Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag avbokar sjukhuset och tar på min vc istället. Provremissen ligger ju i systemet.
Remisser som inte går att skicka i systemet får jag på papper istället och lämnar på vc.

Jag tar prover ofta och vc är vänligare, mindre komplicerad och parkeringen gratis :up:

Det där är lite komplicerat här beroende på vilket sjukhus som ska ha proverna. Min vc är tex kopplad till Sankt Görans Sjukhus. Ska jag ta prover till Karolinska så måste jag gå till en annan provtagningsenhet.
 
Jag har precis bokat bröllopsfotograf och florist. :nailbiting:
Lite nervöst! Men skönt att ha börjat planeringen "på riktigt" så min hjärna kan släppa en del av paniken kring att "inget är löst". :D
Det var iofs inte sant innan idag heller, för en del saker är faktiskt bokade. Typ lokal och vigselförrättare. Men ändå.
 
Jag har precis bokat bröllopsfotograf och florist. :nailbiting:
Lite nervöst! Men skönt att ha börjat planeringen "på riktigt" så min hjärna kan släppa en del av paniken kring att "inget är löst". :D
Det var iofs inte sant innan idag heller, för en del saker är faktiskt bokade. Typ lokal och vigselförrättare. Men ändå.
Hahaha, jag trodde det bara var en dröm men du ska alltså gifta dig på riktigt :rofl:
 
1000006454.jpg
Jag smälter 😍
 
Det där är lite komplicerat här beroende på vilket sjukhus som ska ha proverna. Min vc är tex kopplad till Sankt Görans Sjukhus. Ska jag ta prover till Karolinska så måste jag gå till en annan provtagningsenhet.
Hrm...Kanske annorlunda om det finns andra sjukhus än regionens?

Allt finns sammankoppla i regionens system hos oss. Så oavsett vilket sjukhus/mottagning som vill ha resultaten så finns remisserna i samma datasystem.
 
Hrm...Kanske annorlunda om det finns andra sjukhus än regionens?

Allt finns sammankoppla i regionens system hos oss. Så oavsett vilket sjukhus/mottagning som vill ha resultaten så finns remisserna i samma datasystem.

Ja säkert!
Sankt Göran och Karolinska kan inte heller per automatik läsa varandras provsvar, röntgensvar eller journalnteckningar. Riktigt osmidigt kan man tycka.
Region Stockholm har ju dessutom en egen app "alltid öppet". Där kan bokade tider dyka upp (medan de inte syns på 1177 som exempel).
 
Inser att jag nog måste gå och handla direkt nu på morgonen... Jag brukar inte vara speciellt levande innan jag ätit frukost, men för ett tag sedan bestämde jag mig för att sluta äta yoghurt och flingor till frukost eftersom jag inte mådde bra av hur extrema mängder jag åt av det. Well. Problemet är att jag inte har någon ersättning för det. Jag försöker äta lite mackor. Det går sådär och dessutom blir jag då hungrig tidigare.

Jag tappar helt intresset för att äta mat när jag inte får i mig frukost ordentligt, vilket gör att alla matvanor just nu är helt bedrövliga. Häromdagen glömde jag helt bort att äta lunch, enbart för att jag var så omotiverad. Aptit har jag annars, får jag väl tag på något som faktiskt är gott/trevligt osv så kan jag äta massvis och gör det gärna. Men det är SÅ TRÅKIGT med mat och så obeskrivligt komplicerat att komma på vad man ska hitta på att äta. Jag kan utan problem gå genom den största matbutiken i kommunen och komma till kassan med knappt något mer än godis, för "det finns inget att köpa" :cautious:

Egentligen borde jag väl bara gå iväg och köpa mina jäkla flingor och min yoghurt, men det är ju inte heller helt bra för mig. Känns dumt att köpa något man inte mår bra av.

Men men. Det blir inte bättre av att jag sitter här och tjurar istället för att ta mig iväg och åtminstone försöka handla något...

Kan smoothie funka? Jag gör färdigt kvällen innan och häller sen i mig när jag väntar på posten på jobbet :) tycker det mättar bra, står mig till lunchen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 402
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
70 276
Senast: Glimra
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 789
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp