Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
SMHI lovar minst fyra dagar med över 30 grader i tiodygnsprognosen.
Skjut mig

Stackare, det är för hemskt! Hoppas det vänder snart. :( Här har vi "bara" idag och i morgon med + 30, sedan är det lite ryckigt men flera dagar med härliga 19 grader i prognosen. Och regn, halleluja! Drygt 50 mm totalt kommande vecka om man vågar hoppas på det. :love:

Så jag inleder semestern med inomhuspyssel (=städning, tjoho), svalkande kvällsdopp i havet och att göra upp planering för semesterns Skåneledssträckor med hjälp av kartor, Skånetrafikens tidtabeller och SMHIs väderprognoser.

Torekov-Båstad via Hovs hallar i 30 plus (med mycket lite skugga) är nog snarast tortyr så det är inte aktuellt, men 19 grader och fräsch luft och natur efter en regnig natt skulle vara helt idealiskt.
 
@MayGrace jag kunde inte citera från förra tråden. Men jag har alltid haft en mycket närmare relation med min mormor än med farmor. Trots att farmor bodde 150 m från oss och mormor 6 mil bort så träffade jag mormor oftare än jag träffade farmor. Jag och mormor brukade prata i telefon minst 1 h varje dag, det kan jag sakna ❤️ Ja, förutom att jag saknar att ha dem här.

@hastflicka samma här, kunde inte citera från förra tråden. Jag tar inte illa upp alls, har faktiskt redan tänkt på det. Att spela in farmors röst. Sen gillar jag verkligen idén med boken som @Asko länkade till också, så jag tänker fråga henne nästa gång vi ses om hon kan tänka sig att skriva i en sån bok :heart
 
Turnén brorsan är på blev precis inställd pga covid hos en av artisterna. Så nu måste hans nycklar till Sthlm. Jag är lite osugen pga värmen. Eller mycket. Med lite tur kan barnets pappas besök möta upp när hon åker hem. Vi håller tummarna för det.
 
Vinkat av avkomma med sambo. De ska till Roskilde. Önskade dem trevlig resa, mängder av alkohol och massor av musik. Samt förmanade dem att inte göra nåt jag inte skulle göra :D:D

Under tiden är jag kattvakt och blomvattnare. De har AC i sovrummet och jag har fått inbjudan att sova där om det blir olidligt hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 748
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 638
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 089
Svar
2 006
· Visningar
70 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp