Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt kan ju inte bli perfekt på en gång :D

Efter att jag vrålat åt honom så satte han sig på kanten av loftet och vickade på en oljemålning med tassen. Bara ramen väger typ 30 kilo. Då drog jag täcket över huvudet och somnade 😅

Litar 1% på denna individ

5C34ABBB-7332-4A35-AB79-6468E85D7F74.jpeg
 
Vad har du hemma? Eller kan du handla?

Jag hade satsat på en gryta med lyxkänsla, typ boeuf bourgogne eller tupp(kyckling) i vin. Eller min nya favorit, gnocchi alla Sorrentina som är löjligt god och enkel :love: om en vill ha vego.

Tomatsås (Muttis pizzasås på burk är jättebra, ta den som är kryddad)
Gnocchi (köpt duger, enligt min italienska deli är Rana det italienarna själva köper)
Buffelmozzarella
Parmesan
Vitlök
Peppar och ev salt (men det behövs sällan pga osten tycker jag)
Färsk basilika att dekorera med (mkt viktigt)

Koka gnocchin (själv fräser jag på den i olivolja när den är kokt för att få en yta på den)
Koka upp tomatsåsen, smaka av med vitlök, peppar och ev salt (samt mer kryddor om en vill)
Blanda tomatsås, gnocchi och mozzarellan (delad i bitar, se till att trycka ner dem lite i såsen) i en smord ungsform samt riv över parmesan. Gratinera i ugnen tills allt gottat ihop sig. Dekorera riktigt med färsk basilika. Servera med en god sallad och oliver. Det hela tar MAX tjugo minuter och blir galet gott.
Kan definitivt handla, måste ändå göra det till imorgon!

Ha vilket sammanträffande, det är en av mina favoriträtter och faktiskt redan en rätt jag har övervägt! Tror jag åt det tre dagar i rad när vi var i Italien 🤣
Kanske får bli det!

En annan rätt jag överväger är kyckling i krämig sås med vitlök, bladspenat och soltorkad tomat, antingen med pasta eller potatis i ugn till
 
Kan definitivt handla, måste ändå göra det till imorgon!

Ha vilket sammanträffande, det är en av mina favoriträtter och faktiskt redan en rätt jag har övervägt! Tror jag åt det tre dagar i rad när vi var i Italien 🤣
Kanske får bli det!

En annan rätt jag överväger är kyckling i krämig sås med vitlök, bladspenat och soltorkad tomat, antingen med pasta eller potatis i ugn till

Åh, härligt med Italien-resa! Jag älskar vår nya italienska deli även om den gör mig fet och pank :laugh: Igår hämtade jag ut min buffelmozzarella som de importerar direkt från Italien :love: Hon som har delin är gift med en italienare och har bott där i många år.

Kyckling i sås lät också mycket gott och som inte är krångligt att tillaga (ska jag "krångla" i köket vill jag ha förberett det och inte stå i sista sekunden).
 
Vad har du hemma? Eller kan du handla?

Jag hade satsat på en gryta med lyxkänsla, typ boeuf bourgogne eller tupp(kyckling) i vin. Eller min nya favorit, gnocchi alla Sorrentina som är löjligt god och enkel :love: om en vill ha vego.

Tomatsås (Muttis pizzasås på burk är jättebra, ta den som är kryddad)
Gnocchi (köpt duger, enligt min italienska deli är Rana det italienarna själva köper)
Buffelmozzarella
Parmesan
Vitlök
Peppar och ev salt (men det behövs sällan pga osten tycker jag)
Färsk basilika att dekorera med (mkt viktigt)

Koka gnocchin (själv fräser jag på den i olivolja när den är kokt för att få en yta på den)
Koka upp tomatsåsen, smaka av med vitlök, peppar och ev salt (samt mer kryddor om en vill)
Blanda tomatsås, gnocchi och mozzarellan (delad i bitar, se till att trycka ner dem lite i såsen) i en smord ungsform samt riv över parmesan. Gratinera i ugnen tills allt gottat ihop sig. Dekorera riktigt med färsk basilika. Servera med en god sallad och oliver. Det hela tar MAX tjugo minuter och blir galet gott.
Jösses, så gott det lät!
Får nog unna mig lite ost någon dag..
 
Jösses, så gott det lät!
Får nog unna mig lite ost någon dag..

Det är galet gott :love: Enkla smaker som tillsammans blir större än de enskilda komponenterna. Jag glömde att jag brukar förstärka såsen med kycklingfond också men i ditt fall går det ju att ha i lite vegbuljong :)

Den färska basilikan är verkligen viktig, jag glömde den en gång och satt och ett bra tag och undrade vad som fattades :laugh:
 
Äter tacos och ser vad jag hoppas äntligen är sista versen på "Hem till gårdens" seriemördar-storyline. Är lite less.

Att vi i övrigt är ett år efter i Sverige... min telefon spoilar hela tiden men skulle aldrig orka fulstreama den:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 831
Senast: Lilla
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
90 91 92
Svar
1 827
· Visningar
52 431
Senast: Asko
·
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Tranan
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp