Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde det var vanligt, mobilen har ju de flesta alltid med sig och det är lätt att lägga till allt eftersom jag kommer på något innan jag åker och handlar. Jag går igenom annonsbladen på nätet hemma, noterar vad som ska handlas var och följer den slaviskt men plockar även på mig om det är ett bra erbjudande i butik. :)

Inte for att jag normalt kollar annonsblad, men det har faktiskt hant att jag rakat se en vara pa bra extrapris som jag noterat i telefonen. Sa klart.

I Google docs kan flera personer dessutom ha samma lista. Nar jag ar i Florida har sonen, sonhustrun, och jag en lista for handling.
Har hemma har Maken och jag en lista ... inte for att han ofta behover titta pa den, men anda. :p

Vi har lapp ligger vid micron där man skriver upp eftersom man kommer på saker. Sedan om vi ändå skall förbi under helgen så åker lappen med eller så beställer via nätet var 3/4 vecka nånting.

Jag använder också lappar när jag ska handla. Brukar skriva på baksidan av gamla kvitton (och morra när det är TEXT där...), på gamla kuvert, osv. Sedan använder jag penna när jag handlar. Stryker allt eftersom jag plockar till mig varor. Så på det viset är jag rätt...low-tech.... :D Det värsta är att jag ibland skriver så illa att jag sedan står i affären och undrar vad sjutton det är jag har skrivit att jag ska ha..... 🤪

Jag korde ocksa gamla kuvert och kvitton innan google docs ... problemet ar bara att lappen inte finns med nar man "bara svanger forbi" affaren pa vagen hem. Det fungerar bara nar man aker en extra trip for att handla.
Telefonen ar alltid med och dar ar listan som fylls pa vartefter jag ser att nagot behover handlas.
 
Tycker pastasås är ett bra alternativ nu när kött blivit så dyrt. Om man vill servera finare nötkött går inte åt så mycket och kan då få kosta lite mer. Beroende på ens ekonomi då såklart :)
Jag älskar pasta så har inget problem med det! Är inte vegetarian men ingen storkonsument av rött kött så tycker inte jag har behövt försaka så mycket ändå trots att vi är lite mer medvetna om matpriser. Det blev pasta för övrigt!
 
Hemma igen från tur, tända ljus och fuskig brasa på TV. Nya julklappsstrumpor av återvunnen kashmir på fötterna. Fick ge mig dem själv eftersom ingen köpte det jag önskade mig av alla: ett par mysiga strumpor. (Fick underbart fina klappar ändå så klagar verkligen inte, men det var lite roligt för jag hade räknat med minst tre par strumpor ungefär 😄)

Trötta och för en gångs skull 100% helskinnade hundar efter en himla massa bus och lek och spring och hopp och till och med ett decemberdopp för stora killen.
 
Screenshot_2022-12-30-15-17-52-59_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg

Den här teorin känns väldigt trolig nu. Lol
 
Går sådär för mig :rofl: duktiga flickan har varit framme och jag har haft panik över att nyår inte kommer bli prefekt. Därför har jag städat (på nivån tvätta fönster och damma varenda vrå samt städa alla lådor), tvättat, kokat marmelad, och sprungit långpass samtidigt.
Långpasset var lite så att den där känslan av att jag inte får till allt perfekt skulle försvinna.

Får efter Långpasset (det funkade inte mao) panik över att jag inte har bröd att bjuda på till frukost. Kaosartat slänger jag fram grejer och tänker att det är väl lätt ordnat.
Lyckas läsa två recept samtidigt, kommer på mitt i att ojdå detta är ju två olika recept. Börjar hitta på själv.
Sitter nu här med två fullkomligt gigantiska bröd i ugnen som nätt och jämnt får plats. Brödet ser skojigt ut men det luktar gott så jag hoppas det blev ärligt.

Är pappa och bästisen som kommer, ingen av dem hade brytt sig ett dyft om jag hade ostädat kaos hemma. :bag:🤷‍♀️
 
Går sådär för mig :rofl: duktiga flickan har varit framme och jag har haft panik över att nyår inte kommer bli prefekt. Därför har jag städat (på nivån tvätta fönster och damma varenda vrå samt städa alla lådor), tvättat, kokat marmelad, och sprungit långpass samtidigt.
Långpasset var lite så att den där känslan av att jag inte får till allt perfekt skulle försvinna.

Får efter Långpasset (det funkade inte mao) panik över att jag inte har bröd att bjuda på till frukost. Kaosartat slänger jag fram grejer och tänker att det är väl lätt ordnat.
Lyckas läsa två recept samtidigt, kommer på mitt i att ojdå detta är ju två olika recept. Börjar hitta på själv.
Sitter nu här med två fullkomligt gigantiska bröd i ugnen som nätt och jämnt får plats. Brödet ser skojigt ut men det luktar gott så jag hoppas det blev ärligt.

Är pappa och bästisen som kommer, ingen av dem hade brytt sig ett dyft om jag hade ostädat kaos hemma. :bag:🤷‍♀️
Det får mig att tänka på en bra sak jag såg idag. Från instagramkontot @schyssta.stygn
DC64311E-97B0-479C-B8CA-64AA08197637.jpeg
 
Lyssnar på 60-talssoul och fixar med nyårsmaten så att vi slipper det imorgon när vi kommer hem med skakiga ben efter en dags utförsåkning. Sambon packar väskorna så länge och jag la till en lite ovanlig sorts mellanmål - är det nyårsafton så är det! :D

20221230_184658.jpg
 
Önskade just vår lokale pizzabagare gott nytt år, han slog igen ikväll efter 3-4 år av motvind och uppförsbacke. Litet för liten by, litet för låg kundlojalitet och senaste halvåret kostnadsökningar som han inte haft rimlig möjlighet att täcka med prishöjningar eller rationaliseringar. Trist som fasen.
 
Kört bil i fyra timmar och är nu framme där begravningen ska vara. Bra väder och väglag ändå, vilket är skönt 👍 Blir värre på hemvägen då det kommer vara mörkt större delen av hemfärden..
En massa timmars körning till så är jag hemma igen. Begravningen blev väldigt fin och stämningsfull, och vår sång var väldigt uppskattad ❤️
Humla fick vara hos en fd bukefalist under dagen, och var helnöjd för hon fick umgås med en katt 😂🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
434
Senast: Tranan
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 033
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 245
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter Med tanke på köldsmockan som gripit tag om stora delar av landet efterfrågade vi hur ni läsare gör för att hjälpa både hästarna och oss...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp