Vad gör vi? Del CXCV

Men var ska vi dra gränsen? Ngn har en katt, en hund, ngt ett barn, ngn tränar, någon lagar mat. Allt det finns det trådar för.
Det blir ju jättesvårt om man inte får nämna ngt som har en egen tråd.
Det är väl bara att skrolla!

Du mfl ser tycker alltså att det är ingen skillnad alls, om jag skriver

Idag var det rätt lugnt på jobbet, så jag kunde faktiskt jobba på utan stress och förhoppningsvis är det lika lugnt resten av veckan. Efter jobbet åkte jag och handlade, sen hem, släppte ut hundarna (till helgen pl-koll på den yngre 😬) och pysslade faktiskt lite ute nu när snön äntligen försvunnit på sina ställen.

Vs

Perfekt rännarväder 🌞
Blöta misärsnön som kom finns inte något kvar av 😍
Hoppet om att det finns en vår i antågande, lever alltså vidare 😉
DSC_0230 (1).JPG

I övrigt är det rätt lugnt på alla fronter, Pixie har pl-undersökning framöver och ögonlysning planeras för båda.
Båda bör också löpa under senvåren/tidiga sommaren. Vi ska sponsra lokala bhkl och ställa på deras inoffare i början av juni och tanken är väl att det ska bli nån officiell utställning för båda tjejerna i år också.

Sen hoppas jag såklart på en ljuvlig liten hög av blå räservalpar i sensommar/tidig höst 🥰

Det senare hör inte hemma på hund, i den uppdateringstråden tycker ni?
 
Det är de för de flesta, men om alla skulle börja uppdatera i den här tråden allt de gör med sina hästar, hundar, gerbiler etc etc, så vad är poängen med att ha underforum för djur?

Att man i ett inlägg också nämner något man gör med sitt djur (var på stan, gjorde xx, gick ut med hunden/matade katten, nu iväg till yy) är en sak, men om det man skriver i inlägg efter inlägg handlar enbart om djuret, så passar det faktiskt bättre i underforat för djurslaget. Det är liksom därför de finns..

Det här forumet ska ju inte vara hästrelaterat. Och därmed väl inte heller om andra av våra husdjur?

OK att nämna djuret i samband med annat, men men djureet ska väl ändå inte vara huvudämnet i inlägget.

Som @Gnist säger, vi har andra forum exakt för det ändamålet.
Tips: Rapportera inlägg ni inte tycker hör hemma i tråden.
 
Trött och illamående. BS fladdrar runt som Nasdaq. Tyvärr är det för tidigt att gå och lägga sig. Då kommer jag bara vakna vid ett och inte kunna somna om. Ätit kall lammframdel (säkert 60% är fett så det blir inte så mycket kött kvar) och rostat vörtbröd jag hade i frysen. Intressant kombination.
 
Sitter i crossfit-lokalen. Har tömt min gamla telefon och tänkte göra en fabriksåterställning. Dock krävs det tydligen wifi för det så får vänta tills jag kommit hem.
 
Fick pratat med vår groundskeeper och han blev mycket exalterad över fasanerna. :D Jag ska hämta inkubatorn imorgon. De ska till och med få en egen display tycker han... oooom de nu kläcks förstås! Jag har sett att paketet är skickat och har fått ett trackingnummer, men med tanke på hur billiga de var vågar jag inte riktigt lita på att de är befruktade trots att säljaren har goda omdömen. Vi får väl se!
 
Det är synd att jag inte kan ha småfasanerna hemma egentligen, jag hade gärna sett till att få dem väldigt handtama från start eftersom de kan vara lite knepiga... Men jag får väl ta fler raster på jobbet sen helt enkelt. ;)
 
Jag sitter fullt pakladd, med min stora varma morgonrock over kladerna, inlindad i en filt med en stor kopp hett tea att varma handerna pa.
Det ar 16 grader inne for att jag har altandorren oppen sa hundarna kan ga ut och in som de vill. :cautious: Det ar definitivt nagot fel pa mig.:angel:
 
Förmiddag hemma idag, fixat lite i trädgården och skolat om några plantor. Köpte picadelisallad till lunch och träffade sedan bästa kollegan och hennes färska bebis. 😍 Alltså jag hade liksom glömt att de är så småååå! 😍

Möten hela eftermiddagen och sedan hämta sonen i skolan. Det värsta med måndagar är att de är så långa, vi är hemma så sent att det liksom bara är kvällsmat och sedan hopp i säng typ. Värdelöst!

Nu stänga in hönsen för natten och sen blir det nog en slö kväll i soffan, har en stickning som måste bli klar (stickning är det TRÅKIGASTE jag kan tänka mig just nu, så det går segt. 😆🙈 Det där hyperfokuset slog fel den här gången. 🤣) så det är väl bara att bita ihop. 🤣
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 056
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp