Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen börjar kika fram och det är fortfarande 8 minusgrader. Ska tydligen snöa i natt och sen ska det regna bort i morgon igen, alltså allvarligt :meh:
Hovslagaren kommer sen och jag bryr mig inte om att få på snösulor faktiskt utan kör på polar pads. Verkar som vintern kommer dröja ändå så då kan jag ta på och av dom istället så slipper hästarna sulor när det inte är snö.
Samma här. Fast hovslagaren får sätta dit snösulor imorgon när han kommer.

Kom knappt in i bilen idag, den var som en stor isskorpa. Ena dörren gick inte att öppna ens efter 15 körning med värmen på :crazy: .

Solen lyser, hunden är inte hemma och barnet är hos dagmamman så jag sätter mig väl inne och pluggar då :meh:. Tenta på fredag och inte riktigt ikapp som jag vill.
 
Spöregn igår förmiddag och sedan snö i stora flingor.

Nu är det minus 6 och jag funderar på hur jag ska ta mig in i bilen. Den lär vara helt ihopfrusen.
Måste till stan för lättare proviantering. Plus att min bakrutetorkare gårr sönder så jag måste till verkstaden också.
Nåväl, kupévärmaren får göra sitt jobb några timmar så borde det bli fixat.
 
När jag står och rengör kaffemaskiner på jobbet så kan jag se rakt in i lägenheter tvärs över gatan och att tv-apparater står på. Fifasen vad avundsjuk jag blir då :mad: Jag vill också vara hemma! :rofl:
 
STOPP och belägg. Måla inte över.

Klart du kan fixa ny kilram och duk! Det finns att köpa.

Ställ undan och börja på något nytt. Du har så bråttom....
:heart

Problemet är att kilramen ingår till ramen. Annars måste jag själv snickra ihop en exakt måttad kilram och så händig är jag inte...
 
Äter kakor och dricker honungsmjölk till frukost. När man är sjuk för tredje veckan i rad (ok, med avbrott i lördags + halva fredagen då jag kände mig normal) och inte har haft någon aptit på lika länge är alla medel tillåtna :angel: Har sjukskrivit mig från jobbet för första gången på väldigt länge och ska tillbringa dagen nedbäddad i soffan framför en massa dåliga julfilmer. Börjar med Love Actually som jag faktiskt aldrig sett!
 
Dricker 11-kaffe och gapskrattar högt i soffan åt inslaget om "Hoppstjärtar" i Malou efter tio.
 
Äter kakor och dricker honungsmjölk till frukost. När man är sjuk för tredje veckan i rad (ok, med avbrott i lördags + halva fredagen då jag kände mig normal) och inte har haft någon aptit på lika länge är alla medel tillåtna :angel: Har sjukskrivit mig från jobbet för första gången på väldigt länge och ska tillbringa dagen nedbäddad i soffan framför en massa dåliga julfilmer. Börjar med Love Actually som jag faktiskt aldrig sett!
Love Actually är urmysig. Älskar den :love:
 
Hjälp!

Jag fick just sms och notis om att någon försökt logga in på mitt google-konto och att google blockerat försöket...

Ska jag göra nåt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
68 69 70
Svar
1 381
· Visningar
42 084
Senast: Liten
·
Svar
2 002
· Visningar
62 676
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
723
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 667
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp