Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter som en fantastisk idé! :up:

Visst är det? Så nu börjar jag röja. Såhär ser det ut efter året i småbarnsbubbla men nu ska jag börja röja. Det kanske får bli en egen följetong detta. ”Från förråd till liten vindsateljé”

IMG_5373.jpeg
 
Précis sett Civil War på bio med dottern efter att hon bjudit på en god lax o nudelrätt. En mycket bra måndagskväll. Och med inga speciella förväntningar på filmen, en mycket bra film. Otäck och utan det där hollywoodska.
 
Honkatten jamade sådär så jag vet att hon har ett byte att visa upp så jag borde stängt undan ungkatten men nope så han roffade åt sig den stora musen och drog in den under köksbordet och morrade tills jag fick tag på honom, då slutade han direkt 😊. Dumma matte, ville ju haaaaa musen ju 🐭🐱😆.
 
Har piggnat till nu i kväll lagom till att jag ska gå och sova. Känns ju rätt korkat. Har inte jobbat i dag pga ett epanfall i morse när jag skulle gå in med spiondjuret. Jag tror han tog det med ro, för när jag kvicknade till stod han och glodde på mig och började snusa på mig, med flexit hängande, antagligen helt ovetande om att han just haft världens chans att rusa i väg och kolla läget i världen på egen tass utan sin matte.
Mitt ansikte, däremot, tog inte det med lika stort ro att ligga på trallen där det fanns lite hårt stengrus som fastnat i springorna. Praktiskt när det var is tyckte jag, not so much att ligga på tycker jag nu. Vassa jävlar! Det är bara ytligt och ser och känns värre ut än det är, men jag föredrar anfall där jag får bulor i huvudet och blåmärken på kroppen som inte syns för alla...
(ja min lampa är ett flygplan ;) )
11.jpg

Jag har därmed inte jobbat i dag. Mest sovit, rastat spionen, vilat i soffan, tittat på honom när han varit på ballen, vilat lite till osv. Pratade med min syster när jag gjorde pannkakor så då gick det lite fortare.

Insåg nu i kväll att jag faktiskt vill ha rullskridskor. Inte inlines osv utan sådan med 4 hjul, två på vardera sida. Hade varit kul efter spionen ju! inlines kan jag inte stå på, men rullskridskor åkte jag på som tonåring, borde ju funka. Har tänkt på det länge, men i kväll tänkte jag att jag nog VILL! Och... läkaren jag träffade i fredags hävdade att jag ska träffa sjukgymnast för att träna upp min balans så att min ostadighet kan bli bättre. Rullskridskor borde ju vara ett bra verktyg till att träna balansen på?! :D Undrar var man hittar rullskridskor, kanske bara går att finna begagnat?

I morgon ska jag få järn via dropp så jag hoppas jag snart är piggare igen, tänk vad skönt det ska bli att inte känna sig så enfaldigt trött ständigt!
 
Somnade om när sambon åkte och vaknade till solsken; inte ett moln på himlen, lite kylig luft strömmade in genom fönstret men så gott som vindstilla och kände- vilken underbart fin vårmorgon! 😍.
En skön och välgörande promenad blev det före stallet och där fick pållan som hade rullat sig mellanlanda vid uppbindningsstocken utanför så jag kunde borsta bort leran; första gången för I år, mysigt 🥰. Och fortsätta sänka högivan och få smaka på lite gräs innan de gick ut i hagen igen är också härliga vårtecken 😍.
 
Efter en del funderingar kring resmål, tidpunkt, hotell osv har jag och samma kompis som förra året bokat en resa :D
Vi åker till Zakynthos i månadsskiftet augusti-september ☀️
Jag ska fixa lite mer semester och han ska bestämma hur han ska ta sig från Stockholm till Köpenhamn men det löser sig nog.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 058
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp