Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i soffan med båda katterna. Älva har jamat uppfordrande ett par gånger då jag inte klappat henne tillräckligt. 😍😂
Så snart mitt hår har torkat ska jag ge mig ut och köpa en ny 2,5 virknål. Jag råkade visst virka så hårt att den jag har blev skev.
 
Idag är en såndär dag när det aldrig blir ljust. Småduggat så all snön är borta förutom smutsiga högar lite här och där. Mörkt när man klev upp, halvmörkt hela dagen och nu har det gått över från halvmörkt till riktigt mörkt igen.
 
Dricker eftermiddagskaffe och försöker motivera mig att hugga tag i en artikel som jag egentligen vet kommer vara väldigt rolig att skriva, men ändå känns det segt att komma igång. Det faktum att armarna skakar efter ett ovanligt hårt träningspass på lunchen hjälper inte, jag får liksom mjölksyra av att skriva det här :wtf: Det var dock himla mysigt att vara tillbaka på byns hotell (vilket är där gymmet finns) igen, det var där vi hade vår bröllopsfest i somras och oj så många fina minnen som kom tillbaka! :heart
 
Älskar att den äldre kinesiska kollegan äntligen är tillbaka. Hon kom för att säga hej och stirrade på mig länge och frågade "Vad har du gjort!?" Jag fattade ingenting. Hon inspekterade mitt ansikte närmare "Du är snyggare, jättemycket!!!" :rofl:
Vi kom fram till att det nog är fransarna :p
 
OK, jag vet att jag sa att jag skulle sy. Men Jag fastnade på Facebook och en quilt-sida. Herregud vilka fina quiltar en del kan göra! Helt makalöst. En annan är glad om en får ihop två fyrkanter hyfsat rakt liksom. Ujujuj..
 
Bara typ 2 timmar tills jag får åka hem till katten :heart Brukar handla på torsdagar men jag är helt slut efter två hektiska veckor med förkylning och efterdyningarna. Tror jag och Hjördis är i akut behov av att duscha också. Hjördis har liksom redan börjat klä av sig, så det är väl lika bra att vi tar en dusch sen.
 
På väg till stallet har inte ridit på fyra veckor. Åkt lite extra tidigt för att hinna njuta extra mycket rider igen i första gruppen så har en häst att göra iordning som ska få lite extra mys. Fast om det är den hästen jag brukar rida mest så är han sällan på det humöret och visar rätt tydligt när han fått nog. Men det spelar ingen roll jag ska njuta varenda sekund 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
641
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
90 91 92
Svar
1 821
· Visningar
52 342
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 714
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 815
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp