Bukefalos 28 Ă„r!

Vad gör vi? Del CLXVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Ligger hÀr och funderar pÄ att leta upp en kastrull sÄ jag kan göra kaffe (snabbkaffe). IgÄr gick flyttlasset sÄ jag har varken Micro eller vattenkokare. Borde ocksÄ sova en stund till innan pojkarna vaknar.
 
Grattis pÄ dagen @Asko :)

kitty-2-937x1024.jpg
 
Jag Àr sugen pÄ att sy men inte pÄ att klippa ut tyg. Det Àr besvÀrligt. Jag har visserligen lite UFO som ligger, men hur kul Àr det att ta tag i det?
FÄr vÀl börja klippa och se hur det kÀnns. Det brukar vara ganska trevligt nÀr jag vÀl kommit igÄng.
 
Vaknade till ca 13 grader i huset. Men nu Àr det ju inte fuktigt lÀngre, sÄ det kÀnns helt okej. Hade jag inte tittat pÄ termometern hade jag nog inte gissat att det var sÄpass kallt. I nulÀget tuffar bÄde vÀrmepump och kamin pÄ, sÄ snart har vi nÄtt 16 grader.... :) Ljus tÀnda pÄ bordet och kaffe i koppen. Lite snö ligger det pÄ marken idag. Om en stund ska vi Äka och hÀmta hö. KÀnns skönt att fÄ hem ett lass för det verkar som om det ska bli kallare och snöigare framÄt nÀsta helg!
 
Vaknade sent, först 7:30 :cautious: men hade tagit morgonmedicinerna, minns det vagt. Har Àtit lite yoghurt, funderar pÄ att göra te.
Smort in fötterna med lavendelfotkrÀm. Luktar gott.
Funderar pÄ att se tv men det Àr sÄ skönt med nÄgorlunda tystnad. Tror tvn stressar mig mycket, faktiskt.
Termometern visar -0,6 grader. Behöver man dubbar idag mÄntro?
 
Kontrasterna: vaknade till inatt av att jag svettades (ganska varmt i sovrummet efter eldningen och sambon som Ă€r varm vĂ€rmde upp mig) medan det nu vid halv nio bara var drygt 16 grader i köket. SĂ„Ă„Ă„ kallt Ă€r det icke ute men de gamla vĂ€ggarna Ă€r ju rĂ€tt kalla 😄. Dags att studsa upp ur sĂ€ngen och tĂ€nda i kamin, fixa frukost och öppna mina tre kalendrar 😁😍.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter PÄ grund av brist pÄ ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i Är i min stuga istÀllet för med familjen pÄ en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
653
Tjatter HÄller pÄ att fixa middag, det blev en lÄng arbetsdag idag. Katten har fÄtt middag redan.
95 96 97
Svar
1 922
· Visningar
55 194
  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. IgÄr somnade jag pÄ soffan och katten somnade pÄ mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 748
  • LĂ„st
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer pÄ vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 862
Senast: Glimra
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp