Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara så onödigt. Sedan att katten smiter in i köket och jagar torrisar gör det ännu värre. Fick lyfta ut henne och hon fäktade vilt. Lyckan är att hon fått klorna klippta på kliniken så hon kan inte haka sig fast på samma sätt som hon brukar. Det var nästan en halv påse RC.
 
Högg första bästa spindeldiskussionsknapp.
Jag ligger här i soffan med rejält ökad puls och smygande panikkänslor, vill fly ut från lägenheten - trots att spindlarna ni pratar om inte är ens i närheten av min lägenhet :cautious: . Den logiska delen av mig säger att jag är en tönt, den fobiska delen försöker dra igång en panikreaktion. Dvs perfekt nivå av exponering här på forumet just nu, eftersom logiken fortfarande kan överrösta och säga till kroppen att det inte finns någon anledning att bli hysterisk. Så nu har jag tvingat mig att läsa igenom varje litet ord ni skriver, och tackar högre makter för att det inte dykt upp nån bild (spoilerknappen tänker jag låta förbli oklickad idag).

Förutom egen spindelterapi i lightversion njuter jag av det faktum att detta är första dagen på en ledig vecka. Har promenerat med hästen (och såg då även nån liten svart spindel ute, men där är jag inte alls lika rädd för dom...), tagit bilder på hästarna i stallet med systemkameran och köpt hem jord till mina tomater. Nu är det viloläge en stund så jag förhoppningsvis kan få upp en jordsäck i lägenheten sen, alternativt så blir det en tripp till Arlanda istället - det märker vi 😅
Gissa att jag hoppade högt inatt efter att jag konstaterade att spindeln var försvunnen när jag var klar med tandborsten och något svart rörde sig på golvet! Det var en liten hårtuss från ena hunden som rörde sig i vinddraget när jag skulle skynda mig ut från toaletten. :o

Jag är så otroligt nojig nu att jag sitter misstänksamt och tittar i bilen för att se om det finns någon spindel där, jag skulle i värsta fall kunna köra av vägen eller panikstannat på motorväg och hoppa ut gallskrikandes om någon trillar ner i en tråd framför mig. :nailbiting:
 
Om det är dåligt med tryck/luft i blåsan så jobbar den hela tiden, du ser det på en liten rund "termometer" som finns på den, ser nästan ut som en luftklocka som du kollar däcktrycket med men mycket mindre, blev du klokare av det blajet...............Mvh dålig förklarare
Fortsättning i min resa till att bli vvs:are. Det kan nog ligga något i att hydroforen saknar luft. Trycket är ganska lågt och den verkar megafylld med vatten då jag inte ens kan se någon vattennivå i sidoröret som egentligen ska ligga 2/3. Vi får försöka tömma vatten/fylla luft då. Hur gjorde folk innan internet och buke 😅💪
 
Pust, veterinär ringde, fruktosen är helt normal. Glukosen var lite förhöjd men det beror antagligen på att hon var förbannad som veterinären uttryckte det 🥰

Nu har hon fått mat med antibiotikan blandad i den, då gick det ner galant. Jag är helt matt.
 
Fortfarande slut efter lunchen. En timme gick bra men sen bara dog min ork och kompisen bara pratade och pratade. Jag bad henne dricka upp sin dryck för jag behövde få en paus. Men hon bara fortsatte så jag betalade och sa till igen att jag måste avsluta. Jag är för trött. Tyvärr hade jag hämtat henne så jag kunde ju inte åka utan henne. Fattar inte att det är så svårt att ta hänsyn. Jag orkar inte helt enkelt.

Och när vi kom till bilen ville hon gå till posten som låg intill men då sa jag ifrån. Jag måste vila. Och i bilen sen bad hon mig att vi skulle åka till en butik som ligger lite längre bort. Hon har ingen bil. Och jag säjer ja...måste bli tuffare. Men det är så tungt att driva på och hålla sina gränser med gränslösa personer.

Får se till att säja nej från början. Orkar inte med detta.
 
Gissa att jag hoppade högt inatt efter att jag konstaterade att spindeln var försvunnen när jag var klar med tandborsten och något svart rörde sig på golvet! Det var en liten hårtuss från ena hunden som rörde sig i vinddraget när jag skulle skynda mig ut från toaletten. :o

Jag är så otroligt nojig nu att jag sitter misstänksamt och tittar i bilen för att se om det finns någon spindel där, jag skulle i värsta fall kunna köra av vägen eller panikstannat på motorväg och hoppa ut gallskrikandes om någon trillar ner i en tråd framför mig. :nailbiting:
Jag har varit på väg att hoppa ut ur en bil i farten (från passagerarsätet då) för att föraren vägrade köra åt sidan och stanna för att ta hand om en spindel på insidan av vindrutan. Ett under att ingen blev döv av mina panikvrål 🙈.
Dom får liksom gärna existera utomhus, men inte där jag är instängd med dom. Har daglig spindelterapi när jag går genom källargången till parkeringen, där får jag säga åt mig själv att inte försöka leta efter dom och jag får inte börja ta utevägen för då blir skiten bara värre på sikt. Att man ska vara så rädd för ett litet djur som i det här landet inte ens är farligt 😅
 
Vad jag skriver om är mitt liv och vad jag gör. I mitt liv är min katt en central del. Det handlade inte bara om att hon var hos veterinär utan mina känslor runt det och hennes hälsa., Sin hälsa och mående är det många som skriver om.

För att tillägga. Hon mår bra, jag är helt slut.
 
Har lyckats städa lite och gjort lite andra bra småsaker idag, och om en timme ska jag ut på promenad med en vän. Senare idag ska jag kolla på tradera också, en auktion jag gärna vill vinna tar slut då. Än så länge har jag råd att lägga högre bud, men vet ju inte hur andra resonerar och det kan ju sticka iväg rejält mot slutet...
 
Jag ska få ny toasits
Var tvungen att maila vaktmästaren och fråga om jag ska köpa en själv eller ej.
Men de byter.

Fördelen med att bo i hyresrätt!
Jag hade toaletthaveri för en tid sedan. Jag kom på idén att dra åt en skruv under toan för att jag trodde att det droppade där under (det gjorde det inte..). Drog åt... TOALETTEN SPRACK! :rofl:
Ringde rörmokare i panik. Han dyker upp och bara "jahaja... " och konstaterade att min toalett var ngn specialbeställd från Italien bla bla bla. Jag kände väl att en toalett var ganska viktigt att ha så jag fick expressbeställa en för 18 lakan :rofl:
 
Såklart toppenväder nu när jag ska sitta inne och ha möte hela jävla kvällen :rage: :rage:
Läkare ringde precis och bara "... och du mår"? Jag tycker att jag mår bättre men proverna svajade rejält tydligen.
Kollegorna på nya kontoret verkar trevliga så jag hoppas att jag kan gå dit en sväng imorgon också. Mycket roligare att gå dit än att sitta hemma och jobba.
 
Hade planerat att ladda upp och fixa cv:t på datorn och söka lite jobb. Jag har någon mental blockering mot att göra datorsaker. Tror att det är för svårt. Nu har jag en fil på ett bärbart medium (vad det nu kan heta, en liten sak som man kan ladda upp filer på). Måste få ìn mitt senaste jobb på listan. Alazzi - tant. Uppvuxen utan internet och dator.
 
Hade planerat att ladda upp och fixa cv:t på datorn och söka lite jobb. Jag har någon mental blockering mot att göra datorsaker. Tror att det är för svårt. Nu har jag en fil på ett bärbart medium (vad det nu kan heta, en liten sak som man kan ladda upp filer på). Måste få ìn mitt senaste jobb på listan. Alazzi - tant. Uppvuxen utan internet och dator.

Usb-sticka (eller motsvarande) kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 071
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 061
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp