Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om frukost och konstigheter kring det. För rätt länge sen när vi var i Havanna så var vi desperata efter ett riktigt lyxig och matig "kontinental" frukost. Ngn kläckte idén att vi skulle testa planka in på ett lyxhak genom att låtsas vara rika amerikaner. Sagt och gjort vi gled in och vakterna köpte hela konceptet. Har aldrig ätit så mycket i hela mitt liv :rofl:
Blir såhär i efterhand nästan äcklad av tanken på vad vi klämde i oss samt den högst koloniala stämningen över hela tillställningen 😅
 
På tal om frukost och konstigheter kring det. För rätt länge sen när vi var i Havanna så var vi desperata efter ett riktigt lyxig och matig "kontinental" frukost. Ngn kläckte idén att vi skulle testa planka in på ett lyxhak genom att låtsas vara rika amerikaner. Sagt och gjort vi gled in och vakterna köpte hela konceptet. Har aldrig ätit så mycket i hela mitt liv :rofl:
Blir såhär i efterhand nästan äcklad av tanken på vad vi klämde i oss samt den högst koloniala stämningen över hela tillställningen 😅
Det där körde vi ofta i min ungdom! Slank in på något hotell när vi var på väg hem på morgonkvisten, lite lagom glada i hatten, och tryckte i oss en massa frukost. :rofl:
 
Currygratäng med falukorv är godare än man tror faktiskt och åh så mycket godare riset blev av att bli kokt med rapsolja (att jag inte tänkt på det, använder ju smör när jag kokar riset till tomtegröt jue..). I alla fall; sköljde av riset typ tio gånger (aldrig gjort innan men blir att fortsätta med detta sätt helt klart!). I dagens Sveriges Mästerkock med 3D-printat kött kan jag inte påstå gör mig lockad....Nehej nu har hästarna fått kvällshö 🥰 så hem och lägga mig hos älsklingen och katterna 🥰.
 
Hade nyss en intressant diskussion med vänner i usa om banned books.
Fick mig att fundera... finns det "förbjudna" eller censurerade böcker i sverige? Finns det en lista?
Hittar noll när jag söker online.

Nej, US har inte forbjudit eller censurerat bocker, men vissa STATER har forbjudit en del bocker, framfor allt pa skolbibliotek, men ocksa pa vanliga bibliotek. Oftast for att det ar "offensive" sprak, men ocksa av andra orsaker.

Tror inte det finns några förbjudna böcker idag i Sverige
Romanen ”Det går an” var nära att bli förbjuden men det var 1839 det
Bröderna Lejonhjärta var förbjuden i bla Tjeckoslovakien O_o

Det ar alltsa BIBLIOTEK som inte far ha vissa bocker, det star var och en fritt att kopa vilken bok man vill i bokaffarer eller online.
(Det ar alltsa illa nog att biblioteken inte far valja sjalva vilka bocker de vill ha, men det gar att sjalv kopa bockerna i affaren eller online om man vill)
 
Ätit frukost och funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Blir nog att åka till stallet och säga hej till ponny, sen jobb några timmar, ta bussen hem och sen ta tag i att laga den där klänningen. Låter som en bra plan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 838
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 086
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
861
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 679
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Hage
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp