Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del 106

Skyttet hade gått bra ringde 25-åringen och meddelade :)
Sen hade han först tänkt att han skulle plocka med sig dottern och komma hit och umgås lite för att sen skjutsa hem mig. Det smög sig dock när han konstaterade att jag imorse hade tagit min bil till stallet/jobbet :rofl: Nåja, han skulle vara kvar hemma tills jag kom hem så dottern slipper vara ensam. (Vilket hon iofs gillar men hon har fått fyra timmar på egen hand så det får duga.)
 
MUSJÄVLAR!

Jag la ju lock på sophinken efter att ha sett att påsen var söndergnagd. Det ledde tydligen till att de kunde jobba i fred.....

Locket var puttat åt sidan i morse och påsen var förvandlad till konfetti. Kattskrället har legat och sovit i mitt sovrum inatt. Jag som lämnar skåpdörrarna öppna för att det ska vara lätt att komma åt. :meh:

Nu blir det stängda skåpdörrar och fällor. No mercy. Ska ladda med lite olika beten. Russin rekommenderas på nätet. Ska testa kaviar också. Fällor har jag gott om.

Kill 'em all :devil:

Min katt är ungefär lika effektiv som dina :angel: :D
 
Mmmmm, läste det. Men jag äter inte jordnötssmör så det blir dyrt bete :)

Och så klarar jag inte att slänga mat. Letar i skåpen efter sånt jag ändå har. Unnar inte dem att mina pengar ska gå till deras begär.
Man kan köpa såna där små Nutellapåsar vid lösgodiset på de flesta affärer, klippa av ett hörn, dutta på fällan, sätta på en påsklämma eller klädnypa och förvara i kylskåpet. Mössen älskar det och det kostar kanske 2 kr. ;)
 
Snart har jag lunch. Ska nog ta mig en promenad och sen en sväng uppe i huset. Kommer inte träffa folk på ett par veckor så det kan vara kul att uppdatera mig lite :) (Dessutom har jag inte jobbat dag sen 12 oktober :o )
 
På universitetet och för en gångs skull jobbar jag med lera. Väntar på att tre kompisar ska komma och dreja med mig. Behöver öva upp mig lite då mina kursdeltagare börjar bli duktigare.. 🙂 15715713877592589580974331174981.jpg
 
En lyckad pay and jump med min guldponny 😍. En felfri ritt i 50 cm; kort bana+ jokerhindret (halloweensmyckning) 😊. Sedan 60 cm lång bana och då kom vi för nära på två oxrar vilket ledde till två nedslag, vilket jag tar på mig pga mina hjärnspöken. Bestämde mig för en omstart (kort bana) och då jäklar hade vi bara så kul och vad vi fick beröm för att jag red så mycket bättre 😀👏.
 
Tempot sjönk från långsamt till stillastående :cautious:
Nåja, snart ska en kollega gå hem och om ytterligare en timme går nästa kollega hem. Sen har jag en knapp timme i ensamhet innan natten löser av mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 411
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 922
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp