Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
La mig tidigt igår för jag vill vända tillbaka dygnet. Låg och läste en urtråkig bok som dottern gav mig i all välmening. Amerikansk skit om att ändra sitt liv och sina vanor. Såna där böcker har jag läst redan på 80-talet och jag har ändå aldrig lyckats ändra något.

Försökte sen somna. Det gick inte alls. Så det känns som om jag var vaken halva natten. Vaknade sen vid 06.00 utan väckarklocka men sen somnade jag om.
 
Nu är alla fönster putsade. Jag var faktiskt uppe och hjälpte till lite. Hämtade en ny handduk typ. Och dessutom slängde jag några krukväxter som var vissna och fula. Passade på att flytta runt några också, så mina favoriter hamnar i blickfånget så att säga.

Fönstren blev så fina! Han är bra på att städa och putsa.
 
Min hjärna är så vansinnigt kass just nu, hatar det. :( Ångestig och ful av livskrisande.

Ska snart till jobbet, mina lektioner på morgonen inställda pga nationella prov så jobbar bara eftermiddag idag. (Haft planeringstid istället såklart, men den har jag haft hemma.)

I vanliga fall trivs jag otroligt bra på mitt jobb, men just nu är det verkligen motigt att gå dit. Det är en kaosig situation där min föräldralediga kollega inte ersatts med någon utan ansvaret har hamnat på mig att lösa det tillsammans med en resursperson á 12år (Nåja, typ). En lösning som jag sa tvärt nej till innan men som ändå nu blev. Så i princip förväntas jag undervisa två ämnen samtidigt och ha koll på bedömning och process för dubbelt så många elever på samma tid som jag annars har bara "min" lektion...
Jag har lyft frågan uppåt men bara fått svävande "vi jobbar på det" till svar - vilket innebär att jag måste ta ansvaret tillsvidare och jag känner ju att jag inte håller. Hjärna fuckar år, det blir mer stress, ångest, trötthet... migrän och skit... Bläääää.

Slut på rant.
Nu ska jag åka till sagda jobb, bita ihop och se glad, engagerad och trevlig ut innan jag får åka och hämta solskenet i mitt liv och åka hem tillsammans.
 
Min kropp bestämde sig för att somna på momangen, hade ingen chans :confused: Kom ikapp sömnen jag missat tidigare men...
Nu ska jag försöka få i mig en toastmacka iaf, skakig som fan.
 
Dricker mitt äckliga kaffe och inser att jag nog var lite trött när jag sorterade strumpor sist. Ja, de är jättefula, men de var på rea och väldigt billiga. De duger hemma.
 

Bifogade filer

  • 20240418_111010.jpg
    20240418_111010.jpg
    291,2 KB · Visningar: 109
Måste skriva av mig nånstans, så det får väl bli här...
Sitter i stallet och bryter ihop ett tag.
Lillponnyn är helt omöjlig att byta bandage på efter söndagens olycka.
Jag har blivit stämplad på vristen ovanför stålhättan.
Hon är normalt sett inte alls stökig.

Väntar på att veterinären ska ringa upp.
Såret ser fint ut, men bandage blr ju vara på.
Har ringt veterinär så får de väl skriva ut lugnande eller komma hit. De ska ringa upp.
Ponnyn är instängd på gången/extraboxen där det bara är gummimatta och ringet strö för det känns bättre med otäckt sår.

Känner mig ensammast i världen.

Den som vill läsa om olyckan hittar det i shettistråden II på hästmänniska.
 
Ska precis äta lunch. Har ägnat förmiddagen åt lite städning och avslutade med att låta roboten dammsuga lägenheten under tiden jag var ute med hundarna. Börjar jobba kl 16 idag, så jag har ungefär tre timmar kvar att spendera hemma. Oklart vad jag ska göra under den tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 097
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 915
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 067
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp