Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Djurinvasion i min trädgård nu på morgonkvisten. Under tiden jag druckit mitt morgonkaffe har följande djur uppehållit sig här bredvid: en skogsmus, en urgullig svart sork, en iller (på jakt efter sorken?), två grävlingar och en flock vildsvin. Alla orädda. Är det ungar/ungdjur som ännu inte har lärt sig att vara rädda för människor?
 
Jag kan väl också kanske hålla med om liknelsen med hellre ett par snokar i gräset än hundra möss i väggen. Men däremot tycker jag att möss är väldigt, väldigt SÖTA. Om de inte hade förstört saker hade jag inte haft något emot dem alls. Om jag kan räddar jag dem t.ex. undan katten.... Så en och en i taget föredrar jag verkligen möss framför ormar :) !! Och huggormar och hundar går ju inte ihop, så helst inga sådana alls på min tomt.....
När de var just runt stallet tyckte jag det var väldigt goda nyheter med ett gäng snokar! :D Sedan är nog ormar och möss på samma nivå på söthetsskalan för mig, och eftersom reptilerna gör mindre skada generellt än husgnagare går de först! Men ja, huggormar kan ju vara lite besvärligt, dem bär jag gärna bort så att de får bo någon annanstans.
 
IMG_20220807_082905531_HDR.jpg

Min frukostutsikt idag och kyrkklockan ringer borta i domkyrkan med 🥱❤️ Nu är det semester 👌🥳🥂
 
Jag har TRE nya böcker på min läslista. Fick såklart med mig de andra gästförfattarnas böcker från bokmässan igår, så nu har jag en fantasy, en feel good (eller psykologisk feel good som författaren kallar den) och en thriller att läsa... :) Fantasy brukar jag inte läsa i vanliga fall, så det ska bli lite kul att testa något nytt!
 
😂😂😂😂

Jag dör. Va lite gasig i magen så en prutt smiter ut. I samma veva som det händer hör jag en dunka från andra sidan sängen.
”Va händer?”
Då säger han att han blev så rädd för mitt luft artilleri å slog i nattduksbordet.
Inte för att de va någon högljudd eller skrämmande prutt i sig. 😅😂
 
Sista dagen på semestern! Inte så upprörd över det då jag trivs på jobbet :)
Kände mig väldigt deppig igår dock, nog blandat hormoner och lite annat. Kände av det även när jag vaknade, men har lyckats bearbeta känslorna lite och tror det är skapligt på väg att vända :) Hoppas jag lyckas nollställa mig, då det blir en allmänt trevligare dag då 😅
 
Jag och pappa myser i soffan med kaffe och frukost :laugh: Han åker hem idag tyvärr, var helt toppen ha honom här och bara vi några dagar, hunnit prata om allt möjligt :heart men vi ska upp med några tavlor o jag ska lämna tillbaka en rulle tapet först så är en stund kvar tills han åker :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 215
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 878
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 490
Senast: Squie
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
251
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp