Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar hemma pa frukost/lunch och har just satt i mig lactose free yogurt med farska blabar. :d
Vadret ar helt hysteriskt. Det har just snoat :confused: Det har ALDRIG snoat fore January forut. JAG VILL INTE HA SNO :arghh: ... den sno som kom ner for en liten stund sedan har i och for sig redan tinat, men det ar faktiskt WAY kallare an det brukar vara sa har ars. Det ar dags att ga i ide!
 
Roade mig med att gå omkring med sambons värmekamera. Konstaterade att jag numera har bevis på att jag har kalla tår :laugh:
IMG20221201194838.jpg
 
Vad är enklast - byta gardinstång eller fästa veckband på en gardinkappa.

Fick i uppdrag att fixa gardiner till brasrummet på bygdegården. Tvättade de tidigare och de föll sönder i småbitar i tvättmaskinen. R.I.P. :cry:

Köpte billiga kappor på Rusta men insåg när jag kom till lokalen att det är gjort för krokar och veckband. Kappan är med tunnel. Mao torde det vara omöjligt att trä gardinen på stången.

Vad hade ni gjort?

(lite av våndan är att jag inte klarar att kliva upp på stolar utan att hålla i mig med båda händerna pga yrsel oh hatar att be om hjälp....)
 
Vad är enklast - byta gardinstång eller fästa veckband på en gardinkappa.

Fick i uppdrag att fixa gardiner till brasrummet på bygdegården. Tvättade de tidigare och de föll sönder i småbitar i tvättmaskinen. R.I.P. :cry:

Köpte billiga kappor på Rusta men insåg när jag kom till lokalen att det är gjort för krokar och veckband. Kappan är med tunnel. Mao torde det vara omöjligt att trä gardinen på stången.

Vad hade ni gjort?

(lite av våndan är att jag inte klarar att kliva upp på stolar utan att hålla i mig med båda händerna pga yrsel oh hatar att be om hjälp....)

Är stången verkligen så tjock? Det brukar ju vara rätt långa "öglor" för krokarna (jag antar att det är sådana där som ser ut som fiskelina).

Annars är det väl lättast att köpa gardinringar med clips?
 
Vad är enklast - byta gardinstång eller fästa veckband på en gardinkappa.

Fick i uppdrag att fixa gardiner till brasrummet på bygdegården. Tvättade de tidigare och de föll sönder i småbitar i tvättmaskinen. R.I.P. :cry:

Köpte billiga kappor på Rusta men insåg när jag kom till lokalen att det är gjort för krokar och veckband. Kappan är med tunnel. Mao torde det vara omöjligt att trä gardinen på stången.

Vad hade ni gjort?

(lite av våndan är att jag inte klarar att kliva upp på stolar utan att hålla i mig med båda händerna pga yrsel oh hatar att be om hjälp....)
Brukar gå att sprätta veckbanden i ändarna och trä stången som "vanligt".
 
Jag ar hemma pa frukost/lunch och har just satt i mig lactose free yogurt med farska blabar. :d
Vadret ar helt hysteriskt. Det har just snoat :confused: Det har ALDRIG snoat fore January forut. JAG VILL INTE HA SNO :arghh: ... den sno som kom ner for en liten stund sedan har i och for sig redan tinat, men det ar faktiskt WAY kallare an det brukar vara sa har ars. Det ar dags att ga i ide!
Tänk på stackarna i CA dom behöver allt vatten dom kan få :cry:
https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2022/12/01/drought-colorado-river-lake-powell/
 
Generellt undrar jag om jag är riktigt frisk. Så trött igår och nu fryser jag som en istapp - jag har till och med knäppt igång värmen och övervägde att ta på mig långbyxor när jag gick ut med hunden! Det Händer typ aldrig, det är inte ens kallt ute! 😅
Men imorgon är jag ledig så jag ska stänga av larmet på telefonen redan nu och sedan se till att gå ut med våfflan extra sent så att hon inte behöver ut på morgonen.
 
Generellt undrar jag om jag är riktigt frisk. Så trött igår och nu fryser jag som en istapp - jag har till och med knäppt igång värmen och övervägde att ta på mig långbyxor när jag gick ut med hunden! Det Händer typ aldrig, det är inte ens kallt ute! 😅
Men imorgon är jag ledig så jag ska stänga av larmet på telefonen redan nu och sedan se till att gå ut med våfflan extra sent så att hon inte behöver ut på morgonen.
Alltså jag funderar på detsamma! Jag kände mig piggare tidigare ikväll men nu är jag så trött så jag knappt orkar stå upprätt! Det känns inte som det bara kan bero på mensen… får känna efter imorgon och bestämma hur jag ska göra.
 
Jag har just rett ut en BAKKRIS.... :nailbiting: Pepparkakan testades med sticka i mitten. Verkade helt klar. Kom ut och SÄCKADE ihop i en kletig smet mitt på.... Så.... Min räddning blev att ta upp hela kakan ur formen och skära allting runt den kladdiga mittdelen i snygga rutor som jag sedan frostade och piffade med strössel. Det blir nog bra, tänker jag. Resten var ju färdiggräddad och jag fick ut rätt många bitar kaka ändå.... :)
 
Jag har just rett ut en BAKKRIS.... :nailbiting: Pepparkakan testades med sticka i mitten. Verkade helt klar. Kom ut och SÄCKADE ihop i en kletig smet mitt på.... Så.... Min räddning blev att ta upp hela kakan ur formen och skära allting runt den kladdiga mittdelen i snygga rutor som jag sedan frostade och piffade med strössel. Det blir nog bra, tänker jag. Resten var ju färdiggräddad och jag fick ut rätt många bitar kaka ändå.... :)
Låter utmärkt! Ät nu den kladdiga biten varm med lite glass på en gång! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
660
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 097
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 684
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 691
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp