Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del 106

Alltså... Har ångest över att vikten inte rör sig neråt mer än marginellt trots ansträngningar för att få ner den.
Och sitter samtidigt och har överläggningar med mig själv om jag ska gå och köpa godis från den förbannade godislådan som står i köket på jobbet. (vilket jag inte ska, men så KLART inte kan sluta tänka på...)
Jag är så trött på min hjärna ibland.
Ska vänta till lunch eftersom jag måste ut och handla och ska då köpa ok goda saker att äta för att ge mig ett bra alternativ.

Men jag HATAR att jag inte kan sluta tänka på det där jävla godiset! Det är inte ens särskilt gott...
 
Nej, det här är enda försäkringen hos det bolaget. Däremot tecknades försäkringen över telefon och eftersom jag redan under samtalet uppgav att jag ville ha autogiro så finns det säkert markerat i systemet och ställer till det för mig när jag vill fylla i uppgifterna digitalt. Orkar inte sitta i telefonkö till kundtjänst för att ta reda på om min teori stämmer :p

Åh, så segt!
 
Såg ett mail om att jag är revisor i studentkåren, har något svagt minne av att jag valdes till det, eller inte kunde säga nej ligger närmare sanningen.
Nu har jag iaf två veckor på mig att granska förra styrelsen och skriva en revisionsberättelse.

Känns så otroligt märkligt att världen fortsätter pågå när mitt liv kollapsat..

Så länge du pallar tror jag det är bra att upprätthålla lite vardag. Men du kanske kan be om hjälp? Du behöver ju inte berätta varför.
Hur mår du❤️?
 
Alltså... Har ångest över att vikten inte rör sig neråt mer än marginellt trots ansträngningar för att få ner den.
Och sitter samtidigt och har överläggningar med mig själv om jag ska gå och köpa godis från den förbannade godislådan som står i köket på jobbet. (vilket jag inte ska, men så KLART inte kan sluta tänka på...)
Jag är så trött på min hjärna ibland.
Ska vänta till lunch eftersom jag måste ut och handla och ska då köpa ok goda saker att äta för att ge mig ett bra alternativ.

Men jag HATAR att jag inte kan sluta tänka på det där jävla godiset! Det är inte ens särskilt gott...

Usch vad jag känner igen mig! Jag har försökt gå ner i vikt ett par år, men det händer ingenting.. Räknar kalorier och tränar och håller igen med det mesta. Ok, jag äter chips men inte så mycket att det borde påverka så mycket.
Just nu är jag ändå nöjd med min kropp. Visst, det är lite extra vaddering runt midjan och jag kan inte ha mina gamla kläder längre. Men jävlar vilken rumpa jag har! :D
 
Usch vad jag känner igen mig! Jag har försökt gå ner i vikt ett par år, men det händer ingenting.. Räknar kalorier och tränar och håller igen med det mesta. Ok, jag äter chips men inte så mycket att det borde påverka så mycket.
Just nu är jag ändå nöjd med min kropp. Visst, det är lite extra vaddering runt midjan och jag kan inte ha mina gamla kläder längre. Men jävlar vilken rumpa jag har! :D
Ja, det är segt.. Fd ätstörd, så jag får vara lite p åmin vakt mot mina tankar också, både om svält och hetsätning.
Behöver gå ner 15-20 kg, så det är ju en del som ska bort.. HAde en bra start i början på året, sen sket sig allt och jag var jättestressad och då går jag upp i vikt.. Nu är stressen under kontroll men att få loss fettet är segt...

Har aldrig i hela mitt liv ätit så lite "skräp" som jag gör nu och aldrig varit större :crazy::meh: Otroligt frustrerande
 
Har traskat runt till husets alla hyresgäster och informerat om vattenavstängningen på måndag. Känner mig som en god människa. Vi har både frisör, barberare, musikstudio, databutik, skivbutik, tryckeri, restaurang och bar i huset. Pust!
 
Så länge du pallar tror jag det är bra att upprätthålla lite vardag. Men du kanske kan be om hjälp? Du behöver ju inte berätta varför.
Hur mår du❤?
Finns ingen att be om hjälp av tyvärr, de enda som är insatta är styrelsen och de kan jag såklart inte involvera. Men det löser sig, behöver väl bara ta tag i det.

Mår rätt dåligt, men har vänner som finns runt mig hela tiden och stöttar så behöver aldrig vara ensam. Det hjälper mycket. ❤
 
Ligger i soffan och kollar på Södertäljepolisen. Det var en lugn natt på jobbet och därefter har jag varit på gymmet.
Strax dags för lunch!

Var det i den serien polisen stoppade ett gäng becknare utan körkort och de ville att polisen skulle skaffa en taxi pga att de tyckte att det var JÄTTEJOBBIGT att gå till tuben? Polisen stod bara lugn och tittade skeptiskt på dom medan de bara "asså annars får ni skaffa en civil polisbil, jag måste ha skjuts".
Sånt jävla tålamod. Jag har aldrig skrattat så hårt åt ngt någonsin typ... :rofl:
 
Var det i den serien polisen stoppade ett gäng becknare utan körkort och de ville att polisen skulle skaffa en taxi pga att de tyckte att det var JÄTTEJOBBIGT att gå till tuben? Polisen stod bara lugn och tittade skeptiskt på dom medan de bara "asså annars får ni skaffa en civil polisbil, jag måste ha skjuts".
Sånt jävla tålamod. Jag har aldrig skrattat så hårt åt ngt någonsin typ... :rofl:

Det är det nog men det kan ha varit Stockholmspolisen också. Puckon finns både i Södertälje och Stockholm :rofl:
 
Tittar på lägenheter
20191016_124904.jpg
 
Motionerat två av hästarna och hunden på min lunchtimme. Red islandshästen och hade shettisen som handhäst. Regn och rusk ute men det var rogivande att vara ute en stund och det blev mest skritt och lugn trav och jag njöt 🥰

Nu blir det kaffe och mera jobb. Funderar på om jag ska öppna paketet med dammsugare (punschrullar) och ta ett par till kaffet. Köpte dom för att ha på älgjakten i morgon men ska ändå in på en affär sen så jag kan köpa nya då :angel:
 
Motionerat två av hästarna och hunden på min lunchtimme. Red islandshästen och hade shettisen som handhäst. Regn och rusk ute men det var rogivande att vara ute en stund och det blev mest skritt och lugn trav och jag njöt 🥰

Nu blir det kaffe och mera jobb. Funderar på om jag ska öppna paketet med dammsugare (punschrullar) och ta ett par till kaffet. Köpte dom för att ha på älgjakten i morgon men ska ändå in på en affär sen så jag kan köpa nya då :angel:
Självklart ska du öppna dom nu!
 
Alltså... Har ångest över att vikten inte rör sig neråt mer än marginellt trots ansträngningar för att få ner den.
Och sitter samtidigt och har överläggningar med mig själv om jag ska gå och köpa godis från den förbannade godislådan som står i köket på jobbet. (vilket jag inte ska, men så KLART inte kan sluta tänka på...)
Jag är så trött på min hjärna ibland.
Ska vänta till lunch eftersom jag måste ut och handla och ska då köpa ok goda saker att äta för att ge mig ett bra alternativ.

Men jag HATAR att jag inte kan sluta tänka på det där jävla godiset! Det är inte ens särskilt gott...

Ah jag brukar genast sikta in mig på en bulle när jag känner mig tjock, väldigt smart.

🙄
 
Precis haft sotarn här - det var mig en hejig karl! Han tyckte det var lite synd att han precis anställt en ny lärling som börjar på måndag för annars hade jag kunnat jobba hos honom, tyckte han :D han blev nämligen impad över att jag tog i hand trots att han var helt svart av sot.
Kul med människor som sprider energi!

Han berättade även att det bara hade varit kvinnor som sökt lärlingstjänsten hos honom. Han menade att dagens män är för fina för att sota och vill sitta på kontor istället. Intressant observation!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 102
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
479
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 347
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp