Vad gör vi del 106

Börjar bli förkyld tror jag. Kliar i halsen och snuvig
Men både farsan och morsan var/är förkylda så jag vet som väntar
 
I dag ar det jury duty igen och det innebar att jag kan sova lite langre. Kom jag ihag att stalla om klockan? kan man fraga sig. :cautious: Eller har jag vaknat for tidigt i dag OCKSA ... liksom infor forra Onsdagen's jury duty. :banghead: Och kan min telefon's "helt fantastiska" face recognition se och oppna i morker, eller maste man tanda eller hitta ratt kod for att andra vacknings tid om man av bara farten trycker pa "snooze"? kan man ocksa fraga sig :arghh:

Man far hoppas att en dusch har viss possitiv inverkan pa mitt humor i dag ... :meh:
 
Gör iordning surkål av lite av all kål jag köpte förra veckan. Testar två olika metoder. Ena med sköljd kål + koksaltlösning och en där kålen ska fermenteras i sin egen saft med salt. Min tes är att den sköljda inte kommer bli lika stark i smaken, vilket passar mig bättre, medan surkålen i sin egen saft kommer bli sådär rysligt frän såsom sambon vill ha den.
 
I dag ar det jury duty igen och det innebar att jag kan sova lite langre. Kom jag ihag att stalla om klockan? kan man fraga sig. :cautious: Eller har jag vaknat for tidigt i dag OCKSA ... liksom infor forra Onsdagen's jury duty. :banghead: Och kan min telefon's "helt fantastiska" face recognition se och oppna i morker, eller maste man tanda eller hitta ratt kod for att andra vacknings tid om man av bara farten trycker pa "snooze"? kan man ocksa fraga sig :arghh:

Man far hoppas att en dusch har viss possitiv inverkan pa mitt humor i dag ... :meh:
Stackars åklagade som ställs inför dig idag :nailbiting::D
 
Jag var precis ute och hälsade på min lilla ponny. Usch vad gammal han börjar bli, alldeles svankryggig och grå. Han har dessutom för första gången på våra snart 18 år tillsammans blivit så pass smal att man känner revbenen. Är rädd att tänderna börjar ge upp.. Han äter fortfarande med minst sagt god aptit, är pigg och fin i övrigt men det är inte likt honom att falla ur så. Han tappade en tand förra vintern, så förmodligen är det tänderna. Tittade på när han åt och det såg väl rätt normalt ut. Inga bollar som ramlar ut eller nåt sånt.
Älskade lilla traktor, vad ska jag göra utan honom?
 
Jag var precis ute och hälsade på min lilla ponny. Usch vad gammal han börjar bli, alldeles svankryggig och grå. Han har dessutom för första gången på våra snart 18 år tillsammans blivit så pass smal att man känner revbenen. Är rädd att tänderna börjar ge upp.. Han äter fortfarande med minst sagt god aptit, är pigg och fin i övrigt men det är inte likt honom att falla ur så. Han tappade en tand förra vintern, så förmodligen är det tänderna. Tittade på när han åt och det såg väl rätt normalt ut. Inga bollar som ramlar ut eller nåt sånt.
Älskade lilla traktor, vad ska jag göra utan honom?
Äldre hästar tillgodogör sig inte fodret lika bra så du behöver nog se över hans foderstat? Tappa tänderna låter illa, dags att boka en kontroll? Hur gammal är han?
 
Fick för mig att det skulle vara mycket mumsigt med tårta idag, så jag på vägen hem från jobbet funderade jag på vad jag har för ingredienser hemma..... Det kommer att bli en gräddtårta fylld med blåbärskompott och vaniljkräm. Tårtbottnen står i ugnen just nu, och blåbärskompotten står och svalnar...... :)
 
Äldre hästar tillgodogör sig inte fodret lika bra så du behöver nog se över hans foderstat? Tappa tänderna låter illa, dags att boka en kontroll? Hur gammal är han?

Han blir 25. Tänderna kollade vi i våras men det kan ju hända mycket. Då såg det helt okej ut med tanke på åldern. Ja, förutom tanden som saknades då. Ska köpa lucernpellets till honom, uppblötta är det ju ett bra komplement.
Det jag är mest orolig för är att det gått så fort. Jag är inte för så ofta längre tyvärr, så jag har inte daglig koll på honom. För bara en månad sen var han rätt välvadderad. Usch, det här var jobbigt :(
 
Hemma från skolan nu, funderat och skrivit en massa idag. Även hunnit med att luncha och promenera med en vän. Hade dessutom handledning idag, kändes bra att få prata med min professor innan jag startar upp nya projektet.
Ska vara hemma ett tag nu och sedan åka och sova hos en vän.
 
Spontanfixad gräddtårta..... :)
IMG_20191016_181230_216.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 759
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 243
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp