörälskare :p
Att steka i eller till bakning gillar jag Milda Culinesse som är helt vegansk och utan palmolja.

Nu har jag smakat Naturlis och håller med om att det smakar nötigt. Ganska god smak, men så mjukt/rinnigt det är?!
Förstår att det har med ingredienserna att göra, men hjälp det rinner ju bort.
Har bara smakat två ggr än, men kommer nog fortsätta med Icas sen igen för min del.

Jag tycker violifes färskost är jätteäcklig. Men å andra sidan äter jag just nu pasta med smält vegoost, "rå" tofu och ketchup... så mina smaklökar är kanske inte de mest utvecklade.

Okej! Haha, din mat lät väl god. Fast en del tycker jag har konstig smak också så :p.
Färskosten fanns inte i min affär, så kunde inte prova den nu ändå...
 
Nu har jag smakat Naturlis och håller med om att det smakar nötigt. Ganska god smak, men så mjukt/rinnigt det är?!
Förstår att det har med ingredienserna att göra, men hjälp det rinner ju bort.
Har bara smakat två ggr än, men kommer nog fortsätta med Icas sen igen för min del.



Okej! Haha, din mat lät väl god. Fast en del tycker jag har konstig smak också så :p.
Färskosten fanns inte i min affär, så kunde inte prova den nu ändå...
Jag har också tänkt på det där med att naturli smälter snabbt! Normalt stör det inte mig som har 15-16 c inomhus för det mesta men det var ganska störigt i somras måste jag säga
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 958
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 600
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 193
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 904
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp