Bukefalos 28 år!

Vad fan är grejen? (jobbigt internetfenomen)

Du ger exempel på vad du anser vara "hål i huvudet svar" och jag menar att bara för att man själv inte kan se relevansen så innebär det inte att svaret inte är relevant för någon annan. Frågar man på ett forum så är det inte en privat fråga från en person till den som vet exakta svaret. Många betraktar det som ett diskussionsunderlag kring frågan och då passar inte svaret alla eller ens TS även om andra kan dra nytta av det.

Goddag yxskaft?
Att ens svar minsann kan vara relevant för "någon annan" än TS är väl just problemets kärna i denna tråd, så jag förstår inte varför du svarar mig specifikt. Själv tycker jag att det är ett oerhört irriterande fenomen, att ge svar som inte är relevant till frågeställningen.
 
I beg to differ. Ett relevant svar på frågan om pris är just det, ett svar om kostnad. Och det oavsett om TS vet eller inte vet om att det går att göra själv. IMHO
Inte om TS frågar för att denne inte tror det går att bygga själv så är det ett högst relevant svar att han kan klara det mesta själv. Det beror på omständigheterna. Den som på en sådan fråga svarar att det går att bygga själv kanske har befunnit sig i samma situation och blivit lättad och tacksam över svaret.
 
Inte om TS frågar för att denne inte tror det går att bygga själv så är det ett högst relevant svar att han kan klara det mesta själv. Det beror på omständigheterna. Den som på en sådan fråga svarar att det går att bygga själv kanske har befunnit sig i samma situation och blivit lättad och tacksam över svaret.
Fast varför förutsätter man att frågeställaren saknar kunskap kring andra saker än just det den frågar om? En person som är händig och gillar att bygga saker har med största sannolikhet redan tänkt tanken att man kan bygga själv. En person som saknar de egenskaperna/intresset lär inte ha någon glädje av påståendet. För mig låter det snarare som att man utgår från att frågeställaren saknar förmåga att tänka själv.
 
Fast varför förutsätter man att frågeställaren saknar kunskap kring andra saker än just det den frågar om? En person som är händig och gillar att bygga saker har med största sannolikhet redan tänkt tanken att man kan bygga själv. En person som saknar de egenskaperna/intresset lär inte ha någon glädje av påståendet. För mig låter det snarare som att man utgår från att frågeställaren saknar förmåga att tänka själv.
Som jag ser det så förutsätter man ingenting utan diskuterar kring ett ämne och man vet sällan något alls om mottagaren.

Problemet är väl att man frågar efter något specifikt på ett diskussionsforum. Vill man inte ha diskussioner kring ämnet så är det inte rätt forum. På diskussionsforum samlas folk för att diskutera, inte svara på frågor och hålla käft ;)
 
Som jag ser det så förutsätter man ingenting utan diskuterar kring ett ämne och man vet sällan något alls om mottagaren.

Problemet är väl att man frågar efter något specifikt på ett diskussionsforum. Vill man inte ha diskussioner kring ämnet så är det inte rätt forum. På diskussionsforum samlas folk för att diskutera, inte svara på frågor och hålla käft ;)
Sociala medier är inte nödvändigtvis diskussionsforum.
 
Jag är nog osedvanligt korkad men jag förstår inte alls vad du menar.
Påstående: Buke inkluderas inom ramen av sociala medier.

Att sociala medier som instagram och facebook inte skulle vara diskussionsforum är också felktigt påstående då dessa plattformar frekvent används som just det.
 
Nej? Facebook har nämnts flera gånger, t.ex, det anser jag inte vara ett diskussionsforum, även om det finns grupper som används på det sättet.
Fast vad du anser är ju inte relevant, ditt konto ser inte lika ut som någon annans. Det finns användare av facebook som använder både sin egen profil och andras som diskussionsforum, beroende på personens intressen och preferenser för just sin facebookupplevelse. Att generellt påstå att facebook inte ä ett diskussionsforum utgår bara från din egen upplevelse av plattformen.
Facebook är lika mycket chattande som det är här, .
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 533
Hästmänniskan Jag är irriterad och behöver skriva av mig. Hästfolk brukar i allmänhet vara pålitliga människor. Det är min erfarenhet, men nu har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 766
Senast: LucyShow
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 819
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp