Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt äta min matlåda nu vid 3.30 men eftersom jag åt toast strax före midnatt så är jag inte alls hungrig nu. Får väl äta senare eller helt enkelt bära hem matlådan igen :)
Imorgon kväll är det sedvanlig sista-kvällen-för-den-här-gången-pizza :d
 
På väg ut i skärgården för att bada . Blir dock lite trött väderprognoser visar uppehåll och växlande molnighet. Nu när jag gått ner till hållplatsen där jag kan ta mig ut till båtarna så har det regnat hela vägen. Dock lätt regn så jag chansar på att åka ut till båtarna iallafall. Får väl vända där om vädret blir värre, är 40 minuter ca dit ut så då borde det antingen ha slutat eller eller tilltagit
 
Trulman har tagit semester på eget bevåg just nu 😂 Han hälsar alla att han har en välförtjänt semester och ta ut efter en lång vintersträning 🥰 Att han sen har en 8-9 dagars semester i augusti när matte är bortrest det är en annan femma ❤️

IMG_20220625_072047676.jpg
 
Bilen tvättad :up: ! Den har ett par rostområden som oroar mig, och som syns när man öppnar bakdörrarna. Ska man göra något åt sådant, eller är det inte lönt? Minns att mamma grejade och höll på med bilarna när jag var ung, men sådant gör man kanske inte längre.... :confused:??

Nu har jag ätit frukost nummer två - pannkakor - och så får vi se vad vi gör resten av dagen :) !
 
Varit och köpt mer resob. Just nu överlever jag inte utan det får huvudvärk direkt.. Hästarna stod redan i skogen när jag åkte nu vid halv tio, prognosen säger 31 grader idag.
Första höet ska rullas idag, äntligen och sen ska de in på torken. Ska regna på tisdag sägs det vi får väl se 🤪 Herregud varför håller man på med det här? Ställer mig den frågan varje år vid höskörd. Men ge oss en vecka sen är vi klara och då får det regna bäst fasiken de vill sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 772
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 720
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 124
Svar
2 006
· Visningar
70 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp