Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu är det låten 21 guns….. Och innan hade jag Mucho Mambo….
Min blandat-lista….

Mucho Mambo är dock lite svår ännu, lyssnade mycket på den när en nära bekant hade dött. Minnen dyker upp direkt.. Hon fick feber en dag, den steg-sjukhus-något med en hjärtklaff-operation-död.
Minns när jag hälsade på på sjukhuset, kände inte igen henne och sa till sjuksköterskan att det är inte xx.
Men jo. Då visste jag att det var sista gången. Det sades också att de skulle amputera båda fötterna och en hand (eller om det var tvärtom). Då visste jag att hon skulle dö, för det var inget hon ville leva med.
 
Du fixar det om du vill
Du har ju tagit dig ända hit.
💖

"Du fixar det om du vill" O_o

Du menar säkert väl men just den kommentaren blir väldigt dum.
Jag har tex pluggat 150% sen augusti 2021 (YH + högskola), fick mitt fjärde barn oktober 2021 (som hamnade direkt på IVA-neo, totalt låg jag tre veckor på sjukhus innan vi fick komma hem), började heltidstjänst i februari 2022 och tog sedan ut yrkesexamen i april 2022. För att inte glömma att när det fjärde barnet blev friskförklarad på barnmedicin december 2021 så fick äntligen ett annat barn börja där.

Så snälla kommentera inte min vilja. Det är inte den som är problemet.
 
"Du fixar det om du vill" O_o

Du menar säkert väl men just den kommentaren blir väldigt dum.
Jag har tex pluggat 150% sen augusti 2021 (YH + högskola), fick mitt fjärde barn oktober 2021 (som hamnade direkt på IVA-neo, totalt låg jag tre veckor på sjukhus innan vi fick komma hem), började heltidstjänst i februari 2022 och tog sedan ut yrkesexamen i april 2022. För att inte glömma att när det fjärde barnet blev friskförklarad på barnmedicin december 2021 så fick äntligen ett annat barn börja där.

Så snälla kommentera inte min vilja. Det är inte den som är problemet.
Man kan ta en paus och vila, 1,2 eller 10 år och vad säger att den behöver bli gjord. ❤ En kandidat är inte det viktigaste, viktigast är att må bra.
 
"Du fixar det om du vill" O_o

Du menar säkert väl men just den kommentaren blir väldigt dum.
Jag har tex pluggat 150% sen augusti 2021 (YH + högskola), fick mitt fjärde barn oktober 2021 (som hamnade direkt på IVA-neo, totalt låg jag tre veckor på sjukhus innan vi fick komma hem), började heltidstjänst i februari 2022 och tog sedan ut yrkesexamen i april 2022. För att inte glömma att när det fjärde barnet blev friskförklarad på barnmedicin december 2021 så fick äntligen ett annat barn börja där.

Så snälla kommentera inte min vilja. Det är inte den som är problemet.
Jag förstår. Jag visste inte hela bakgrunden.
Har ju själv slutfört examen under sorg och haft ett helvete under många år.
Så det är klart att det finns andra faktorer och saker som påverkar..
 
Lyckades sova men jag är lite osäker på om det blev så bra kvalité på sömnen. Kommer till jobbet och då har källaren blivit översvämmad med avloppsvatten :banghead:
Nåja, arbetet har rullat på okej och jag hoppas att det fortsätter så. Enda undantaget är en intagen med klaustrofobi. Svårt att lösa här.
 
Man kan ta en paus och vila, 1,2 eller 10 år och vad säger att den behöver bli gjord. ❤ En kandidat är inte det viktigaste, viktigast är att må bra.

Tack :heart
Jag har bestämt att jag inte ska försöka opponera den igen i augusti utan som tidigast i januari. Det känns som ett rätt beslut att ta utifrån livet även om det känns surt. Även om det även eventuellt innebär att jag inte får vara kvar på jobbet, men min familj är viktigare.
 
Man kan ta en paus och vila, 1,2 eller 10 år och vad säger att den behöver bli gjord. ❤ En kandidat är inte det viktigaste, viktigast är att må bra.

Håller verkligen med själv tog jag paus i sådär 22 år och ska nu skriva kandidatuppsats i höst! Ska bli jättekul att äntligen fixa den där examen! Livet kom emellan några år kan man väl säga. :) Så att skjuta upp det några månader @Bexzor är ju ingenting i jämförelse, det är ju det bästa att prioritera sin familj och sitt eget mående före en uppsats.
 
Gläds åt att ha en ny stol att sitta på när jag jobbar med stationära datorn (vilket jag gör tex vid bildfixande) :D Killen jag träffar hade fått en ny av sin pappa bara sådär och då behövdes inte den gamla längre. Eftersom det inte var något fel på den, och min (som jag "ärvt" av min mor) var bedrövlig så var det ingen tvekan om att tacka ja till den "nya".
GridArt_20220625_201808343.jpg


Gamla till vänster, nya till höger. Notera kuddöverdraget på den röda som jag lagt dit för att ha en chans att få bekväm sittställning. Den röda är nämligen bara höj- och sänkbar, inget annat går att reglera. Nu kommer det bli lättare att jobba vid datorn!
 
Håller verkligen med själv tog jag paus i sådär 22 år och ska nu skriva kandidatuppsats i höst! Ska bli jättekul att äntligen fixa den där examen! Livet kom emellan några år kan man väl säga. :) Så att skjuta upp det några månader @Bexzor är ju ingenting i jämförelse, det är ju det bästa att prioritera sin familj och sitt eget mående före en uppsats.

Tack för att du berättar att det tog 22 år för din del. Det känns skönt att läsa, inte att du väntat utan snarare att livet kommer emellan även för andra och att kandidatuppsatsen får vänta :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
63 64 65
Svar
1 286
· Visningar
36 032
Senast: Gnist
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 575
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 387
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp