Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad använder du då? Linser? Vegofärs?

Förra gången använde jag vegofärs. Jag tycker ofta att det blir en speciell bismak av veg färs men körde ner en halv flaska ekigt rödvin och ett gäng kanelstänger så det blev ändå ätbart.
Går att göra moussakan med en mustig tomatsås också (och öka på mängden aubergine) men tror att det blir vegfärs denna gång då det är så många som ska utfodras
 
Förra gången använde jag vegofärs. Jag tycker ofta att det blir en speciell bismak av veg färs men körde ner en halv flaska ekigt rödvin och ett gäng kanelstänger så det blev ändå ätbart.
Går att göra moussakan med en mustig tomatsås också (och öka på mängden aubergine) men tror att det blir vegfärs denna gång då det är så många som ska utfodras
Jag har gjort den här flera gånger i vegetarisk version. Helt fantastisk!

https://ohmansmatovin.com/2012/06/07/moussaka-sa-greken-grater/
 
Förra gången använde jag vegofärs. Jag tycker ofta att det blir en speciell bismak av veg färs men körde ner en halv flaska ekigt rödvin och ett gäng kanelstänger så det blev ändå ätbart.
Går att göra moussakan med en mustig tomatsås också (och öka på mängden aubergine) men tror att det blir vegfärs denna gång då det är så många som ska utfodras
Tack för tipset! Tyvärr tycker jag också vegofärs har en bismak.
 
Så seeeeg och sömnig jag bidde efter lunchen då, gäsp! Pluggat ännu mer (lär vara sysselsatt med det även I helgen) och städat golven 👍. Nehej, hoppas jag blir piggare av att ta med mig kaffe och åka till stallet och fixa där i lugn och ro 😊.
 
Första kullen av jobbankor har fått flytta ut idag! De är så fina. Svårt att tro att de inte ens är två månader gamla! 😲

20240419_132601.jpg
 
Överlevt jobbdagen, fick besök av bästa kollegan och hade bra samtal med ett par andra kollegor. Känns fint!
Hade uttröttande diskussion med elever om huruvida det är rimligt att stå och tokbanka på en låst dörr i en halvtimme när det inte ens är säkert att det finns någon i lokalen. De såg inte problemet utan tyckte bara att jag skulle släppa in dem. (Oavsett om jag var där eller inte alltså. Rimligt.)
Till saken hör att den halvtimmen är min (obetalda) rast för dagen och att om jag släpper in dem (om jag är på plats) så innebär det att de är mitt ansvar att hålla rätt på = jag måste jobba på min obetalda rast.

Ska bli otroligt skönt med helg! 🙌🏻
 
Vi har haft strömavbrott.. igen.. Sambo hann just brygga klart sitt morgonkaffe. Inte jag mitt te. Frös som bara den och kunde varken få i mig ngt varmt, duscha varmt eller få igång elfilten.
Ingen bra start när det är så rått ute/i stall/ridhus också.
Nu är det skitkallt inne. Gårdsägare eldar i sitt hus för första gången som vi sett. 😅
Men elen är äntligen åter. 😍
Så nu ska jag värma mig med robothästen. Här inne var det varmt fortfarande. 😍
 
Har varit och handlat. Spionen fick en påse frolic, fanns inga leversnittar där, och så fick han en gris som nöffar så han blev glad. Jag en påse godis, grönsaker, två kanelbullar och lite pålägg och så.

Alla som känner mig och spionen himlar med ögonen när jag säger att han fått en leksak och standardfrasen är "Har inte han alldeles för många leksaker REDAN?! Behöver han fler?!". Jag och spionen ställer oss frågan-kan man få för många lekisar??!! :eek: Och ändå har jag sorterat ut en hel sådan där stor ICA platskasse, sådan återanvändbar stor en, med lekisar till grannvovven :D :angel:
 
Överlevt jobbdagen, fick besök av bästa kollegan och hade bra samtal med ett par andra kollegor. Känns fint!
Hade uttröttande diskussion med elever om huruvida det är rimligt att stå och tokbanka på en låst dörr i en halvtimme när det inte ens är säkert att det finns någon i lokalen. De såg inte problemet utan tyckte bara att jag skulle släppa in dem. (Oavsett om jag var där eller inte alltså. Rimligt.)
Till saken hör att den halvtimmen är min (obetalda) rast för dagen och att om jag släpper in dem (om jag är på plats) så innebär det att de är mitt ansvar att hålla rätt på = jag måste jobba på min obetalda rast.

Ska bli otroligt skönt med helg! 🙌🏻
Hög igenkänningsfaktor.👎 Men just idag slapp jag hamna i diskussioner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 143
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 721
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 919
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 076
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp