Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag tagit mina tre och skyndat från förskola och skola för att åka buss till badhuset. På bussen var de mycket folk och de två stora gick på där fram och blippade biljetten på min telefon samtidigt som jag gick på där bak med vagnen. De stora har då satt sig nästan längst fram, 7 åringen har hjälpt 4 åringen så bägge har bälte, jag och bebis satt istället långt bak då de var mycket folk på bussen. De satt som ljus den timmen de tar och fick mycket beröm av busschaffören när de tackade för resan innan de klev av. Från bussen är de sen drygt 2 km och gå till badhuset, stannade och köpte något att dricka på vägen också. På badhuset badade valde 7 åringen att byta om själv på killarnas och vi var sen själva en timme innan pappan kom och tog ett av barnen för att åka rutschkana medans 7 åringen var med mig och lillebror på babysim. ( vi har en av få bebisar som har börjat att dyka redan efter att 7 åringen ibland tappar kontrollen över lillebror :rofl:)


Påvägen dit satt jag och var imponerad över en mamma som åkte buss själv med tre söner mellan kanske 1-7 år, vilken kvinna men insåg nu ikväll att jag precis gjort nästan exakt samma idag. Så Hejja alla oss mammor som uppfostrar fina duktiga barn :heartbanana: vi är grymma!!
 
Påvägen dit satt jag och var imponerad över en mamma som åkte buss själv med tre söner mellan kanske 1-7 år, vilken kvinna men insåg nu ikväll att jag precis gjort nästan exakt samma idag. Så Hejja alla oss mammor som uppfostrar fina duktiga barn :heartbanana: vi är grymma!!

Detta är ganska intressant för jag är van att åka iväg själv med mina barn då min numera exman inte gillar att åka iväg lika ofta som mig. En sommar åkte jag själv till Marstrand med alla barn, flera timmars enkel bilresa. Det var dock lite väl intensivt att få över alla barn på den lilla färjan till sista ön där fästningen ligger så det gör jag inte om på ett par år. Inte pga mina barn utan för att vissa människor trängdes för att vara först på färjan. Senast igår var jag och bowlade med alla barn (1, 7, 9 och 18) Jag får höra allt ifrån att "det är friskt vågat med så många barn" , "hur vågar du åka själv med alla barn?" till "vad duktiga barn du har som lyssnar".

Jag har däremot bekanta som inte åker iväg själv med sina barn för de känner sig inte bekväma med det. Så det ser verkligen olika ut.
 
Detta är ganska intressant för jag är van att åka iväg själv med mina barn då min numera exman inte gillar att åka iväg lika ofta som mig. En sommar åkte jag själv till Marstrand med alla barn, flera timmars enkel bilresa. Det var dock lite väl intensivt att få över alla barn på den lilla färjan till sista ön där fästningen ligger så det gör jag inte om på ett par år. Inte pga mina barn utan för att vissa människor trängdes för att vara först på färjan. Senast igår var jag och bowlade med alla barn (1, 7, 9 och 18) Jag får höra allt ifrån att "det är friskt vågat med så många barn" , "hur vågar du åka själv med alla barn?" till "vad duktiga barn du har som lyssnar".

Jag har däremot bekanta som inte åker iväg själv med sina barn för de känner sig inte bekväma med det. Så det ser verkligen olika ut.

Tror att det är exakt samma mekanism som det här med att få flera barn. Vad som ter sig "omöjligt" på förhand blir vardag och självklart när det inte finns några alternativ. Och sen självklart beroende på vad barnen är för individer också! Jag skulle med lätthet åka iväg med 10 barn själv om alla barn var som äldsta sonen. Definitivt inte om alla var som dottern 😅 (och då är hon verkligen inte extrem på något sätt).
 
Nattat liten tjej som är superkrasslig, med förmodad ögoninflammation, feber och hosta. Man vet att dom är sjuka när det inte finns energi till ett enda litet sprall utan det mest kommer ut gnyn 💔

Alla i familjen utom jag blev förkylda/sjuka på skidsemestern så antar att jag får sköta markservicen i helgen. Hoppas iaf barnen sover bra ikväll så jag får se på spåret 🙈😁
 
Nu tror jag min sambo somnat under nattningen igen, händer varje gång han nattar. Själv sitter jag framför en brasa och ser fram emot ett glas vin, men jag får kanske masa mig upp och väcka honom först.
 
Nattat barn som sover gott men sitter ändå kvar pga har blivit beroende av Humlan Djojjs vaggvisor :angel: typ min nya favoritmusik :D
Längtar efter att lyssna på sagorna när Ärtan är tillräckligt stor. Men kanske måste tjuvlyssna först.. hon är ju bara 8v och vem orkar vänta?!
 
Senast ändrad:
Här har barnen blivit magsjuka 😱. H vaknade strax innan 6 och hann kräkas i sängen innan jag hann dit. Vid 15-tiden började S också kräkas. Nu väntar jag och min sambo på vår tur medan vi frenetiskt käkar vitpepparkorn.

Åh nej! Håller tummarna. Lillan blev sjuk i onsdag men jag och partnern har än så länge klarat oss, så hopp finns!
 
Nattat barn som sover gott men sitter ändå kvar pga har blivit beroende av Humlan Djojjs vaggvisor :angel: typ min nya favoritmusik :D
Längtar efter att lyssna på sagorna när Ärtan är tillräckligt stor. Men kanske måste tjuvlyssna först.. hon är ju bara 8v och vem orkar vänta?!

Åh jag älskar också de sångerna! Har flera på lillans vaggvise-playlist. Men hallå visste inte att det var sagor, måste kollas upp direkt...
 
Alltså jag tycker livet nu med 3-åring är sååååå mysigt. Mitt hjärta går typ sönder av tanken på att ha en arg, föräldrahatande tonåring så småningom. Jag vill ju alltid att vi ska vara hennes främsta förebilder och favoritpersoner i hela världen 😍 Och är så rädd för hur komplicerat föräldraskapet måste bli med åren. Skola, relationer, psykisk ohälsa, alkohol och annat skit, åh pust. Med treåring är vårt jobbigaste problem att vi konstant måste leka (tråkiga) lekar i timmar varje dag, men vad är det för "problem" i jämförelse...
 
Åh jag älskar också de sångerna! Har flera på lillans vaggvise-playlist. Men hallå visste inte att det var sagor, måste kollas upp direkt...
Joo! Det är dramatiserade ljudböcker, som jag fattar det. Han som skriver böckerna är pappa till hon som sjunger.
(Och han som spelade Jonathan i Bröderna Lejonhjärta!)
 
Senast ändrad:
Jag älskade också bebistiden. Bära i sjal, snosa bebis på huvudet, ha bebis sovande i armhålan :love: .
Sen var det inte bara guld och gröna skogar såklart, men överlag minns jag tiden med glädje och så mycket kärlek.

Nu, med en snart 5-åring och en snart 2.5-åring är det så mycket mer intensivt på ett sätt, frustrerande och dra sitt hår-känsla på ett annat sätt. Men fortfarande så mycket kärlek :heart .
 
Min lillasyster har precis fått sitt första barn, en alldeles perfekt liten tjej som nu är 5 dagar gammal. Syster har dock det väldigt tufft, kan inte sova, har extremt mycket katastroftankar, skakar hela tiden och kväljer för all mat och dricka. Tycker så synd om henne, men jag har också varit där (kanske inte riktigt lika illa dock) men det är så tufft att stå bredvid. En barnmorska hade sagt till henne att den vanligaste orsaken att man tappar barnet är för att pappan är trött och somnar med barnet i famnen, så nu vågar hon knappt att hennes kille ska hålla i bebisen. Får lite ont i hjärtat.

Jag ska sova nu och hoppas att vår lillkille (som kändes väldigt stor bredvid sin 4 månader yngre kusin) inte blir tagen av demoner i natt också. Tre jobbiga nätter i rad plus sorg för svärmor börjar sätta sig på mitt psyke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 721
· Visningar
89 807
Senast: Fille
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 397
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 276
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 877
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp