Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på tunnelbanan på väg till min mest spontana hotellövernattning nånsin. Maken ringde för en halvtimme sedan och sa att det finns ett gratis hotellrum på ett av stans bättre hotell eftersom en av hans kollegor inte lyckades ta sig hit från London som planerat idag, och hans rum var redan bokat och betalat. Finns det egentligen något annat svar än "ja" på frågan "vill du komma in till stan och ta en simtur i poolen, beställa lite mat till rummet, sova gott och sen äta hotellfrukost före jobbet imorgon?" 😁
 
Hade nyss en intressant diskussion med vänner i usa om banned books.
Fick mig att fundera... finns det "förbjudna" eller censurerade böcker i sverige? Finns det en lista?
Hittar noll när jag söker online.
Tror inte det finns några förbjudna böcker idag i Sverige
Romanen ”Det går an” var nära att bli förbjuden men det var 1839 det
Bröderna Lejonhjärta var förbjuden i bla Tjeckoslovakien O_o
 
Sitter på tunnelbanan på väg till min mest spontana hotellövernattning nånsin. Maken ringde för en halvtimme sedan och sa att det finns ett gratis hotellrum på ett av stans bättre hotell eftersom en av hans kollegor inte lyckades ta sig hit från London som planerat idag, och hans rum var redan bokat och betalat. Finns det egentligen något annat svar än "ja" på frågan "vill du komma in till stan och ta en simtur i poolen, beställa lite mat till rummet, sova gott och sen äta hotellfrukost före jobbet imorgon?" 😁

Låter ju inte fy skam direkt!
 
Tappat räkningen på hur många sådana här jag singlat ner i gapet. Fyfan vad gött

IMG_8583.jpeg
 
Har haft migrän i natt och förmiddags och klev ur sängen vid 13. En runda med hunden vid 8 för att han skulle få kissa och bajsa, jag gick nog mer och blundade än hade ögonen öppna och det gick lååååååååååååååångsamt. Otroligt skönt att komma in i sängen igen efter det, trodde skallen skulle gå sönder! Efter 13 en massa huvudvärk, men "kylan" ute var rätt skön mot huvudet.

Gjorde middag- stor ungsgratinerad biff med tomater (och ost) och till det kokte jag grönsaker och potatis. blev middag och 9 matlådor. Hade ingen lust för matlagning, men behövde ju verkligen göra det då jag bara hade en matlåda i frysen kvar. Satt faktiskt igår och kolade i en kokbok och funderade på maträtter att göra. Valde ut en del och satte små stickisar för att markera ut alla så nu har jag en bok fylld med olikfärgade stickisar och kan inte skylla på "jag har ingen aning om vad jag ska äta", bara välja ut en sida med stickis på ju.

Är trött som tusan och ska strax sova. Men ska nog göra samma med en brödbok jag har.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 985
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
67 537
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
812
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 264
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp