Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grubblar, tsatsiki eller grekisk sallad. Iaf är disken, diskad så allt är fint och rent i köket. Egentligen vill jag inte laga mat eftersom då måste jag diska igen. Så kanske tsatsiki är bäst ändå eftersom jag har en grillmarinerad karré skiva från frysen i kylskåpet.

Men vad fasiken, är det något sportigt ikväll? Mycket skrålande och skrikande. Jag behöver aldrig ha balkongdörren öppen eftersom jag har en sportbar ganska nära och därför vet jag alltid vad som händer :crazy:
 
Vill inte att dagen ska ta slut.
63A015E1-3329-43FA-A56B-8BD6380B546F.jpeg
 
Fuck on a duck, glömde köpa varmkorv och slänga in i frysen. Som sagt när inspirationen och orken tryter. Mikrad varmkorv med bröd är baslinjen.
 
Men vad fasiken, är det något sportigt ikväll? Mycket skrålande och skrikande. Jag behöver aldrig ha balkongdörren öppen eftersom jag har en sportbar ganska nära och därför vet jag alltid vad som händer :crazy:
Midnattsloppet om du bor inne i stan. Jag har en orkester inom hörhåll, de kommer nog trumma till midnatt. :arghh: Plus en massa skrål o skrik här också.
Får väl vara glad att orkestern inte står rakt utanför mig.
 
Tillbringat dagen så mycket utomhus i solen som möjligt älskar värme och har njutit idag.

Jo jag är medveten om vattenbrist och klimatförändringar men de kommer ju varken öka eller minska oavsett om jag väljer att njuta av värmen eller tycker det är hemskt för klimatets skull. Det är ju helt andra åtgärder som ska till än att jag slutar njuta för njuter det gör jag, över 30 plus är helt i min smak. Imorgon ska jag försöka ta mig iväg till en sjö på morgonen och bada några timmar
Oh du skulle passa på mitt jobb med omkring 30 grader :eek::p men vara vid en sjö låter oerhört mycket bättre 😍
 
Dags att sova då, måste dock vänta på att telefonen laddat sig lite… har scrollat för mycket idag :bag:

Får se om det blir hoppning imorgon eller om jag stannar hemma, har inte bestämt mig än…
 
Ligger på sängen. Rev av sommarens andra idiot-bränna igår 🙄 Tur det finns orimliga mängder aloe vera hemma.

Borde försöka sova i värmen, ska upp i bra tid och rida imorgon är ju planen. Var dödstrött till sekunden jag la mig i sängen såklart.
 
Sambon och jag gjorde sällskap till stallet ikväll så idag fick pållan jogga en liten stund I linan och så satt jag upp för att bara skritta av henne och mysa kravlöst barbacka I grimma och grimskaft och shorts menä "råkade" ta lite granna galopp på ridbanan också först 😁😍.( vid ena galoppfattningen kändes det nästan som om hon fastna med bakskorna (?!?) Och tappa benen bakom sig nästan.Påminde typ om den gången hon fastna med broddarna och slet upp en bakstrykkappa. .. Fattade ny galopp; inget konstigt)..Fortfarande varmt med 25 grader vid 20-tiden när vi var i stallet och ingen av oss var direkt pigga på att laga tacos ikväll så åkte förbi närbutiken; färska kräftor till middag åt älsklingen och sallad åt mig, passade fint 😊. Vi satt ute och njöt av sommarkvällen när luften äntligen efter 21 blev skön 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 291
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 058
Senast: Badger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
541
· Visningar
14 678
Senast: thoora
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 767
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp