Vad gör vi? Del CXCV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
😅 KĂ„nkar element. 103 stycken ska det bli om jag rĂ€knat rĂ€tt. Det har tagit 30 minuter för 5 element.

Till mitt försvar var de skittunga och skulle ner 2 trappor utan hiss, och kollegan som Àr hÀr Àr en babbelbyxa :D
Resten gÄr nog fortare
 
Är road över upplĂ€gget inför söndagens grannmiddag 😅
Personen som bjuder in till middag Ă€r nervös för att laga mat till en av gĂ€sterna (gourmet-person, uppvĂ€xt i Italien, skrivit kokböcker osv). SĂ„ nu har han frĂ„gat mig om JAG kan laga middagen (eller ja huvudrĂ€tten) och ta med mig den 😅
Sen kom jag pĂ„ att jag inte har ngn nog stor ungsform, sĂ„ jag kontaktar gourmet-grannen som nu ska komma förbi mig med formen :rofl: Logisk lösning!!! 😅
 
Har nu gÄtt en promenad i skogen. Det var skönt. Sambon Àr ivÀg och Àter lunch med sin pappa, sedan ska vi spela lite innan han fortsÀtter jobba och jag sticker ivÀg till mitt jobb. Helt klart en fördel med att han kan lÀgga upp arbetsdagen ungefÀr som han vill för det mesta. Det Àr fint att hinna umgÄs lite Àven om jag börjar jobba vid den tid han vanligtvis slutar för dagen.

Jag borde ocksÄ fundera lite pÄ mat till mig. Nudlar med massor av grönsaker Àr förvisso gott, men jag brukar bli hungrig sÄ snabbt efter det. Det Àr mitt stÀndiga problem med mat, att hitta nÄgot som verkligen mÀttar. En hel fryspizza, sÄn dÀr med extra tjock botten, det Àr mer lagom, men det Àr varken det nyttigaste eller billigaste. Det Àr helt klart nÄgot jag borde försöka lÀra mig mer om. Mat. Jag Àr duktig pÄ hundmat, men mÀnniskomat? Jag vet hur man gör ugnspannkaka...
 
Funderar att panta lite, har skjutit pÄ det ett par dagar. Kanske handla lite. InsÄg att i dag Àr det fredag=mycket folk. Idag Àr det pensionsdag=mycket folk. I dag Àr det barnbidrag=mycket folk.
Fan vad dÄligt planerat av mig! ;)

Men spionen behöver nya leversnittar och bajspÄsar. Jag Àr sugen pÄ glass och godis. Jag vill ha ost och grönsaker sÄ jag kan göra en tonfiskröra +sallad.

Drar i att gÄ, spionen ligger sÄ sött bredvid soffan, pÄ mattan i en huskysnurra som den typiske huskyn han Àr och Àr sÄ grÀsligt söööööööööööööööööööööööööööt och sover sÄ gott! Hur ska jag kunna störa honom nu??????????????? :heart
 
Jag har raderat ett sidospÄr och pÄminner om att trÄden Àr till för att snickesnacka om vad vi gör. Vill man diskutera ekonomi eller andra mer specifika Àmnen görs det bÀst i andra trÄdar.

/Mod
 
SlÄss lite med dumsnÄla personer sÄ att min enhet inte ska behöva montera ner, packa, och transportera samtliga prylar pÄ alla 9000kvm...
Vi har alltsÄ en och en halv vaktmÀstare. Har jobbat hela förmiddagen med att bara montera ner och hunnit ungefÀr 1%, vi har alltsÄ ca 3 veckor pÄ oss, och dÄ har vi jobbat jÀrnet alla 3.
Fattar inte alls hur de tĂ€nkt att detta ska gĂ„ ihop 😅
 
Försöker övertyga mig sjÀlv om att jag vill gÄ och trÀna men det gÄr inte sÄ bra. Kan ju gÄ i morgon i stÀllet ... :rolleyes:
Det kÀnns som en bÀttre idé att gÄ och panta flaskor och köpa godis och Trocadero ... :arghh:
Ser pÄ Bytt Àr bytt. Försökte lösa ett svÄrt sudoku men det var ju ... svÄrt!! :meh:
Ska spela nÄt meningslöst spel.
Har iaf Àtit lunch. Alltid nÄgot.
 
Är road över upplĂ€gget inför söndagens grannmiddag 😅
Personen som bjuder in till middag Ă€r nervös för att laga mat till en av gĂ€sterna (gourmet-person, uppvĂ€xt i Italien, skrivit kokböcker osv). SĂ„ nu har han frĂ„gat mig om JAG kan laga middagen (eller ja huvudrĂ€tten) och ta med mig den 😅
Sen kom jag pĂ„ att jag inte har ngn nog stor ungsform, sĂ„ jag kontaktar gourmet-grannen som nu ska komma förbi mig med formen :rofl: Logisk lösning!!! 😅

Vad blir det for huvudratt?
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. IgÄr somnade jag pÄ soffan och katten somnade pÄ mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 118
Skola & Jobb Som en uppdatering pÄ gamla trÄden, sÄ blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanstÀllning...
Svar
19
· Visningar
2 718
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gÄnger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite vÀl ful nÀr hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 916
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sÄn trÄd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fÄtt tips om ett hus som jag ska titta pÄ om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 071
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp