Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.


Tramsar och är trött. Försöker komma upp lite i tempo för att orka med ett längre telefonmöte såhär på kvällen. *sigh*
 
Hej mitt vinterland, nu är jag här
Nu biter frosten i min kind, ty kall är kvällen
Hej mitt vinterland, se månen där
Den lyser kyligt kring, på mörka himlapällen ............

Stod vid köksfönstret o skar kött,något bankar på rutan, snöflingor stora som lovikavantar :yuck: :eek:

Vem fan skickade hit skiten?
 
Detta möter man på yttertrappen ,1 dm snö på ingen stund, när jag kom hem vid 5 var det +6 och grönt ute
20191209_205916.jpg
 
Funderar över hur jag ska få fram bilen imorgon bitti. Fast det töar väl bort snart :(. Klart säger att det ska vara typ +2 och grått och blött fram till jul :(.
 
Jag ska få gäster för första gången i mitt vuxna liv (seriöst, jag bjuder aldrig hem någon ALDRIG...) på fredag och har ingen aning om vad jag tänker laga för mat och efterrätt till dom. :cautious: Har lovat att laga middag, eftersom att jag nästan aldrig lagar mat. :angel:
 
Hemma for lunch. Om hundelandet kunde sluta att "poka" pa mig med nosen skulle jag ocksa kunna ta en "nap". :cautious:
I stallet har jag nu fyllt en maskin med tvatt, och kort torktumlaren pa "de-wrinkle", tagit ut och vikt tvatten i tumlaren, och jobbat en stund med hundarna. Jag ska ivag pa mote i kvall direkt efter jobbet och tankte byta om innan jag kor tillbaka for PM rutten. I morse hade jag namligen inget att ta pa mig som inte sag ut som nagot katten slapat in. :angel: Nu gar en maskin tvatt till och jag har bestallt allt fran lakar tider, medicin, och Svensk Julskinka, :p men nu ar jag trott pa riktigt.😴
 
Jag ska få gäster för första gången i mitt vuxna liv (seriöst, jag bjuder aldrig hem någon ALDRIG...) på fredag och har ingen aning om vad jag tänker laga för mat och efterrätt till dom. :cautious: Har lovat att laga middag, eftersom att jag nästan aldrig lagar mat. :angel:
VÄLDIGT sällan för min del också... Brukar typ bli föräldrarna vid jul. Men i helgen händer det och jag måste planera, fixa och baka. Samt städa..... :wtf: Fast det behövs väl i och för sig ändå, så det är väl bra att ha en ordentlig anledning kanske..... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
43 391
Svar
2 002
· Visningar
62 700
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
723
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 674
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vem hjälper hjälparen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp