Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan var ställt 4:40 men vaknade några minuter innan.
Mycket ljusare ute nu än bara för en vecka sen.
Drog på mig träningskläderna och snörade på mig skorna. -1.3 grader. Blä men när man har joggat en bit så tänker man inte så mkt på det.
Fick till en bra halvmil och min hjärna mår så. Ra av det.
Nu kaffe och macka.
Idag är det skrivdelen i engelska nationella på morgonen. Och efter skoldagen så är det möte för assistenterna.
 
Tycker alltid så synd om Björn när jag kommer hem sent. Han var vaken och sprang i hjulet i godan ro. Sedan kommer jag hem och tänder lampan. Han ser så sur och besviken ur medan han skyndar sig in i sitt hus.
Men nu har jag släkt och gått och lagt mig, så då kan han tänka sig att vara vaken igen..

Varför har jag en hamster egentligen? 😅
Att ha en hamster är som att bo med en liten vampyr... :D
 
Maken fick ett morgonryck och har dammsugit, dammat, städat toaletterna och nu torkar han golv. Jag sitter på en stol och tittar på. Känner mig väldigt produktiv och nyttig.

Tänkte så lite sommarblommor sen. Om jag lyckas 1) ta mig ner i källaren och hämta jord, 2) ta mig upp på baksidan och lämpa av allt i växthuset.
Jag tror jag får flörta lite med min käre make om det ska gå
 
Varit vaken i evigheter så gick upp. Tror min kropp saknar sitt blod och kompenserar med ångest :confused: Inte den biverkning som jag var inställd på och typiskt när jag har sovmorgon:mad: Men huvudet känns iaf lite bättre idag så jag hoppas att saker vänder, fortfarande inte på nivån att jag är avskräckt från blodgivning. Blev lite inspirerad här och ska nog dra på varm choklad för att peppa upp morgonen:D Kanske lite The Nanny? Eller Hem till Gården hahah
 
Någon Sthlm-are som kan hjälpa mig lite snabbt?
Ska skriva en beskrivning till hur man går upp från Kungsträdgårdens tunnelbana. Personen ska ta uppgången där hen kommer upp på Arsenalsgatan men uppgången är inte skyltad så vad jag minns. Har för mig att det är "Kungsträdgården, skärgårdsbåtar" som står på skylten men minns ej helt 😅
Frågade AI som sa att uppgången hette "Sergelstorg/slottsbacken" 🤭 så det var ju inte direkt till hjälp 😅
Suger på att läsa skyltar men du kanske kan säga att hen ska gå i samma riktning som tåget kommer in? :)
Sen bygger de ju och krånglar på Arsenalsgatan nu, om hen ska ta vänster där mot dramaten?

Edit: Hittade bild nu och ja det står skärgårdsbåtar! "Kungsträdgården, Pendelbåt, Skärgårdsbåtar, Bussar Spårväg city" För att vara exakt!
 
Suger på att läsa skyltar men du kanske kan säga att hen ska gå i samma riktning som tåget kommer in? :)
Sen bygger de ju och krånglar på Arsenalsgatan nu, om hen ska ta vänster där mot dramaten?

Edit: Hittade bild nu och ja det står skärgårdsbåtar! "Kungsträdgården, Pendelbåt, Skärgårdsbåtar, Bussar Spårväg city" För att vara exakt!

Tack! Kom på nu att hen kanske kan ta röda istället till Östermalmstorg! 😅
 
Och nu upptäckte jag att det är soligt i en liten del av soffan! Jag har trott att vi aldrig ska få direkt solsken in i vardagsrummet, men nu blev det visst så :D Har känts lite deppigt med hela lägenheten i fel vädersträck, men det är nog bra det här ändå (och det kommer vara skönt i sommar att inte ha solen direkt på hela tiden).
Här är solläge hela dygnet när solen är framme och det kan jag tala om är nått att vara både avis på och inte hehehe!
 
Fördelar med hemmakontor:
Jag kan se på morgon-tv.
Kaffet är drickbart.
Inga kolleger som pratar med mig.
Jag får äta vid skrivbordet.
Hundsällskap. Fast just idag verkar hund ha behov av lite avskildhet och har gått och lagt sig i ett annat rum. Var det något jag sa? Var det något jag inte sa? Och är det något jag bör prata med chefen om?
 
Fördelar med hemmakontor:
Jag kan se på morgon-tv.
Kaffet är drickbart.
Inga kolleger som pratar med mig.
Jag får äta vid skrivbordet.
Hundsällskap. Fast just idag verkar hund ha behov av lite avskildhet och har gått och lagt sig i ett annat rum. Var det något jag sa? Var det något jag inte sa? Och är det något jag bör prata med chefen om?
Du får anmäla dig själv hos HR för mobbing! :p
 
Sovit som en klubbad säl.
Kom hem sent i natt efter att ha kört långt för att hämta min seminlåda som äntligen hittat tillbaka till fastlandet igen, och levererat den till seminstationen där mina strån nu är i säkert förvar i ett stort fryskärl (och vilket fantastiskt bemötande från stationsägaren, trots att det trasslade och jag kom dit efter kl 22, det känns bra inför att lämna dit mitt sto!).
Sen körde jag hem och hade tack och lov en vän i telefonen hela vägen så jag höll mig vaken. Såg både en sävlig råbock och en kvick mus passera över vägen, men alla överlevde. Det var inga lätta steg upp för trappan hem sen kan jag lova. Avslutade mitt äventyr med att ta två muskelavslappnande, inte för att dom egentligen gör nån skillnad för smärtan men för att jag blir jättetrött av dom så då vaknar jag inte vid minsta vändning :up:

Nu kan vi väl hålla tummarna för att allt annat med den här betäckningen flyter på utan problem 😅.
Baserat på etiketterna på lådan är det Jetpak som klistrat på sin lapp med streckkoder på fel paket, för resten stämde. Hade ju varit lagom kul om innehållet hunnit tina upp p.g.a. det, men det slipper jag oroa mig för mer nu :heart
 
Jag ser det snöa, jag ser det snöa men nu tycker jag det faktiskt det räcker, hurra!
😆
😂
. Stora, rejäla flingor som singlar ner med!
 
Fördelar med hemmakontor:
Jag kan se på morgon-tv.
Kaffet är drickbart.
Inga kolleger som pratar med mig.
Jag får äta vid skrivbordet.
Hundsällskap. Fast just idag verkar hund ha behov av lite avskildhet och har gått och lagt sig i ett annat rum. Var det något jag sa? Var det något jag inte sa? Och är det något jag bör prata med chefen om?

Ehum... jag trodde hunden VAR chefen?! :D Dvs du kanske har rejält med problem :nailbiting: :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 068
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 060
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp