Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del 106

Sitter och väntar på hantverkare som ska kolla mitt läckande uthus-/stalltak. Han lovade att var här mellan kl 16:15 och 17:00, så vi håller tummarna för det...... :up: Jag hoppas också på en "quick fix" som håller till våren, för sedan tror jag att vi behöver ett nytt tak. Men det är ju trevligare att byta när vädret är lite mer lämpat.......
 
Jag har varit i stallet. Stallägaren höll precis på att ta in hästarna när jag kom. "Min" häst frös. Ett tunnfodrat regntäcke är tydligen inte tillräckligt en sån här dag.
 
Försökt få tag i både min Biståndshandläggare + den som har hand om Kontaktpersoner på kommun, utan att lyckats... :crazy:
Matat "mina" fåglar ute. Slängt pelargonkrukan, de gav upp nu.
Snabbstädat hos mina landisar.
Städat lite pumpar.
Skulle gå iväg till Kiosken och hämta ut ett paket, men det ösregnar. Får ta det i morgon istället.
 
Borde laga mat (eller iaf värma...) och äta, men har noll ork eller lust..
Köpte några protein shakes tar en sån så jag får i mig något iaf. Blir bra att jobba igen i morgon och hamna i normala ät- rutiner igen.
 
Sitter och pysslar med fler vinyltryck. Den här gången till en t-shirt. Hade behövt en mörkgrå tröja, men har bara en svart och en ljusblå. Ska trycka en svart katt i "spökkostym" (dvs ett lakan). Kanske ska göra en grå katt istället? Lakanet ska vara självlysande.
Text? Meow, buu, något helt annat? Eller ingenting kanske blir bäst. Har så många fina typsnitt att jag vill använda dem hela tiden!
 
Sitter på bussen på väg hem. Gjorde illa fingret på klättringen, precis i början, så det var ingen idé att ens försöka klättra idag. Dessutom regnar det, folk är jobbiga och min ena hund mår inte helt bra. Just nu vill jag mest skjuta skallen av mig själv (eller vräka i mig några kg choklad). Usch så dumt den här dagen slutade.
 
Det första hantverkaren sa när han såg vårt tak var: "Det där var ett GAMMALT tak....".

Han ska räkna på - och återkomma med - vad kostnaden blir för att byta det gamla usla taket till ett nytt och hållbart. Kändes vettigare än att försöka lappa och laga det som ändå inte lär hålla särskilt länge till.
 
känner mig totalt handlingsförlamad inför tanken på att behöva rota fram några fakturor för att göra klart bokföring och momsredovisning...
Att inte äta regelbundet är ett bra sätt att förvandla hjärnan till mos!

*edit*

Bara för att upptäcka att jag betalad de fakturorna i juli och måste rätta momsredovisningen för juli...
 
Hemma fran extra korningar i dag ocksa. I dag korde jag arskurs 7 elever till var kommuns "water and soil conservation" som ligger i skogen precis utanfor kommunen's huvudstad (var stad). Andra korde andra klassare och ytterligare andra korde gymnasie elever.
Alla hjalptes at att jobba med olika project for att ta basta hand om jord och vatten. (och organisationen bjod oss scaufforer pa kaffe och kakor) Jag hade 71 elever :crazy: i min buss och alla uttryckte hur ROLIGT de haft, och hur mycket de lart sig. Det kanns sa himla kul nar de flesta nyheterna om miljon ar negativa, och lika sa de flesta nyheter om ungdommar.
Har far de lara sig om sin egen miljo och hur man bevarar den. Har i Oregon haller man numera pa att restaurera "watershed" mark, dar regnvattnet samlas innan det nar fram till floder, sjoar, och hav. (typisk mark som blivit "drained" pa vatten och man tidigare har odlat eller byggt pa) Det ar en av huvud orsakerna till att vi nu har en bostadskris ... Det finns inte mark nog att bygga pa, men jag ar sa glad att myndigheterna tar det pa allvar och gor vad de kan for att bade utbilda folket och bevara vaxter och djur.
 
Ledig idag och fick faktiskt ändå bli vilodag åt hästen 😊. Kände för pyssel; klippte ner manen lite till då den ju får tendens att lägga sig i eländesregnet...Klippte tillräckligt länge för att nöta hål på huden på ett finger; saxen börjar nog vara slö 😅.

Nu tittar sambon på Tjuv och polis medan jag ska packa lite porslin inför flytten som närmar sig 😊. Både längtan och vemod!
 
Ligger i sängen och har startat väckarklockan u mobilen . Så kanske jag slipper höra vilken färg de är på kudden av chefen och särbon.

Ja råkade somna ifrån allt i går med linserna i med. Tyckte de var konstigt att särbon ringde mitt i natten men klockan var 06:10
 
Vaknade med att det rev på en punkt i halsen..Undra just om jag snarkat 🤣. Sen var det ju dags att fara till jobbet och vad pigg man blir av det här jäkla konstanta regnande...Eller inte 😝.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 015
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
497
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 635
Senast: Lingon
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp