Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker innehålla dottern på läktaren medan sonen spelar innebandy.
Alltså, jag vill ju ha aktiva barn men fasiken vad inrutad man blir av alla aktiviteter 🙄
Igår = dans
I morgon = simning
Här är det
orientering på tisdagar
onsdagar kulturskolan (det fixar hon själv)
torsdag höst-vår luftgevär
Fredag kulturskolan (hon själv)
Söndag ridskolan på kvällen
På helgen även orientering tävling och stalljour var 3/4 helg.
 
Fakturorna kommer ju samtidigt som man får paketet, de är bifogat.

I mitt fall var det inte faktura på plagget (jag betalar alltid med kort) utan att jag skickat tillbaka några saker och sedan aldrig fick någon info om att jag behövde betala.
 
De får ligga där och torka och sedan plockar man ut dem när de är små dunbollar. :)
Jag tror jag funderar orimligt mycket på detta alltså! :D
Men om de kläcks när man lagt sig för att sova ligger de ju där bland äggskal och hårt i flera timmar, det är ju synd om dem ändå. Kan man inte ha något mjukt åt dem eller stör det maskinens... "grej" den gör?
 
Jag tror jag funderar orimligt mycket på detta alltså! :D
Men om de kläcks när man lagt sig för att sova ligger de ju där bland äggskal och hårt i flera timmar, det är ju synd om dem ändå. Kan man inte ha något mjukt åt dem eller stör det maskinens... "grej" den gör?
Man kan också plocka ut äggen och lägga dem i en "hatcher" när det är dags om man vill, men generellt klarar de sig finfint i kläckningsmaskinen. Man har stängt av rotationen och de ligger ju faktiskt bland äggskal och stuff även under hönan. :) Huvudsaken att de är varma och goa.
 
Här är det
orientering på tisdagar
onsdagar kulturskolan (det fixar hon själv)
torsdag höst-vår luftgevär
Fredag kulturskolan (hon själv)
Söndag ridskolan på kvällen
På helgen även orientering tävling och stalljour var 3/4 helg.
Vi har egentligen:
Måndag innebandy
Tisdag dans
Onsdag cityidrott (fixas med hjälp av skolan) och innebandy
Torsdag simning
Lördag scouterna (kan stora nog fixa själv om ett år då det är i byn)

Och båda står i kö på musikskolan och dottern i kö till mer dans 🙈 men det är ju ingen som tvingat mig att ställa dem i kö någonstans. 🤷‍♀️Vissa av deras vänner har inga fritidsaktiviteter alls men jag hade en aktiv fritid och tycker det är extra viktigt nu när barn är så mycket mer stillasittande än vad vi var.

Mest jag som är lite extra gnällig när mannen varit på tjänsteresa nästan hela april och jag därmed måste vara den som åker med dem på allt + ta med ett mindre intresserat syskon som ska underhållas.
 
Man kan också plocka ut äggen och lägga dem i en "hatcher" när det är dags om man vill, men generellt klarar de sig finfint i kläckningsmaskinen. Man har stängt av rotationen och de ligger ju faktiskt bland äggskal och stuff även under hönan. :) Huvudsaken att de är varma och goa.
Ja, det är sant, så korkad jag är ju! :D Och morsan sitter på trycker på dem så de borde klara sig fint i maskinen ändå i jämförelse :D Slipper bli rufsiga i pälsen och till"knölade" ju! :D
 
Fast det gäller väl inte i det här fallet?
Ingen aning. Man kan köpa gardiner för lön och få det knapert också. Eller ha barn eller föräldrar man hjälper. Men att anta att någon behöver en budgetrådgivare för att lönen är slut låter drastiskt. Man kanske bara har planerat fel, haft oväntade veterinärutgifter, betalat bilskatten eller vad som. Många har små marginaler. Utan att göra något fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 081
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 062
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp