Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hemsk varm här idag, så vi stannade till vid vattnet på promenaden. Ser vattnet från den stigen men har inte gått dit innan. Hittade iaf ett ställe där hundarna (okej, en hund) plaskade omkring :)
Sen har jag och lien slagits mot lite lupiner, inte många kvar nu. Passade på att ta lite på gräsmattan också där kaninerna ändå inte kan beta. Ett mer grannvänligt sätt att klippa gräset :up:

Och så nu har hundarna fått en kvällspromenad där vi hamnade efter två hundar. Är väldigt nöjd över hur väl de uppförde sig, även extrahunden gick hyfsat snällt. Och även om en gick och pep så gick övriga sju bra :)
 
Synd. Jag trodde faktiskt att de skulle vara ännu mer motiverade till att ha paraden. :heart Men det är väl riskfaktorn de tänker på.
Det är polisen och PST (Säpo) som tog beslutet att ställa in. Man har ännu inte lyckats hålla något förhör med gärningsmannen och vet inte 100% om han var ensam eller det kan vara fler.

Men det har uppstått flera mndre spontana parader bl a i samband med att Haakon och Mette Marit ich Statsministeren kom och la er blommor på platsen och polischefen sa att man vill inte hindra de som går utan bidra med skydd så långt resursserna r'acker.💜
 
Efter att ha varit såååå varm hela arbetspasset i värmeböljan var det himla skönt ikväll att kyla ner kroppen med ett dopp i sjön och sambons första dopp. Han var väl fortfarande väl varm i kroppen (tyvärr bränt sig lite 🙄) för han började frysa direkt 😅. Efter jobbet tog jag in hästarna i sina boxar några timmar och så longerade pållan en kort stund innan de gick ut igen; motivationen var sisådär hos häst som inte såg nöjet med att galoppera idag men joggade på i bra tempo; var ju vid 20-tiden fortfarande väl varmt; 26 grader så, så fick det bli idag ☺️.
 
Jag gick faktiskt ned till trädgårdsbjudningen. Tänkte att hunden ska ju ändå ut och jag kan slänga på mig en bättre tröja till shortsen och lite mascara och liksom promenera förbi och se hur det känns, och jag gick faktiskt dit. Första gången jag varit på social tillställning på drygt sex år - och det gick bra! Jag var nog lite knepig, men alla verkade respektera min lilla ruta där jag stod med min hund. Det dracks drinkar och folk kom fram och pratade så himla lagom och var så gulliga! De flesta var andra städfamiljer och är ju vana vid att ha mig runt huset ändå. :D
Barnen som var närvarande blev mycket inspirerade till att få shiban att göra trick istället för att klappa (vilket de inte fick och var jätteduktiga med!), det gick också jättebra. Hon är en sådan jäkla klippa! :heart
 
I dag sitter vi pa en rastplats i sodra South Dakota ... och har konstaterat att vi kommer inte tillbaka hit! Det ar vinden. Det blaser har i genomsnitt 9-10 meter per second varje dag. 😳 Ibland blaser jag nastan omkull nar jag ar ute med hundarna.

Rastplatsen ar fin (men det blaser) i morgon aker vi vidare till en stor kamping butik i Sioux Falls for att fa AC'n fixad Mondag Morgon. Hoppas vi!
Trots vinden ... vi aker inte en meter langre soderut utan AC!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
62 63 64
Svar
1 265
· Visningar
35 442
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 515
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 358
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp