Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske var en glad liten jultomte bara. :D Gör väl ungar glada generellt, mer än de där stora röda, läskiga typerna i alla fall!

Alltså småtomtar tänker jag är sånna där som bor på gårdar och ser till att människorna sköter gården och blir vresiga som fan om man gör fel :D

Oavsett sjukt läskigt om dottern nu ska börja få osynliga vänner hur som helst! Kanske borde lägga ut lite vitlök eller nåt!
 
Alltså småtomtar tänker jag är sånna där som bor på gårdar och ser till att människorna sköter gården och blir vresiga som fan om man gör fel :D

Oavsett sjukt läskigt om dottern nu ska börja få osynliga vänner hur som helst! Kanske borde lägga ut lite vitlök eller nåt!
Jo precis sådana, men roa ungarna kan de säkert göra också tänker jag. Det finns ju inte så många getter att klappa eller manar att fläta nuförtiden, och den kände sig kanske lite ensam ute på parkeringen. :D
 
Ikväll fick det bli hemlagad pizza till middag och julkalendern som fredagsmys efter stallet och en skön promenad för mig I mörkret i sällskap av min vän och hennes häst 😊. Hennes son fick chansen att skritta min underbara häst: när man är duktig i stallet och ofta gärna hjälper till får man rida lite 😍😊.
 
Alltså småtomtar tänker jag är sånna där som bor på gårdar och ser till att människorna sköter gården och blir vresiga som fan om man gör fel :D

Oavsett sjukt läskigt om dottern nu ska börja få osynliga vänner hur som helst! Kanske borde lägga ut lite vitlök eller nåt!

Det finns småfolk (dvs gårdstomtar) nere på Svenn' (Sveden) här i byn. De är inte hotfulla, de bara ser efter gården.

Jultomten bor i Gångaberget, det har jag vetat sedan jag var liten :angel: :laugh:
 
Har ätit brakmiddag på Teatergrillen.
Kyparen bara ”nu har du ätit en årlig ranson löjrom!”
Jag ”du kanske menar dagsranson”?
😅
C3912C73-7E35-42E7-8985-F0712A7187F1.jpeg


Nu sitter jag hos grannarna, dricker rödvin och diskuterar vilka franska powerballader vi borde välja till våra begravningar
 
Fy fan vad den känns jobbigt att ställa larmet inför jobb imorgon igen. Jag vet att det kommer att gå bra när jag väl tar mig iväg, men jag vill verkligen inte. Jag vill ha den där stunden med mina underbara djur, leka lite tafatt, hinna vakna, värma tårna. Spendera dagsljus. Slippa folk. Skita i att le hela dagen. Men okejdå, here we go again.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
624
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 033
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 975
Senast: Glimra
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 385
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp