Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hällt 4 dl risgryn, 7,5 dl vatten, 9 dl mjölk, en klick smör, 1 tsk salt, 2 msk socker och en kanelstång i crock-potten. Om sisådär 3-4 timmar har jag härlig fluffig helt perfekt risgrynsgröt.... :d Ser fram emot detta. Det värmer så gott :) !

Har skrivit lite på boken och på väg för att hämta hö satt jag i bilen och antecknade lite kring hur handlingen ska bete sig framåt. Sedan improviserar jag alltid ändå.... :D
 
Besökt lokal julmarknad, jag spontanköper mycket sällan något så var egentligen bara där för att komma över några av de hemgjorda pralinerna och lyxgräddbullarna. :love: Men så stod det en och sålde sin debutroman precis bredvid så jag kunde inte motstå att köpa ett ex av den också. Ska bli kul att läsa då den även utspelar sig lokalt och i mitten på 1980-talet.

8B90E2AE-24F8-44E4-BD53-D79A5665520C.jpeg
 
Trevlig och kreativ dag! Fick sällskap av två grannar som också målade. Sen kom det ner ytterligare ett par grannar för att umgås. Nu klar för dagen och ska hoppa i duschen
 
:sleep: Klockan ar 7:30, det ar aldeles ljust ute ... men det hade varit trevligt att stanna i sanngen lite langre ... men snart ska jag vakna ordentligt och gjora mig i ordning for "fin frukost" pa "Broder Söder". Jag brukar oftast bestalla "förlorade ägg" ... och en "Danish Mary" och Maken kor.:D


Screen Shot 2022-12-04 at 7.39.07 AM.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
662
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 135
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 690
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 692
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp