Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på podd och mockar i stallet. Känns som jag bör ha en spoiler, hellre en för mycket än för lite.
Lyssnar på dokumentären om assisterat självmord. Har hört den innan men tycker den är intressant att man kan ta beslut på det sättet.
 
Hörde en smäll och tittar ut, en lyktstolpe ligger omkullvält och lyser på innergården…
Jag är visst lite orolig ikväll så det här kändes jobbigt. Ringde Securitas (som vi kan göra via hyresvärden) som skulle skicka ut någon att titta på det. Står en bil i närheten, kanske de backat på den 🤷‍♀️
 
Förlåt men jag måste bara berätta världens konstigaste grej som hände idag. När vi skulle lämna bilen så skrek dottern som om det inte fanns någon morgondag. Jag var tvungen att byta blöja i baksätet och det var inte populärt och när jag var klar så fick jag sätta henne i vagnen utanför för att städa undan allt och packa ihop skötväskan. Så mitt i det öronbedövande gallskriket så hör jag en mansröst säga någonting, och dottern slutar genast skrika och börjar babbla glatt i stället. Jag klättrar ur bilen för att se vem som pratar med oss. Ingen. Hela parkeringen är tom 😳
 
Förlåt men jag måste bara berätta världens konstigaste grej som hände idag. När vi skulle lämna bilen så skrek dottern som om det inte fanns någon morgondag. Jag var tvungen att byta blöja i baksätet och det var inte populärt och när jag var klar så fick jag sätta henne i vagnen utanför för att städa undan allt och packa ihop skötväskan. Så mitt i det öronbedövande gallskriket så hör jag en mansröst säga någonting, och dottern slutar genast skrika och börjar babbla glatt i stället. Jag klättrar ur bilen för att se vem som pratar med oss. Ingen. Hela parkeringen är tom 😳
Men oj! Sjukt obehagligt ju!
 
Securitas har varit här. Såg inte vad de gjorde förutom fotade och gav en bil böter som stod parkerad här utanför.

Blir orolig för lyktstolpen, att det ska bli strömförande eller nåt. Kanske helt obefogat. Den har vält omkull rakt ner på gräset, lampan lyser fortfarande och inget ser trasigt ut.

Han från Securitas gick ju där och någon gick förbi med en hund helt obekymrat.

@Tranan tex, jag tänker att du kan sånt här 🙈
 
Securitas har varit här. Såg inte vad de gjorde förutom fotade och gav en bil böter som stod parkerad här utanför.

Blir orolig för lyktstolpen, att det ska bli strömförande eller nåt. Kanske helt obefogat. Den har vält omkull rakt ner på gräset, lampan lyser fortfarande och inget ser trasigt ut.

Han från Securitas gick ju där och någon gick förbi med en hund helt obekymrat.

@Tranan tex, jag tänker att du kan sånt här 🙈
är den bara vält eller är den knäckt?
 
Jag har precis landat i soffan inmundigande värmande glögg efter 1) kaosdag på jobbet 2) en löptur 3) en orimligt lång dusch.

Jag är glad för de två sistnämnda. Jag känner mig så otroligt vissen, så det var välbehövligt.

Det är trots allt de bästa förhållandena för att springa just nu! Mörker, lagom kyla, klar luft - perfekt för att lägga i en högre växel och blåsa ur hjärnan. Tillfälligt åtminstone, men bättre än inget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
651
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
93 94 95
Svar
1 896
· Visningar
54 262
Senast: Luzzan
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 743
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 856
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp