Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det GÅR att fälla ihop och blir då:
  • Mått, hopvikt: 128 x 63 x 20 cm
  • Vikt: 11 kg
Åååh, att bada ett par gånger om året skulle aldrig räcka för mig.... :nailbiting: Under vintern badar jag MINST ett par gånger/vecka... :D
Fast om du var tvungen att fälla ut badkaret i hallen, montera fast en slangadapter vid kranen, förlita dig på en tvivelaktig lösning med tratt, silvertejp och slang för att tömma och sedan fälla ihop sagda kar igen och lämpa av det ute i trädgården kanske det inte blev gjort lika ofta. :D
När jag hade badkar använde jag det också lätt flera gånger i veckan under vintern. Somnar gärna i ett varmt bad. :heart
 
Sådär. Nu har jag bakat två plåtar frallor. Det får räcka som pensum för dagen. Pust.

Jag har ända till den 12 på mig att baka alltihop.
Få se när jag får besked om hur många som kommer på mötet. En fralla per person till soppan.
Potatisen sponsrar en av våra medlemmar med. Hon är potatisodlare. Purjon får vi köpa.
 
Fast om du var tvungen att fälla ut badkaret i hallen, montera fast en slangadapter vid kranen, förlita dig på en tvivelaktig lösning med tratt, silvertejp och slang för att tömma och sedan fälla ihop sagda kar igen och lämpa av det ute i trädgården kanske det inte blev gjort lika ofta. :D
När jag hade badkar använda jag det också lätt flera gånger i veckan under vintern. Somnar gärna i ett varmt bad. :heart
Helt sant.... Det låter lite omständigt (ja, jag VET att det heter omständligt, men jag tycker inte om det) :p !

Ja.. Jag är nog också skyldig till att kunna halvsova i ett varmt bubbligt bad då och då.... :D
 
Fast om du var tvungen att fälla ut badkaret i hallen, montera fast en slangadapter vid kranen, förlita dig på en tvivelaktig lösning med tratt, silvertejp och slang för att tömma och sedan fälla ihop sagda kar igen och lämpa av det ute i trädgården kanske det inte blev gjort lika ofta. :D
När jag hade badkar använde jag det också lätt flera gånger i veckan under vintern. Somnar gärna i ett varmt bad. :heart
Jag klarar inte badkar. Fryser om axlar och knän, oavsett hur varmt vattnet är. :D
Är mer en bastuperson.
 
Spirometrin visade på astma ändå, låg grad men tydlig skillnad med inhalationer. Men skönt veta orsaken :) fick bannor för jag slarvar med sprayen så lovat vara noggrannare nu.

När jag gick ut därifrån hörde en bekant jag inte träffat på flera år av sig :eek: Hen bor i Stockholm och besöker sin syster i stan nu. Så jag hamnade på restaurang, var kul att träffas igen! Åt världens godaste burgare dessutom :d Nu är jag hemma och slappar innan sovdags.
 
Älskade, härligaste, underbaraste, finaste, goaste och bästa ( vadå partisk 😁) hästen fyller idag tvåsiffrigt; 10 år!! ❤. Då får man ett par morotsfyllda äpplen men lite ohyfsad som använde sin styrka och kom åt gottet så fick med nöd och näppe en bild 🤣. Tog fel byxor då jag inte hade tänkt rida men det fick bli en kortare runda ändå i skritt och lite galopp och vi njöt nog lika mycket båda två 😍; en taggad pålla som jag fick hålla igen på skogsvägen (där är det inte läge att ösa på) hade jag mycket häst i hand och under mig som närmast studsade fram i iver 😁. Sååå härligt! 😍. Vi stannade till vid sjön där det gick rejäla vågor vilket kanske var det som fick henne att kasta sig framåt och blåsa 😅.
Sambon blev visst sugen på lite glass ikväll och visst, det får bli lite födelsedagsglass 😄.
 
Jag har haft en allvarlig chokladkris senaste veckan.:cry:Coop, den enda affären här som har min choklad, har haft slut i nästan en vecka. Igår beslutade jag tydligen att beställa fyra kakor via nätet, vilket jag glömt idag när jag såg chokladen på coop och köpte fyra kakor "så att jag har om de får slut igen". Nu fick jag mejl om att min beställning skickats från leverantören. Hrm, ja nu har jag choklad för "ett tag" i alla fall. :d :o

(((alltså jag vågar knappt säga det, men jag har varit utan sjukdomskänsla en stund idag 🤫)))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 920
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
686
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 755
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 886
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp