Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Middag igår bananpannkakor med hallon och kokosmjölk :d .
 

Bifogade filer

  • 20200805_185854.jpg
    20200805_185854.jpg
    292,6 KB · Visningar: 27
Jag är så otroligt sugen på fisk. Eller fiskrecept snarare, vill ersätta själva fisken med nåt, men vad? :confused: Quorn känns för köttigt, tänker att typ bönor/grönsaker har för mycket annan/egen smak? Tofu känns extremt främmande i en ägg och dillsås men just nu ligger det närmast till hands tror jag :p

Quorn har ju vegopinnar! Har ätit dom med potatis och sås som jag brukade ha till fiskpinnar :) blev väldigt nöjd!
 
Nu har jag smakat denna! Den var god, tack för tipset!
Fast, jag såg att det är löpe i den, jag är ju inte så kinkig med sånt (då hade jag såklart kollat upp det innan), fast bäst hade det känts med en ost utan det. Någon som har tips på det?

Vad tycker ni om veganostarna, finns det någon god och smakrik? Jag åt en god förr när jag var vegan, men vet inte om den finns längre.... Men de som kommit på senare tid har jag inte smakat.
 

Bifogade filer

  • 20200803_122514.jpg
    20200803_122514.jpg
    101,8 KB · Visningar: 32
Vi åt pasta med Parellikuskens sås till lunch. Jag tog Barillas sås zucchine, hade i en burk svarta bönor i chilisås (sköljde av den dock), och fem stora blad mangold. Sedan hittade jag en rest ratatouille i kylen, så jag hivade i den också. Blev gott!
 
Nu har jag smakat denna! Den var god, tack för tipset!
Fast, jag såg att det är löpe i den, jag är ju inte så kinkig med sånt (då hade jag såklart kollat upp det innan), fast bäst hade det känts med en ost utan det. Någon som har tips på det?

Vad tycker ni om veganostarna, finns det någon god och smakrik? Jag åt en god förr när jag var vegan, men vet inte om den finns längre.... Men de som kommit på senare tid har jag inte smakat.

Den där Allerum osten är ju vanlig ost, inte vegansk, eller hur?
 
Lunch hemgjorda potatisbullar med hemkokt lingonsylt! Mums! :d Tänk att jag trott att det varit så svårt att göra?! Är ju jättelätt o blev jättegott!
 

Bifogade filer

  • 20200807_115804.jpg
    20200807_115804.jpg
    253,6 KB · Visningar: 38

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 946
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 558
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 902
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp